מערכת COL | יום כ"ו אייר ה׳תשע״ח 11.05.2018

קידוש שם ליובאוויטש: כלי התקשורת על שבתון חמ”ה

כלי התקשורת החרדיים דיווחו בהרחבה על השבתון המיוחד של חמ”ה בקונטיקט שבארצות-הברית ● הרב הלל זלצמן: ”מי היה מאמין שנראה מחזות כאלה בעבר?” ● לסיפור המלא
קידוש שם ליובאוויטש: כלי התקשורת על שבתון חמ”ה


כשברקע המתיחות בין ארה"ב לרוסיה
מעל ל-1,000 יהודים מעולי בריה"מ בשבתון מיוחד בקונטיקט, ארה"ב

השתתפות שיא בשבתון המיוחד, היחיד מסוגו, הנערך מידי שנה בשפה הרוסית ליהודים שעלו ממדינות ברית המועצות ומתגוררים בארצות הברית: לא פחות מ- 1,100 בני אדם השתתפו בשבתון מרומם שהתקיים במלון המפואר 'קראון פלאזה' בסטמפורד שבמדינת קונטיקט, זו השנה התשיעית ברציפות.

במהלך השבתון, אליו הגיעו העולים מכל רחבי ארה"ב, התקיימו יותר מ-70 הרצאות וסדנאות במגוון רחב של נושאי יהדות, לצד הופעות זמר שבשיאן הופיע במקום הזמר גד אלבז, תכניות משעשעות ומפגשים אישיים עם רבנים. לבני הנוער הוכנה תכנית מיוחדת סביב משמעות הזהות היהודית וחיי הנישואין על-פי התורה.

אורח מפתיע במקום היה דוד נתן וייס, סופר ומפיק אמריקני ידוע, שעמד בין היתר מאחורי הפקת 'שרק' 2. וייס, שגדל כרפורמי, התנצר ואז שב ליהדות והחל בשמירת תורה ומצוות אמר כי הוא נרגש לראות את המשתתפים ואת שיתוף הפעולה של הארגונים היהודיים.

אורחת נוספת שמשכה תשומת לב הייתה אסתר וויג'סקי, חמותו של מייסד 'גוגל' סרגיי ברין – אף הוא יהודי שהיגר עם הוריו מברית המועצות לשעבר לארצות-הברית. גם היא שיבחה את הסמינר המושקע ואמרה כי היא מתפלאת לראות חיים יהודיים שוקקים שכאלו בקרב דוברי השפה הרוסית.

כמה מן הדוברים ציינו, ספק ברצינות, כי באי הכנס – בהם יהודים ממוצא רוסי רבי השפעה המתגוררים כעת בארצות-הברית - עשויים לגשר על הפערים בין וושינגטון למוסקבה.

השבתון הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין שני ארגונים בולטים בארצות הברית – צעירי אגודת חב"ד העולמי, וארגון חמ"ה (חבורת מזכי הרבים) אינטרנשיונל – ארגון מחתרתי שהוקם ברוסיה שתחת המגף הקומוניסטי במטרה להרבות בחיי תורה ומצוות, ופועל כיום עם עולי חבר העמים במסגרת עשרות סניפים בארץ, בארה”ב ובאירופה. לאור ההצלחה חושבים המארגנים לארגן שבתונים כאלו מידי רבעון, במקום פעם בשנה כיום.

הרב הלל זלצמן המנהל ביד רמה את הפעילות המפוארת של חמ"ה בארה”ב, ברוסיה ובארץ הקודש זה עשרות שנים - יחד עם הרבנים בנימין מלכובסקי ומשיח חודייטוב המנצחים על צוות עובדים חרוץ ומסור - אמר: "במשך יותר מ -70 שנה חיו בפחד וחרדה מאימת השלטון הקומוניסטי, וכעת אותם יהודים, כמו גם ילדיהם ונכדיהם מתחברים בחזרה לדרך התורה ומצוות באמצעות שבתות אלו."

השבת הותירה רושם עמוק ומעורר השראה על המשתתפים – ויועדה לסייע להם בהטמעת תכנים יהודיים במהלך השנה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.