מערכת COL | יום א' סיון ה׳תשע״ח 15.05.2018

מאחורי הקלעים של הנאום המדובר מפי הרב וולוביק • מיוחד

הרב שניאור זלמן וולוביק - שליח חב"ד בפייב-טאון שבניו-יורק, ידידו ורבו של שגריר ארה"ב בישראל מר דיויד פרידמן, נשא דברים בפתיחת השגרירות החדשה בעיר הבירה - ירושלים • בראיון מיוחד ל-COL הוא מספר על: ההיכרות עם השגריר והביקורים עמו באוהל הקד' של הרבי. כיצד ההרגשה לנאום מול אומות העולם, ומהן התגובות שקיבל על-כך? איך בחר את הנושא עליו ינאם מול צמרת הממשל הישראלי והאמריקני? • וגם: מדוע היה חשוב לשגריר האמריקאי להביא אותך מארה"ב? והאם יש פה מסר יהודי? • "וראו כל עמי הארץ" >>>
מאחורי הקלעים של הנאום המדובר מפי הרב וולוביק • מיוחד
ארכיון COL


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

מיליוני אנשים מרחבי תבל צפו אתמול (ב') בשידור חי, בשליח חב"ד בפייב-טאון שבניו-יורק הרב שניאור זלמן וולוביק, ידידו ורבו של שגריר ארה"ב בישראל מר דיויד פרידמן, כאשר הוא נושא בגאווה את דברי הרבי בטקס פתיחת השגרירות החדשה בעיר הבירה - ירושלים.

בראיון מיוחד ל-COL מספר הרב וולוביק שיחי' על ההיכרות עם השגריר והביקורים עמו באוהל הקד' של הרבי. כיצד ההרגשה לנאום מול אומות העולם, ומהן התגובות שקיבל על-כך? איך בחר את הנושא עליו ינאם מול צמרת הממשל הישראלי והאמריקני?...

וגם: מדוע היה חשוב לשגריר האמריקאי להביא את הרב וולוביק מארה"ב? והאם יש פה מסר יהודי?



***

הרב וולוביק. ראשית, ספר מעט על הקשר שלך עם השגריר פרידמן ומשפחתו.

"הקשר שלי ומשפחתי עם השגריר האמריקני בישראל - התחיל לפני שנים רבות במקום שליחותינו, ובמקום בו הוא התגורר עם משפחתו - בפייט טאון שבניו-יורק.

"היה לנו שיעור קבוע מידי שבוע, במשך כ-20 שנה שבו היינו לומדים תנ"ך. אני יכול לגלות משהו מיוחד: כשהתחלנו ללמוד את 'ספר מלכים', דיויד קיבל את המינוי של שגריר בישראל. שמו הוא - דוד מלך, ואכן בעת לימודינו את ספר מלכים, הוא הפך להיות ממש 'דוד מלך'.



נצפתם יחד לא אחת באוהל הקד' של הרבי. היה לשגריר קשר עם הרבי?...

"אני לא חושב שדיויד זכה להיות אצל הרבי, אך עם השנים הוא נהיה 'חסיד' נלהב של חב"ד והרבי. דיויד לא עושה דבר מבלי לשאול ולבקש את ברכתו של הרבי באוהל.

"יתרה מכך, ילדיו למדו במוסד האוניברסיטה NYC בניו-יורק, שם התקרבו דרך שליח חב"ד בקמפוס הרב קארן. בהמשך, השגריר אף תמך בתרומת כספים כאשר השלוחים רצו לרכוש את הבניין במקום. 

עמדת אתמול ונאמת מול מיליונים. איך הייתה ההרגשה שצופים בך מכל העולם?

"ההרגשה היא שאני נואם בכוח המשלח. אני קיבלתי את הכוחות שלי מהרבי עבור הנאום הזה. הייתה לי הזכות להעביר את המסר והגישה של הרבי לכל אומות העולם".

כיצד הגיבו על הנאום שלך. מן הסתם קיבלת תגובות חוצות יבשות?

"אכן. קיבלתי תגובות רבות מכל העולם, ובמיוחד מחברי הקהילה שלי. הרבי לימד אותנו לא לעסוק בפוליטיקה אלא רק בדבר החיובי. וזאת התוצאה.



"אספר לך, שאישה אחת התקשרה לאחיינית שלה ואמרה לה לאחר הנאום - שעל אף שהיא לא מכירה אותי אישית, היות והיא אוהבת את מה שחסידות חב"ד עושה ופועלת בעולם - אין יותר מתאים מכך ששליח של הרבי ינאם באירוע כזה".

ובאמת נאמת על דברי הרבי. איך בחרת את הנושא עליו תדבר?

"כידוע, היו לי רק 3 דק' לדבר ולנאום, וכמה ימים להתכונן לכך. כמובן שהתייעצתי עם כמה חברים וידידים. בסופו של דבר הכל היה בכוחו של הרבי.

"לא רבים יודעים אולי, אך רק אתמול בבוקר (בבוקר האירוע) הודיעו לכולם ופרסמו את רשימת הנואמים ואני בתוכם. אולי זאת החלטה מבחינת אבטחה ועוד, אני לא יודע בדיוק. מה שכן, השגריר פרידמן עבר איתי על הטקסט, העיר והאיר, ולבסוף אישר זאת". 

מדוע היה חשוב לשגריר האמריקאי להביא אותך מארה"ב?

"הוא לא הביא אותי. הווא ידע שאני מגיע להשתתף באירוע בארץ בכל מקרה. אנחנו בקשר טוב מאוד - גם כשהוא היה בוושינגטון והלך לקבל את המינוי כשגריר. לאחר המינוי, הכשרנו את המטבח אצלו. ולכן, בהחלטה שלו - הוא כיבד אותי ביקש שאנאם, וכך זה יצא לפועל". 



איפה החשיבות בשגרירות בירושלים? יש פה גם מסר יהודי?

"בנושא הזה התבטא באירוע השגריר מר דיויד בעצמו, ואמר את זה בצורה הכי ברורה. זה גם המסר של הנשיא טראמפ - "אי אפשר להתרחק מן האמת".

"בניין השגרירות חייב להיות בעיר הבירה - כך זה החוק. כמו שבארה"ב כל השגרירים יושבים בוושינגטון, והיא הבירה - למרות שניו-יורק סיטי היא מטרופולין גדול, בדומה לתל-אביב, אבל היא לא הבירה.

"מה שהיה אכפת לנשיא ולשגריר - זה שעצם המצב שהבניין יושב בת"א - זהו עניין של שקר ולא אמת. וכמובן, שזאת גם הגישה של הרבי".

לסיום, חמיך - סגן יו"ר המל"ח, הרב משה קוטלרסקי, מציין היום את יום הולדתו. מה אתה מאחל לו מעל במה זו?

"אני מאחל לו, שיהיה לו את הכח להמשיך במה שהוא עושה. בדאגה שלו למשפחת השלוחים ולמשפחה האישית שלו.

"כל חיי ראיתי שאכפת לו שיהיה לשלוחים חיים טובים בגשמיות - וזה מה שהוא פועל. אני מברך אותו - שהקב"ה יתן לו את כל האמצעים להמשיך להצליח, מבלי מניעות - מבית ומבחוץ".



***

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.