מערכת COL | יום ז' סיון ה׳תשע״ח 21.05.2018

הוקם 'קרן הבניין' לבית הכנסת 'בית מנחם' ● מסמך היסטורי

בתוך קהילה צעירה ומתפתחת וחולמים לבנות בית כנסת? תראו איך עשו את זה פעם: לרגל הכנס בירת חב"ד באה"ק כפר חב"ד לשנת השבעים להיווסדו, ובפרט עם הכנסו מחדש של ספר התורה המיוחד ששלח כ"ק האדמו"ר הריי"צ נ"ע מייסד כפר חב"ד לבית הכנסת בית מנחם, אנו מתכבדים להגיש מסמך היסטורי מרתק בפרסום ראשון, מתולדות כפר חב"ד ● המסמך, משנת תשל"א, לצד מכתב רבו של כפר חב"ד הרב שניאור זלמן גרליק ע"ה, מבשר על הקמת 'קרן הבניין' עבור בית הכנסת שיחליף את המבנה הישן, תחתיו ייבנה "בית כנסת ראשון" ● כלשון הכרוז: "לאחרונה נראו סדקים רציניים המהווים סכנה... לבנות בית כנסת שיוכל לענות על הצרכים של תושבי כפר חב"ד" ● מיוחד ● קרן הבניין ל'בית מנחם'
הוקם 'קרן הבניין' לבית הכנסת 'בית מנחם' ● מסמך היסטורי


אתם בתוך קהילה צעירה ומתפתחת וחולמים לבנות בית כנסת? תראו איך עשו את זה פעם:

COL חושף מסמך היסטורי בתולדות כפר חב"ד, משנת תשל"א, (רק מלפני 47 שנה...) לצד מכתב חתום בידי רבו של כפר חב"ד הרב שניאור זלמן גרליק ע"ה, המבשר על הקמת 'קרן הבניין' עבור בית הכנסת שיחליף את המבנה הישן.


במרכז: רבו של כפר חב"ד, הרב שניאור זלמן גרליק ע"ה באירוע בכפר, תשכ"ג. משמאל: מר זלמן שז"ר, הרב ישראל לייבוב, ור' זושא ווילימובסקי 'הפרטיזן' (התמונה מתוך הספר 'אבני חן')


קרן הבניין

בית כנסת "ראשון"
כפר חב"ד

בראשית הכרוז, סקירה קצרה על תולדות מבנה 'החורבה' הישן, ששימש את תושבי כפר חב"ד בראשית ההתיישבות בכפר חב"ד, משנת תש"ט: "זה למעלה משתי עשרות שנים, קיים כפר חב"ד. כידוע, נוסד כפר זה ע"י חסידי ליובאוויטש שעלו לארץ לאחר שהצליחו לצאת ממסגר אסיר ולעזוב את מדינת רוסיה בעירום ובחוסר כל.

"... וכך הפכה חורבה לבית כנסת, הקיים עד היום הזה, ואשר לאחרונה, החלו סדקים רציניים המהווים סכנה למתפללים. חסידי ליובאוויטש, אינם מחפשים פאר, ועל כן הסתפקו בבניין זה, העיקר שאפשר שם ללמוד ולהתפלל."


"החלו סדקים רציניים המהווים סכנה למתפללים": בית הכנסת הישן, 'החורבה', במיקומו הנוכחי של 'בית מנחם', בטרם נבנה (ארכיון שמואל בן-צבי) 


"...ובפרט שנוסף לתורה ותפילה בימי חול, שבתות ומועדים, מתקיימים בכפר אירועים מרכזיים בחגים וביומי דפגרא. לאירועים אלו באים אלפים, על מנת להתבשם מהאווירה החסידית השוררת בכפר.

"...הבניין שיוקם בע"ה, לא יהיה ראוותני, ואנו משתדלים לקמץ בהוצאות עד כמה שאפשר, אך ברצונינו לראות בכפר חב"ד בניין לבית הכנסת שיהיה ראוי לתפקידו, ויוכל לקלוט את כל הבאים להסתופף בחצרות ה'...."


מבט מתוך בית הכנסת הישן, 'החורבה' לעבר "בית כנסת ראשון" (שנקרא בהמשך 'בית מנחם') במהלך הבנייה

ועד הבניה
ש. זלמן לוין
דב נפרסטק
שמואל פרוס
חיים ריבקין
מאיר חן
זוסיא ריבקין
ישראל ברוד
אברהם לידר

אל הכרוז, מצורף מכתבו הנרגש של רבו של כפר חב"ד, הרב שניאור זלמן גרליק ע"ה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.