מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשע״ח 10.05.2018

רבה של רוסיה: "הניצחון האמיתי - בהענקת חינוך יהודי" • גלריה

במצעד הצבאי הענק והמרשים בכיכר האדומה שבמרכז מוסקבה הבירה, השתתף לראשונה לצד נשיא רוסיה, מר ולדימיר פוטין, גם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו; נשיא ברית המועצות לשעבר מיכאל גורבצ'וב, לצדו של רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, שערך תפילת 'קל מלא רחמים' לזכר ששת מיליוני היהודים שנעקדו על קידוש השם הי"ד, הניח זר זהב לזיכרון הנספים, בשם העם היהודי ברוסיה • הקהילה היהודית נטלה חלק באירועי "יום הניצחון", לציון 73 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה • מרכז החסד היהודי במוסקבה מסייע מדי יום ל'וטרנים' יהודים מתוך 15 אלף יהודים נזקקים וגלמודים • תיעוד מיוחד, קליפ מסכם
רבה של רוסיה:
צילום: לוי נאזרוב

בפעם ה-73, ציינה רוסיה את סיום מלחמת העולם השנייה, שהסתיימה בניצחון הצבא האדום על צבא גרמניה הנאצית, ובכך בא הקץ למלחמה העקובה מדם שגבתה את חייהם של מיליוני אזרחים במדינות ברית המועצות לשעבר, בהם יהודים רבים הי"ד.

במצעד הצבאי הענק והמרשים בכיכר האדומה שבמרכז מוסקבה הבירה, השתתף לראשונה לצד נשיא רוסיה, מר ולדימיר פוטין, גם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו; וכן נשיא ברית המועצות לשעבר מיכאל גורבצ'וב, לצדו של רבה הראשי של רוסיה, הגאון הרב בערל לאזאר, כאשר קודם לכן ערך תפילת 'קל מלא רחמים' לזכר ששת מיליוני היהודים שנעקדו על קידוש השם הי"ד, ובהתאם לכללי הטקס ברוסיה הניח זר זהב לזיכרון הנספים, בשם כל העם היהודי ברוסיה.

בדבריו אמר הגר"ב לאזאר: "הניצחון האמיתי הוא בהענקת חינוך איכותי, מושקע ואמיתי לדור הצעיר", והוסיף: "בלבנו תמיד נודה ללוחמים המסורים, אשר מסרו את עצמם במלחמה, והביאו לקיצה בתאריך זה".

קבוצה של יהודים "וטרנים" - ותיקי המלחמה, שעדיין חיים בדורנו, התלוו אל הרב בטקס, לאחר שהשתתפו קודם לכן בטקס מיוחד שנערך בעבורם ב"מרכז החסד היהודי - שערי צדק".

"מרכז החסד היהודי" מעניק עזרה קבועה במשך כל השנה, במזון וברפואה לאלפי נזקקים יהודים, בהם וטרנים וניצולי שואה רבים מאוד. לכבוד 'יום הניצחון', חולקו השנה סלי מזון מכובדים וחשובים לכל הוטרנים, באמצעות תלמידי המוסדות שנסעו לבקר אישית כל אחד מהם בביתו.

את הפרויקט הייחודי למענם של הלוחמים היהודים, פתח אישית רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, בביקור אישי שערך אצל יהודי בשם יעקב ווידרמן, יליד שכונת 'מארינה רושצ'ה', אשר קיבל את הרב עם ראשי מרכז החסד היהודי בהתרגשות גדולה, וזכה להניח לראשונה תפילין בגיל 93, ואף נקבע מזוזה בפתח דירתו.

לצפיה בקליפ מסכם:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.