מערכת COL | יום כ"ג אייר ה׳תשע״ח 08.05.2018

נשיא ארה"ב הודיע על פרישה מההסכם עם איראן והטלת סנקציות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הערב (שלישי) על פרישה מהסכם הגרעין עם איראן ועל הטלת סנקציות חדשות • האיראנים מצידם, ממשיכים לאיים, ובנתיים: דיווח על תקיפה נוספת של מטרות בסוריה • כל הפרטים בפנים: נאומו המלא והמתורגם של נשיא ארה"ב הערב>>
נשיא ארה
וידאו ותרגום: ערוץ 'כאן 11'

"לא הייתה פעולה מסוכנת יותר של איראן מאשר ניסיונה לפתח נשק גרעיני", אמר. לדברי טראמפ, המסמכים שהציגה ישראל בשבוע שעבר הוכיחו כי טהראן חיפשה זאת.

"הסכם הגרעין היה אמור להגן על ארצות הברית ועל בעלות בריתה, אך הוא אפשר לה להמשיך להעשיר אורניום. אם הוא יישאר במקומו, עלול פרוץ מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון".

טראמפ המשיך לתקוף בדבריו את הסכם הגרעין ואמר כי הוא "מאפשר לאיראן לרמות": "הסכם הגרעין לא פועל לריסון פעילויותיה לערער את האזור, כולל תמיכתה בטרור". נשיא ארצות הברית אמר כי איראן היא התומכת הגדולה ביותר בטרור בעולם וכי "העם האיראני סובל ב-40 השנים האחרונות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הערב על החלטת נשיא ארצות הברית. "לו ההסכם היה נשאר על כנו, תוך כמה שנים הוא היה מאפשר לאיראן להעשיר מספיק אורניום כדי לייצר ארסנל שלם של פצצות", אמר. "על עם ישראל להעריך את הנשיא טראמפ על החלטתו".

נתניהו: "מלבד יצירת ארסנל נשק גרעיני, ההסכם ממנו פרשה ארצות הברית כבר הזרים לאיראן מליארדי דולרים כדי למממן את מכונת המלחמה של איראן ברחבי המזרת התיכון בכלל, ובסוריה בפרט". זה מה שהיא עושה היום כשאין לה ארסנל גרעיני. אני מבקש מכם לחשוב מה היא תעשה כשיהיה ברשותה הארסנל".

איראן: ממשיכה לאיים
לקראת ההכרזה, שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף איים מפני ביטול ההסכם. לדבריו, ארצות הברית תידרש לקבל את תכנית הגרעין האיראנית בתנאים הגרועים ביותר אם טראמפ אכן יכריז על ביטול הסכם הגרעין.

דיווחים: בסיס צבאי איראני הותקף בסוריה
הטלוויזיה הממלכתית במדינה הודיעה על תקיפה ישראלית של מתקן צבאי באיזור תעשיה מדרום לדמשק. לפי הטענות מדובר בתקיפה נוספת על שיירה סמוך לבסיס.

הטלווזיה הממלכתית בסוריה דיווחה על תקיפה שבוצעה הלילה של מתקן צבאי מדרום לבירה דמשק, על רקע מתיחות השיא בין ישראל והכוחות הפרו איראניים בסוריה.

על פי חלק מהדיווחים הותקפה עמדת שיגור של כוחות הנאמנים לאיראן בבסיס צבאי בשטח צבאי באל קיסווה הנמצאת דרומית לדמשק. על פי טענות הסורים, מערכת ההגנה האווירית יירטה שני טילים.

מתיחות בצפון

הודעת דובר צה”ל, הערב:

"על רקע שורת זיהויים חריגים בקרב הכוחות האיראניים בסוריה, הוחלט בצה"ל לחדד את הנחיות ההתגוננות במרחב רמת הגולן ולהנחות את הרשויות על פתיחת מקלטים. יש להמשיך ולהישמע להוראות שיימסרו על ידי צה"ל ככל שיידרש.
"במקביל הושלמה פריסה של יכולות הגנה וקיימת מוכנות גבוהה של כוחות צה"ל לתקיפה. צה"ל ערוך ומוכן למגוון תרחישים ומזהיר כי כל פעולה כנגד ישראל תענה בתגובה חריפה."

נאומו המלא של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הערב:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.