מערכת COL | יום ח' סיון ה׳תשע״ח 22.05.2018

10 תשובות: ראש העיר ללו זוהר ענה לשאלות התושבים

בחירות מקומיות תשע"ט: ראש העיר קרית-מלאכי ענה לשאלות גולשי COL • במסגרת פרויקט "תושבים כותבים לראש העיר", פנה COL אל אליהו (ללו) זוהר, ראש עיריית קרית-מלאכי, והפנה אליו 10 שאלות, מתוך מה שאתם - הגולשים, שיגרתם אלינו באמצעות מערכת התגובות • פרוייקט מיוחד - פרק רביעי: התשובות • לתגובה המלאה >>> > תושבי חב"ד קרית מלאכי: מה תרצו לשאול את ראש העיר שלכם?
10 תשובות: ראש העיר ללו זוהר ענה לשאלות התושבים
צילום: פייסבוק ראש העיר

מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

בחלקו הרביעי של הפרויקט "תושבים כותבים לראש העיר" - פנינו לראש העיר קרית-מלאכי, אליהו (ללו) זוהר. ואלו 10 השאלות שבחרנו להציג בפניו, מתוך עשרות רבות של תגובות שאתם, (הגולשים) שאלתם והגיעו למערכת.

***

שכונה מוזנחת > שואלים גולשים: מדוע שכונת חב"ד מוזנחת במראה שלה, ואף המוזנחת בעיר - צריך יישור מדרכות, סתימת סדקים בכבישים ועוד. והנושא במשך שנים לא מטופל. מדוע?

"בעיות של בורות בכביש ברחבי העיר מטופלות באופן שוטף. במקביל, קיימת תכנית לריבוד הכביש וכן שיפוץ כולל של המרכז המסחרי בשכונת חב"ד אותה אני מקדם יחד עם נציגי חב"ד בעירייה". 

ביוב ברחובות שכונת חב"ד > כותב גולש נוסף: האם יש תכניות פיתוח מערך הביוב בשכונת חב"ד, להחליף את הצנרת לקוטר המתאים. האם זה טופל רק חלקית? כי לאחר טיפול נקודתי נראה ששוב היו בעיות של הצפות ועליית הביוב בשכונה. אשמח לתגובתך!

"בארבע וחצי השנים האחרונות הושקעו כמיליון שקלים בהחלפת תשתיות ביוב ומים בשכונת חב"ד והבעל שם טוב. עבודות אלו פתרו בעיות של הצפות מי גשמים וביוב שהיו מנת חלקם של תושבי השכונה. מדי פעם בפעם צצות בעיות נקודתיות בהם אנו מטפלים במהירות".

עצמאות מול תהלוכה > מקשה גולש: קצת לא מבין את היחס לאלף משפחות חב"דיות. ביום העצמאות חגגו התושבים הלא דתיים, בחגיגות השוות סכומים אגדיים, והכל חינם ללא תמורה כלל. אך מאידך - תהלוכת ל"ג בעומר של חב"ד זה כנראה סיפור אחר. התושבים התבקשו לתרום, ורבים מהם תרמו בין מאות לאלפי שקלים, ובעצם מימנו את התהלוכה של עצמם.

"עיריית קריית-מלאכי משקיעה מאות אלפי שקלים באירועי תרבות המיועדים לציבור החרדי-דתי. ביוזמתם של נציגי חב"ד סגן ראש העיר חיים שטיינר - הממונה על האירועים ועו"ד בצלאל מזרחי הממונה על התרבות היהודית אנו מקיימים פעילות ענפה הכוללת הצגות לילדים ומבוגרים, הופעות זמרים, ערבי נשים, התוועדויות, שמחת בית השואבה והשתתפות באירועים כגון ביקור חולים וכד'.

"כל אלו תקציבים שרק בארבע השנים האחרונות נהנים מהם בקהילה החרדית-דתית בעיר. כמידי שנה העירייה משתתפת גם בתהלוכת ל"ג בעומר בתקציב הכולל עשרות אלפי שקלים, הרבה יותר מרשויות גדולות יותר".

משחקייה ליולדות > כבוד ראש העיר. הבטחת שתקים משחקייה עבור ילדי היולדות. רציתי לשאול - מה קורה עם זה?

"שמחתי לבקר במשחקייה ליולדות בכפר חב"ד יחד עם מנכ"ל העירייה, מנהל אגף החינוך וחבר המועצה עו"ד בצלאל מזרחי. התרשמתי מהמיזם והחלטנו להקים רעיון דומה גם ליולדות קריית-מלאכי.

"אני יכול לומר לך גולש יקר, כי נשות חב"ד קיבלו על עצמן למצוא מקום וברגע שיימצא, אנו נכשיר ונשפץ אותו לטובת הנושא".

בריכת שחייה > האם נכונה השמועה שבריכת השחייה של תושבי קרית מלאכי נסגרה ולא תהיה פתוחה השנה? א"כ, נשמח לדעת - לכמה זמן היא נסגרה?

"בקרית מלאכי יוקם קנטרי מפואר מהגדולים באזור הדרום. הקנטרי יכלול בין היתר: 4 בריכות שחיה - כולל בריכה לקטנטנים ובריכה שיקומית, אולם ספורט עם 500 מקומות ישיבה, חדר כושר מאובזר, מתקני משחק לילדים, באולינג, מסעדה ומרבדי דשא.

"הקנטרי יפעל גם בחודשי החורף עם בריכה מחוממת ואשר יפעל במקביל לציבור הכללי והחרדי-דתי.

"עלות הפרויקט עומד על כ-37 מיליון שקלים. לאחרונה נסגר המכרז ובימים הקרובים תחל הריסת הבריכה הישנה, כדי שנוכל להתחיל בעבודות בהקדם.

"ובשביל זה, סגן ראש העיר חיים שטיינר והממונה על התחבורה נפגש עם נציגי דן בדרום כדי לתגבר את קווי האוטובוסים שיגיעו עד לחוף הים באשדוד".

גני משחקים > מדוע אין מספיק כאלה בשכונות? צריך שיהיה בשפע. ברוך ה' קהילת חב"ד זו אוכלוסיה מרובת ילדים וצריכה מענה ראוי בעניין הזה. הייתה גינה בסמוך למקווה בשכונת חב"ד, והיא נעלמה ע"י טרקטורים בבוקר בהיר. חשבנו כי הפירוק נועד לשיפוץ. אך עברה שנה - וכלום!... מדוע? מדוע כבר יותר מ15- שנה שאין גני משחקים?

"אכן, לצערי בשכונת חב"ד לא היה גן משחקים ראוי במשך כל השנים. בשנה שעברה הקמנו את אחד מגני המשחקים הגדולים בעיר בלב שכונת חב"ד בעלות של כמיליון שקלים.

"בנוסף, מתכוננים להיבנות שני גני משחקים נוספים: הראשון סמוך למקווה שיהיה מיועד גם לילדים עם מוגבלות והשני סמוך לפס חב"ד, מאחורי בניין 147".

מעונות לגיל הרך > שואלת גולשת: ראש העיר הנכבד. אין מעון נורמלי - יש רק את כולל חב"ד שהוא מאד קטן ואין כמעט סיכוי למקום בו. לא הגיוני לשלוח למטפלות כי המחירים מאד יקרים ואין שום מענה אחר מסודר של התמ"ת לחב"דניקים. מתי הנושא יטופל? אם רק היה למישהו אכפת מזמן היא מוקם מעון רב קומות שיכיל את הכמות הגדולה של תשב"ר חב"ד. לתגובתך!

"תגובתי היא - שבשכונת המחנה יוקצה מקום למעונות נוספים עבור חסידי חב"ד, אשר יפתור את הבעיה". 

בעיית ומצוקת לכלוך היונים > כתבו מס' תושבים - שלום לראש העיר. נשמח מאוד אם יסדרו את בעיית היונים שמתעופפים בכל מקום ועושים המון לכלוך. כיצד אתה מטפל במצוקה זו של התושבים?

"על פי החוק אסור לרשות לבצע הרג של יונים. אני ממליץ לדיירים להשתמש במרחיקי יונים באופן נקודתי".

דירה נאה > מתי יתנו אישורי הרחבת דירות?

"נושא הרחבת הדירות מתבצע מול מחלקת ההנדסה, כל מקרה לגופו".

בטיחות בדרכים > מדוע פקחים מסובבים לנו כל היום ומחלקים דו"חות, במקום שהעירייה תסדיר את נושא החניה?

"מטרת מחלקת הפיקוח העירוני הינה למנוע חנייה מסוכנת להולכי רגל ומפריעה לתנועה. לא יתכן כי בעקבות חנייה בתחנת אוטובוס, אישה עם עגלה לא תוכל לעלות בבטחה, חרף העובדה כי האוטובוס עומד רחוק משפת המדרכה.

"כיום נדיר לראות רכבים החוסמים אוטובוסים ומעכבים את התנועה כפי שהיה בעבר ואני מברך על כך.

"בקרוב תיכנס תוכנית מקיפה להסדרת התחבורה בשכונת חב"ד הכוללת כיכר בסמוך למרכז המסחרי, הצרת מדרכות והוספת עשרות מקומות חנייה נוספים. תוכנית זו תפתח את עורק התחבורה הראשי ויסייע לזרימה נוחה יותר של כלי הרכב.

"בנוסף, הארנו את השכונה בתאורת לדים במקומות שהיו חשוכים במשך שנים רבות וכעת הולכי הרגל יכולים לעבור בבטחה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.