מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשע״ח 14.05.2018

ההרשמה ל"שיכון חב"ד בתל-אביב" שלא יצא לפועל

"אופטימיות לגבי הסיכויים לתזוזה בקשר להקמת שיכון חב"ד בתל-אביב, נשתרשה בקרב המטפלים בעניין זה. בשלב הראשון מתכננים בניית מאה יחידות דיור, ומקווים כי אחרי פסח תיפתח ההרשמה ותוחל בבנייה" • בפנים: החשיפה והמסמכים המלאים
ההרשמה ל
יוסי אשכנזי

בספר "הרב אשכנזי" (עמוד 260) נחשפה בהרחבה תוכנית שנרקמה בשנות הכ"ף, להקים שיכון חב"ד בתל-אביב. הרב אשכנזי סיפר אודותיה בקצרה בריאיון לשבועון "כפר חב"ד" (גיליון 1266 עמוד 20), ובספר הובא לראשונה, צילום איגרתה של אגודת חסידי חב"ד אל ראש העיר תל-אביב, בחתימתם של הרב משה אשכנזי והרב שמערל גוראריה, בה ביקשו אודות הקמת השיכון, ופירטו את התוכנית בעניין. מסמך זה שופך אור על הפרויקט לפרטיו.

בעקבות גילוי זה בספר, פרסם ידידי הרב שניאור זלמן ברגר בשבוע שעבר, מסמכים נוספים אודות התוכנית המדוברת.

כעת, מתפרסם לראשונה ב-COL, גיליון "חדשות חב"ד" מערב חג הפסח תשכ"ג, המלמד על התקווה העזה ששררה בקרב חסידי חב"ד אודות בנייתו הצפויה של השיכון, אשר ההרשמה אליו נקבעה לאחרי חג הפסח. וכך נכתב בעמוד ב של הגיליון:

השיכון בתל-אביב - לשלב מעשי. (תל-אביב) אופטימיות לגבי הסיכויים לתזוזה בקשר להקמת שיכון חב"ד בתל-אביב, נשתרשה בקרב המטפלים בעניין זה, אחרי שבשיחות המוקדמות לאיתור השטח המתאים, הבטיחו כל הגורמים - עירוניים כממשלתיים - את עזרתם ותמיכתם למציאת פיתרון שישביע את רצון הצדדים.

בשיחות עם ראשי העירייה ומשרד השיכון, הועלתה האפשרות של עליית משפחות חב"דיות צעירות מהתפוצות, במידה ויובטחו תנאי שיכון נאותים, בסביבה טובה ובריכוז חב"די גדול. בשלב הראשון מתכננים בניית מאה יחידות דיור, ומקווים כי אחרי פסח תיפתח ההרשמה ותוחל בבנייה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.