מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשע״ח 10.05.2018

צרפת: אלפי ילדים בפעילות ל"ג בעומר מאחדת ומרגשת • תיעוד

אלפי ילדי מוסדות החינוך התכנסו ובאו לכינוס המרכזי של ל"ג בעומר, בפארק השעשועים בעיר פאריז • הרב הראשי הרב מיכאל גוגנהיים בירך, השליח הרב יוסף יצחק גורודצקי מנהל 'לשכת ליובאוויטש האירופאית' הביא את המסר של ליובאוויטש, והמארגן הנמרץ ר' יונה אטאל הלהיב את הנוכחים • רשמים מפעילות לכבודו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי בעיר האורות • לכתבה המלאה
צרפת: אלפי ילדים בפעילות ל
ביום חמישי שעבר, יום ההילולא של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, נאספו ובאו אלפי תלמידי מוסדות החינוך בעיר פאריז בירת צרפת וסביבותיה ל'הפנינג' ענק בפארק השעשועים, כשבמרכז התקיימה התהלוכה המסורתית וכינוס ל"ג בעומר על פי הוראתו המפורסמת של הרבי.

זו כבר מסורת ארוכת שנים, והנהלות מוסדות החינוך משתפים פעולה עם ארגון 'תורה לאנד' בניהולו הנמרץ של ר' יונה אטאל שיחי', ומביאים את התלמידים ליום של כיף באווירה יהודית חינוכית.

לצד מתקני שעשועים בשטח רחב הידיים, פעילות חוויתית ביבשה ובמים, עוטרו קרונות הרכבת במסרים יהודיים, והילדים חזרו בקול על שנים עשר הפסוקים. הצגה מיוחדת כבשה את לב כולם, כאשר הילדים יצאו לחפש את "רבי שמעון בר יוחאי" בעל ההילולא במערה שם התחבא יחד עם בנו רבי אלעזר, ומשיצא משם סיפר על הניסים והנפלאות שהיו מנת חלקו, וכן לימד את הילדים מסרים ברוח היום המיוחד.

מופע מרהיב של לוליין ריתק את תשומת ליבם של הצעירים והמבוגרים כאחד, והכל היטו אוזן קשבת לשלושה נאומים קצרים: ברכתו של הרב הראשי לפאריז – הרב מיכאל גוגנהיים, דברי ברכה ותורה מפיו של הרב יוסף יצחק גורודצקי מנהל 'לשכת ליובאוויטש האירופאית' שאף פרסה חסות נכבדת על האירוע השנתי, דברי עידוד מפיו של מר פטריק קאראם סגן ראש המחוז כולו, וכמובן מפיו של המארגן הנמרץ שהקדיש ימים ולילות להצלחת הפעילות כולה ר' יונה אטאל.

פרקי שירה וזמרה הושמעו מפיו של ילד הפלא נסים אליהו מלווה בתזמורתו של ר' יוסף בראמי המוכר באירופה היהודית כולה. דוכני מזון מהיר טעים וכשר פוזרו ברחבי הפארק, וגם דוכנים למשחקי חץ וקשת כמנהג היום.

בעוד הילדים והמדריכים מבלים בפארק, התקיימה התוועדות למנהלי המוסדות והאנשים שעמדו מאחורי ארגון יום הכיף לילדי המוסדות, כמו גם לתורמים הנכבדים מארגון FSJU ועוד. כיבדו בנוכחותם אישי ציבור, ונציגים של ארגונים יהודיים גדולים ומרכזיים בצרפת.

המארגנים הודו לתלמידות בית הספר 'בית רבקה' שהקדישו את היום להדריך ולסייע לאלפי הילדים ליהנות מחוויה יהודית מסורתית, לכבוד ל"ג בעומר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.