מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשע״ח 10.05.2018

"עֵינֵי ה' אֱלֹקֶיךָ בָּהּ": מטח רקטות לעבר הגולן - אין נפגעים

בפעם הראשונה: כעשרים שיגורים בוצעו אמש (רביעי) על ידי כוח איראני בסוריה לעבר קו המוצבים הקדמי ברמת הגולן. מערכת 'כיפת ברזל' יירטה את הטילים, ובסיעתא דשמיא אין נפגעים • "אנחנו רואים בחומרה את התקיפה. ערוכים למספר תרחישים. מבקשים מהתושבים להשמע להנחיות", נמסר מצה"ל • לסיפור המלא

צפו בוידיאו משיגור הטילים הערב לכיוון ישראל:



הנקמה האיראנית: לראשונה כוח איראני מבצע ירי ישיר לעבר ישראל.

מספר אזעקות הופעלו הערב (רביעי) ברמת הגולן. מדובר צה"ל נמסר כי כעשרים שיגורים בוצעו לעבר קו המוצבים הקדמי ברמת הגולן על ידי כח קודס האיראני. מערכות ההגנה ביצעו מספר יירוטים, ואין נפגעים. "אנחנו רואים בחומרה את התקיפה. ערוכים למספר תרחישים. מבקשים מהתושבים להשמע להנחיות", נמסר מצה"ל. הירי בוצע גם לעבר מוצבים, בהם מוצב החרמון. אין נזק משמעותי כתוצאה מהירי.

לאחר הירי המסיבי מסרו המועצות בגולן הודעות לתושבים. בקריית שמונה ובמועצה המקומית מטולה אמרו כי "אם יישמעו אזעקות אנו מבקשים להיכנס למרחב המוגן למשך עשר דקות", וציינו כי ימשיכו להתעדכן בכל התפתחות. בסביבות השעה 2 בלילה תושבי היישובים שבהם נשמעה האזעקה בגולן - ובהם נווה אטי"ב, נמרוד, אודם, אלרום, שעל וקלע אלון - קיבלו הודעה כי ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים. עם זאת, צה"ל הנחה את התושבים להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה.

26 שעות לפני כן, כמעט באותו הזמן שבו הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על פרישתו מהסכם הגרעין, דווח על תקיפה ישראלית בסוריה. לפי ההערכות, בתקיפה ליד אל-כיסווה שמדרום לדמשק הושמדו רקטות לטווח בינוני שיש להן ראש קרבי כבד יחסית. התקיפה אירעה זמן קצר לאחר שצה"ל הורה לתושבי רמת הגולן לפתוח את המקלטים - לאחר שזיהה "תזוזות חשודות".

רקטות שכאלה אינן מגיעות לטווח העולה בהרבה על 100 ק"מ, אך אם האיראנים היו מספיקים לשגר אותן - לפני "מתקפת המנע" שיוחסה לישראל - הן היו יכולות לפגוע בבסיסי צבא בגולן. מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם הפועל מלונדון מסר כי בתקיפה נהרגו 15 איש, בהם שמונה איראנים. גם חודש לפני כן דווח על תקיפה ישראלית נגד יעד איראני - בסיס T-4 בסוריה. אז דווח כי שבעה איראנים נהרגו, בהם קצין בדרגת קולונל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.