מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשע״ח 07.05.2018

שמירה על היישוב: מקווה חדש ומפואר נחנך במבוא דותן

התרגשות עזה שררה בארגון המרכז הארצי לטהרת המשפחה לאחר חנוכת הבית של מקווה הטהרה ביישוב מבוא דותן • כידוע הרבי היה מחברי הנשיאות של טהרת המשפחה במשך שנים ליווה אותו והשתתף כספית בכל חנוכת מקווה • היישוב מבוא דותן ספג פיגועים בעבר ולאחרונה לדאבון לב פיגוע קשה, דריסה של שני חיילים • לכתבה המלאה
שמירה על היישוב: מקווה חדש ומפואר נחנך במבוא דותן
התרגשות עזה שררה בארגון המרכז הארצי לטהרת המשפחה לאחר חנוכת הבית של מקווה הטהרה ביישוב מבוא דותן.

כידוע הרבי היה מחברי הנשיאות של טהרת המשפחה במשך שנים ליווה אותו והשתתף כספית בכל חנוכת מקווה.

הרבי היה נוהג לעבור על מאזני הארגון ופעם אחת הרבי שיגר מכתב ובו תבע לדעת מדוע נשאר עודף כספי, וכלשון קודשו ממכתב כא אדר א תשכה אשר היה ממוען לאלימלך שריבר.

"כפי ששמעתי ממורי חמי זצ"ל אפילו שאין כסף מוכן בקופה יש צורך ללוות למען בניית מקוה חדשה, כי הלוואה יכולה להפרע ומקווה אינה יכולה להידחות.... על ידי בדיקת דו"ח ומצאתי שהתקציב היה מכוסה בסכום הגון במזומן ביד, בעת שיודע אני שבקשות לעזרה נתקבלו ובקשות נדחו.

היישוב מבוא דותן הינו ישוב מעורב ששוכן במרכז הדרך בין הערים באקה אל גרביה וג'נין, הישוב ספג פיגועים בעבר ולאחרונה לדאבון לב פיגוע קשה, דריסה של שני חיילים סמל נתנאל קהלני וסרן זיו דואס הי"ד.

ר' יוסי קרישבסקי, חסיד חב"ד מביתר-עלית, אומר בשיחה ל-COL: "בתור מנהל גיוס משאבים במרכז הארצי למען טהרת המשפחה צריך להבין כי הישוב מבוא דותן בשומרון כיום פורח ומשגשג, בכל התחומים כניסת משפחות חדשות, אזור תעשיה בכניסה ליישוב ועוד ועוד, אולם בשל מיקומו הגאוגרפי הרגיש של היישוב, הצורך בבניית מקוה ביישוב עצמו, חשובה כפליים כי לעיתים היציאה והנסיעה ממנו הלוך ושוב מורכבת".

יש לציין שתושבי היישוב השתתפו בהונם ובעיצוב של מקווה הטהרה.

את המקווה תרמה משפחת גוטפריד לעילוי נשמת אביהם מגדולי ומחשובי חסידי באיאן הרה"ח שלמה ב"ר דוד גוטפריד שהיה איש החסד, מגדולי תמכין דאורייתא, איש אשר שלימות הארץ בערה בקרבו ובפרט נושא המקוואות וטהרת המשפחה בישובים ביהודה ובשומרון. הוא זכה ותרם בחייו מספר מקוואות אשר פעילים כיום ומזכים את ציבור המתיישבים. לא תישכח תרומת המקווה לגוש קטיף שנמסר לזדים.

בעקבות כך מצאה המשפחה החשובה לנכון להמשיך בדרכו ולסייע כפעמים הקודמות ליישובים ביהודה ושומרון ולתרום לעלוי נשמתו מקווה טהרה.

"המרכז הארצי למען טהרת המשפחה מתנהל כיום על ידי הרה"ח ר' חיים לוי שליט"א אשר ממשיך את מסורת אביו הרב יהושע לוי זצ"ל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.