מערכת COL | יום א' ניסן ה׳תשס״ה 10.04.2005

"הקלף החזק" בתל-אביב

לקראת י"א ניסן יצאו פעילי מרכז חב"ד ואברכי ה"כולל" בישיבת חב"ד 'חזון אליהו' בת"א בקמפיין "מבצע מזוזה" חסר תקדים בהיקפו ובעוצמתו. המבצע נפתח בהפקת פרוספקט מרשים ואטרקטיבי בצורת בית מזוזה, שבתוך מספר ימים נתלה על ארבעים אלף (40,000!) דלתות במרכז וצפון העיר. עלון-הפירסום מסביר בשפה שוה לכל נפש חשיבותה של מזוזה כשרה דוקא, ומכריז מבצע מיוחד בשם "הקלף החזק" – ביקורי-בית ובדיקת מזוזות במשך שלושה שבועות חינם! הפירסום הענק עשה את שלו, וההיענות האדירה הדהימה גם את המערך המיוחד שהוקם במרכז חב"ד לרגל המבצע. בית חב"ד נאלץ להתקין קו-טלפון חדש על-מנת לקלוט את מאות הפניות שהגיעו מתושבים המבקשים בדיקת מזוזות בביתם. כצפוי, הקמפיין הביא גם להגברת המודעות בקרב הציבור, כך שרבים שבביתם חסרו מזוזות עד-עתה הזמינו מזוזות חדשות, פניות רבות היו אף לבקשת הסבר מהי, בכלל, מזוזה..
ידיהם של מארגני המבצע מלאות עבודה, מבוקר עד ערב הם מבצעים ביקורי-בית במאות דירות, נוטלים עימם לבדיקה את מזוזות הבית עד להחזרתם או לקניית מזוזות חדשות, כשבין לבין אף מנצלים את הביקור להכנסת מעט 'יידישקייט' לבית, ובמקרים רבים גם ליצירת קשר חם של משפחה שלמה לפעילויות מרכז חב"ד.

האברכים ר' שמעון ועקנין, ר' איצ'ע ביר, ר' גידי שטרן ור' שלמה גטניו, העומדים בראשות ארגון המבצע מספרים על מהפכה של ממש המתחוללת בעיר, "הפעילים חוזרים אלינו בכל יום עם מאות מזוזות לבדיקה, ועם עשרות שמות וכתובות של אנשים המעוניינים בשיעורי יהדות", הם מדווחים, "גייסנו סופר סת"ם נוסף לבית חב"ד במיוחד לתקופת המבצע, כי פשוט בלתי-אפשרי לעמוד בעומס".

המבצע כולו מתבצע ביזמתו ובחסותו של מנהל מרכז חב"ד בתל אביב ורב מרכז העיר הרב יוסף שמואל גערליצקי, ובפיקוחו של האחראי על בדיקת התפילין ומזוזות בבית חב"ד בכל ימות השנה, ר' יעקב מנדלזון, המספר בהתפעלות, "אני, שמכיר את תחום מצב המזוזות בתל-אביב מקרוב, ואת חשיבותו של "מבצע מזוזה" באיזור זה, עומד נפעם בהיקף פעילותם הנמרצת של תלמידי ישיבת חב"ד בת"א ואברכי ה'כולל', "בתוך ימים ספורים פשוט 'כבשנו' את העיר הגדולה בישראל".

"למרות שהמבצע עדיין בראשיתו, התוצאות כבר ניכרות היטב בשטח", אומר ר' שלמה גטניו, ממארגני המבצע, "מעבר לכך שפשוט שינינו באופן משמעותי את אחוזי המזוזות הכשרות בעיר, ניתן כבר לראות 'פירי פירות' מהמבצע, כמו משפחות המתארחות ל'שולחן שבת', או סטודנטים שבעקבות הביקור בביתם נכנסו לשיעורי תורה בישיבה. אפשר לראות במוחש את כוחו של 'מבצע' של הרבי".

בעקבות ההצלחה העצומה, הוחלט במרכז חב"ד בת"א להאריך את זמן המבצע גם לאחר י"א ניסן, ובדיקת המזוזות חינם בבית חב"ד תימשך עד חג השבועות. "עד-עתה נערכו כאלף ביקורי בית (בתוך שבוע וחצי!)", מסביר ר' שמעון ועקנין, "והמטרה היא להגיע ל-13,000 בתים בעלי מזוזות כשרות, מאה פעמים ק"ג – מניין שנותיו של הרבי. מבצע "הקלף החזק" עומד לקבל תנופה חדשה עם היכנסנו לתקופת "בין הזמנים" של פסח, כאשר עשרות תלמידי ישיבת חב"ד 'חזון אליהו' בתל-אביב, שעד-עתה עבדו רק בזמני ההפסקות בין סדרי הישיבה, יתגייסו מעתה למבצע בכל שעות היום".

ובמרכז חב"ד כבר מתכננים את המהפכה הבאה.. בהתייעצות עם הנהלת הישיבה, הוחלט לפתוח בישיבה סדרת שיעורים של הרב דב טברדוביץ בעניני הכשרת מטבחים, ובמבצע הבא יכשירו תלמידי הישיבה ואברכי ה'כולל' אלפי מטבחים בעיר במסגרת מבצע "כשרות" ענק. תל אביב, יהדות ללא הפסקה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.