מערכת COL | יום כ"ד אייר ה׳תשע״ח 09.05.2018

למרות המתיחות: בגולן חזרו הבוקר לשיגרה

בתום הערכת המצב בפיקוד הצפון הוחלט הבוקר (רביעי) לקיים היום ברמת הגולן שגרה אזרחית מלאה ביישובים. דיווחים בסוריה על תוצאות התקיפה אמש • ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לפנות בוקר (רביעי) למוסקבה שברוסיה, שם ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אותה הגדיר כ"פגישה חשובה במיוחד לתיאום הצבאי בין המדינות" • דיווח מלא
למרות המתיחות: בגולן חזרו הבוקר לשיגרה
תוצאות תקיפה על מתקן צבאי איראני בסוריה, אמש (צילום מסך)

כתב COL

מחשש להסלמה בצפון, בצה"ל גייסו הלילה חיילי מילואים ממערך ההגנה האוירית, פיקוד העורף ואנשי חיל המודיעין.

לאור ההסלמה בצפון והחשש מתגובה איראנית, בצה"ל הוחלט אמש לגייס חיילי מילואים בהיקף מצומצם, וזאת לנוכח זיהוי סימני תזוזה של כוחות איראניים.

בצה"ל זימנו חיילים ממערך ההגנה האווירית, לצד חיילי מילואים מפיקוד העורף וכן מאגף המודיעין של צה"ל.

צה"ל: פעילות אזרחית תתקיים היום כסדרה ברמת הגולן
בתום הערכת המצב בפיקוד הצפון הוחלט הבוקר (רביעי) לקיים היום ברמת הגולן שגרה אזרחית מלאה ביישובים בדגש על לימודים בבתי הספר ועבודות חקלאיות שימשיכו כסדרן - כך נמסר מדובר צה"ל. בנוסף, טיולים יתקיימו כשגרה בתיאום מול צה"ל, וכמה אתרי תיירות יחסמו באופן נקודתי.

דיווח: חוסל קצין איראני בכיר
 32 גופות הגיעו הערב לבי"ח בדמשק יחד עם גופת אח"מ.

לאחר התקיפה אמש על מתקן איראני באזור אלכיסווה דרומית לדמשק, המיוחסת עפ"י מקורות זרים לישראל, החלו שמועות כי קצין אירני בכיר מאוד נפגע בתקיפה. שמועות אחרות טענו כי הגנרל קאסם סולימני או סגנו בדרגה בכירה נפצע בתקיפה, אולם אין לכך אישור ממקורות אחרים.

ה'מצפה של מדינות המפרץ לזכויות אדם' מדווח כי הערב הגיעו לבית החולים אלמוג'תהד ליד הכיכר המרכזית בכפר סוסא שבבירה דמשק יותר מ-32 גופות. ניסיון הסתרה נרחב היה סביב גופתו של אישיות חשובה שהגיעה יחד עם יתר ההרוגים ואמצעי בטחון חמורים ננקטו בתוך ומחוץ לבית החולים, כך עפ"י אותו דיווח. השומרים מנעו כניסה כלשהי של אנשים כאשר הגיעו אישי ממשל בכירים לבית החולים, כל מכשירי הסלולר של העובדים בתוך בית החולים נלקחו מהם.

דיווח סורי:
רשת החדשות "מלחק" הסורית: אחד הטילים שישראל ירתה במהלך תקיפותיה הערב היה לעבר מכונית לא מזוהה שנעה על הכביש בין אזור נג'הא ואלחרגלה ליד אזור אלכסורה באזור אלרוטה המערבי. אפשר וידיעה זאת קשורה בדיווח כי אמש חוסל קצין אירני בכיר מאוד בתקיפות באזור אלכסורה.

*
נתניהו לפני המראתו: "יש להבטיח התיאום עם רוסיה בסוריה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לפנות בוקר (רביעי) למוסקבה שברוסיה, שם ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לפני המראתו אמר כי "אני יוצא לפגישה חשובה עם פוטין. הפגישות בינינו הן תמיד חשובות וזו חשובה במיוחד. לנוכח מה שקורה בסוריה ברגעים אלה, יש צורך להבטיח את המשך התיאום הביטחוני בין הצבא הרוסי לצבא הגנה לישראל".

גלנט: "איראן במצוקה ולא תמהר לפעול נגד ישראל"
שר השיכון יואב גלנט אמר היום (רביעי) כי איראן לא תמהר לפעול נגד ישראל. "איראן נמצאת במצוקה גדולה, לא תחפש קרבות נגד ישראל", אמר גלנט במשדר באולפן וואלה, זאת ברקע פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין והתקיפה שבוצעה הלילה בסוריה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.