מערכת COL | יום ב' סיון ה׳תשע״ח 16.05.2018

"החסידות היתה נר לרגליו": הרב גלויברמן סופד לרב אורטנר

"הרב ידע לקרב ולקבל את כל אחד בשמחה ובטוב לבב, תמיד התפעלתי איך הוא הקפיד על דבר ועניין בהלכה קלה כחמורה ללא פשרות והקלות, בכל בוקר טבל במקווה חב"ד בעיר, תורת החסידות הייתה נר לרגליו" ● וגם: השאלה שהרבי הפנה לרב אורטנר ● דברים לזכרו של הרה"ג נתן אורטנר ע"ה רב העיר לוד, מאת יבדלח"ט הרב יעקב גלויברמן ● לכתבה המלאה
הרב אורטנר ע"ה, מבקר בארגון 'יד ביד'. משמאל, יבדלח"ט הרב יעקב גלויברמן

הרב יעקב גלויברמן

הרמב"ם בהלכות אבל כותב: 'מצווה גדולה להספיד את המת כראוי... ולומר דברים המשברים את הלב ולהזכיר שבחיו של המת'.

אילו הרב אורטנר זצ"ל כפי שקראנו לו תמיד, היה יודע על דברי הספד היה בוודאי כועס עלי, אבל כאשר הרמב"ם כותב חייבים לומר ולהספיד את החסיד הגאון, האיש הצנוע, הצנע לכת.

את הרב הרה"ג החסיד הרב נתן אורטנר זצ"ל הכרתי עם בחירתו לפני למעלה מארבעים שנה לשמש כרבה של העיר לוד,

הרב היה בעיניי, אישיות מיוחדת במינה, אשר היה החוליה המקשרת בין הדור הקודם 'דור השואה' שהגיעו להתיישב בעיר לוד לדור החדש. הרב היה כמעיין המתגבר, חסיד ותמים במידותיו, בקי בש"ס, פוסקים והלכה, כבור סוד שאינו מאבד טיפה.

הרב גדל בצילה של חסידות בעלז המפוארת וזכה להיות לשאוב מבאר מים חיים אצל האדמו"ר מבעלז הקדוש הרב הצדיק אהרון רוקח זצ"ל ברחוב אחד העם בתל אביב. וכחסיד נלהב של הרבי מליבאוויטש שזכה גם להיות ביחידות פרטית אצל הרבי, ודאג שכל ילדיו שיחיו, ילמדו במוסדות החינוך המפוארים של חב"ד בעיר לוד.

הרב ידע לקרב ולקבל את כל אחד בשמחה ובטוב לבב, תמיד התפעלתי איך הוא הקפיד על דבר ועניין בהלכה קלה כחמורה ללא פשרות והקלות, בכל בוקר טבל במקווה חב"ד בעיר, תורת החסידות הייתה נר לרגליו ולכלל נתיבותיו הפרטיות והציבוריות, והיו ספוגות בהלכה, מוסר ובחסידות.

אחד מספריו הראשונים שהוציא לאור היה 'אשנב ליהדות' הדרך לקירוב לבבות. אישיותו הענקית ידעה לפשר בין תחומים שונים, מצד אחד ענווה, ומצד שני תקיפות בעניינים העומדים ברומו של העיר לוד. בכל התחומים, כשרות, מקוואות, שלום בית.

תמיד דאג בראש השנה וביום הכיפורים, להביא לבית הכנסת הגדול בעל תפילה, חזן בעל שיעור קומה מעיר הקודש ירושלים, את כולם קיבל בסבר פנים יפות, בשמחה ובחדווה, והתעניין בכל פרט בעיר.

נזכרתי בסיפור מרגש מאד, אשר התרחש בעיר לוד לפני כ-36 שנים, בעיר הייתה אישה מעוברת עם תאומים בבטנה, ולאחר בדיקות רפואיות המליצו לה הרופאים לעשות הפלה (לא עלינו), עקב כך שהעוברים אינם בבריאות תקינה לטענתם וכו'.

המשפחה פנתה במכתב לרבי מליובאוויטש בתפילה ובבקשה מה לעשות לנוכח המלצות מספר רופאים?

התשובה שהתקבל מחדרו של הרבי מליובאוויטש היתה 'לגשת לרב העיר לוד הרב אורטנר',

אכן ניגשתי אני יחד עם הגב' צפורה לאופר שתחי' מי ששימשה בשעתו כיו"ר נשות חב"ד בלוד, לביתו של רב עיר הרב אורטנר ופרסנו את הסיפור והתשובה שהגיעה מהרבי, ושאלות, מה לעשות?

הרב אורטנר פסק: 'לא לעשות הפלה', ואכן נולדו בשעה טובה ומוצלחת, וכיום הם הקימו בית בישראל.

לפני כשנה, ביום שבו העבירו את החפצים מביתו ברחוב ביל"ו בלוד לבני ברק, התקשר אלי הרב וביקש ממני להגיע לביתו, נפרדנו בהתרגשות עם דמעה בעיניים, הרב העניק לי את ספרו שו"ת 'יד נתן' עם הקדשה מיוחדת ואישית.

עם הסתלקותו של הרב אורטנר זצ"ל הסתלק לפיד האש והאור הגדול שהשפיע על כולם, צר לנו על אבידתו כפי שנאמר בתלמוד ירושלמי: 'קשה מיתתם של צדיקים לפני הקב"ה כשבירת הלוחות'.

ותפילתנו שנמשיך בדרכיו, בהליכותיו ובספריו שהשאיר אשר הם מורי דרך לנו ולבני המשפחה היקרים, המקום ינחם את בני המשפחה בתוך שאר אבלי ציון, 'והקיצו וירננו שוכני עפר' ובביאת משיח צדקנו בקרוב ממש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.