מערכת COL | יום ד' סיון ה׳תשע״ח 18.05.2018

הסעודה שזכתה ליחס שמיימי מהרבי תערך באסרו חג

באסרו חג השבועות, תערך בקבר דוד המלך סעודת ההילולא לכבודו של דוד המלך ולכבוד אור שבעת הימים הבעל שם טוב נ"ע • הסעודה נקבעה על ידי כ"ק אדמו"ר הריי"צ בצעד שמיימי אותה נקט בעיצומה של מלחמת העולם השניה, וזכתה ליחס מפתיע ויוצא דופן מהרבי בשנת ה'תש"נ • לסיפור המלא
הסעודה שזכתה ליחס שמיימי מהרבי תערך באסרו חג

מאז שנת תש"נ, כאשר הגיעה הוראתו המפתיעה של הרבי ל"כולל חב"ד", לחדש את "חברת תהלים העולמית" בקבר דוד המלך בירושלים העתיקה, שנוסד ע"י כ"ק אדמו"ר הריי"צ – נערכת בכל שנה ב'אסרו חג' של חג השבועות, סעודת ההילולא.

זו סעודה הנערכת במתכונת של התוועדות חסידית עם חכמי ורבני "חברת התהלים העולמית", העומדים על משמרתם מידי יום ביומו ואומרים את כל ספר התהלים בסמיכות לקברו של דוד המלך ע"ה – לזכות כלל ישראל.

הציבור הרחב מוזמן – ומידי שנה מגיע בהמוניו לאירוע מופלא ומיוחד זה, שהשנה יתקיים בע"ה באיסרו חג שבועות, יום שני ז' בסיון, ב"היכל דוד המלך" הסמוך לקברו של דוד המלך. תחילה – אמירת קטעים מרטיטים ונוראי-הוד מתוך "מענה לשון" ולאחר מכן התוועדות סביב שולחנות ערוכים במעמד רבנים, משפיעים ואישי ציבור.

אך זהו רק קצה הסיפור, שמאחוריו, כך מסתבר, יש רקע מיוחד ויוצא דופן – שהופך אותו לסגולה 'בדוקה' ושמיימית, הן מבחינת המועד והן מבחינת הרקע ההיסטורי וההתמדה המקודשת, כפי שנספר להלן.

צעד שמיימי
שבעים ושש שנים חלפו מאז הוקם "כוח מגן" של חיילים עשויים ללא חת, המבצעים תפקיד שהוגדר באיגרת רוויית רגש ובזה הלשון: "יגנו על בני ישראל, יפעלו בעד ניצחון היושר והצדק ולהקלת חבלי משיח".

מדובר בחברת התהלים העולמית, שייסודה ע"י הוד כ"ק אדמו"ר הריי"צ היתה אחת משורה של צעדים שמימיים אותם נקט בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, תוך ימי השואה כשמכת הרג חרב ואבדן המיטה חורבן איום ונורא על קהילות ישראל. מרטיט לשוב ולקרוא את האיגרת שנכתבה אז, בדיו ודמע: "בתפילותיהם, תהילות נעים זמירות ישראל, יגנו על בני ישראל ויפעלו בעד ניצחון היושר והצדק ולהקלת חבלי משיח".

לפני כ"ח שנים שוב זכתה פעילות זו להתעניינות שמימית של נשיא הדור. בערב חג השבועות תש"נ, הרבי נסע כדרכו בקודש אל אוהל חמיו ולפתע יצא וביקש ממזכירו הנאמן הרב קרינסקי ליצור קשר מידי עם הרב שלום דוכמן מנהל כולל חב"ד העולמי ולהורות על חידוש פעילות "חברת התהלים העולמית", מניין התהלים הקבוע, במתכונת המקורית: על קבר דוד המלך בהר ציון. ההוראה קוימה כמובן ללא כל דיחוי. מני אז בהתמדה וקביעות נמשכת הפעילות בכל יום, בכל מזג אוויר ובכל תנאי - אמירת כל ספר התהלים במניין על קבר דוד המלך במטרה "להגן, לפעול בעד ניצחון היושר והצדק ולהקלת חבלי משיח".

בתקנות ייסוד חברת התהלים, קבע הרבי הריי"צ את אסרו חג השבועות כ"חג החברה" ומועד להתוועדות ברוב עם הדרת (דוד ה)מלך. גם השנה הזמינה הנהלת כולל חב"ד את הציבור להשתתף במעמד "חג חברת התהלים העולמית" על קבר דוד המלך. זהו מעמד יחיד ומיוחד, בו שולטת אווירה נדירה ועילאית. אירוע בו קדושה מרטיטה ושמחה פנימית משמשים בערבוביה. ההתכנסות נפתחת ב"תהילות נעים זמירות ישראל" המשתפכות ברגש מפי הציבור הגדול ונמשכת בסעודת מצווה חגיגית "דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא".

רגעי הוד בלתי נשכחים
חבר הנהלת כולל חב"ד בארה"ק הרב דייטש, שזכה לקבל את השליחות ולשאת בעולה במסירות מאז ועד היום, מספר: "זכור לא אשכח את שיחת הטלפון המפתיעה, שהתקבלה מאת הרב שלום דוכמן בערב חג השבועות התש"נ, ובה נמסר לי על הציווי 'מלמעלה' – כשהרבי ביקש לשוב אליו עם תשובה כי ההוראה התקבלה והפעילות תחודש במתכונת המקורית על הר ציון. ואכן, עשינו את ההכנות המתאימות ועוד לפני שקיעת השמש בו ביום זכיתי לבשר לרבי שאי"ה באסרו חג ההוראה תקוים ללא כל דיחוי.

"שנה לאחר מכן, בערב חג השבועות עוד לפני שיצא אל האוהל הק' ביקש הרבי לקבל את שמות חברי המניין (שמם ושם אמם) ואת זמני הפעילות של חברת התהלים העולמית. זו פעילות קודש וזכות גדולה זכינו לגרום נחת רוח לרבי ביוזמה שמיימית שאין לנו ספק באשר לחשיבותה ופעולתה בשמי רום".

הרב אפרים פרוס, גבאי חברת התהלים העולמית ומי שמידי יום דואג להתנהלותו ופעילותו של המניין היומי, מעיד כי "מופתים מתגלגלים לאין ספור. אנו זוכים לראות בגילוי, בלי עין הרע, את דברי הקודש של המייסד והיוזם – זו הגנה רבת עוצמה על בני ישראל ובוודאי שהיא גם מקילה על חבלי משיח ומקרבת את גאולת עם ישראל בפועל ממש".
למעוניינים, ניתן ליצור קשר עם חברי מניין חברת התהלים העולמית באמצעות מייל [email protected].
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.