מערכת COL | יום י"ט אייר ה׳תשע״ח 04.05.2018

חב"ד באה"ק מסכמת בהצלחה חסרת תקדים את ל"ג בעומר

במפגן יהדות וקידוש שם ליובאוויטש בחוצות, צעדו מאות אלפי ילדים והורים בכשמונה מאות תהלוכות ל"ג בעומר של חב"ד ברחבי ארץ הקודש, כשהם נושאים שלטים עם מסרים יהודיים •  רגע שיא בתהלוכות שאורגנו בהצלחה על ידי שלוחי הרבי, כשההמונים – מכל גווני הקשת – שאגו יחד 'שמע ישראל' • בחלק מהיעדים ברחבי הארץ, פורומים אנטי-דתיים שנלחמים בכל זיק של יהדות, ניהלו מלחמות והתרסות כנגד התהלוכות, אך ב"ה נחלו כישלון מוחץ כשמאות אלפים נהרו אל מפגני היהדות • לסיפור המלא
חב


מאות אלפי ילדים והוריהם צעדו אתמול, ל"ג בעומר, בתהלוכות הססגוניות והמושקעות שאורגנו על ידי שלוחי חב"ד. למרות החום הכבד, ההמונים נהרו לתהלוכות, בהן הועברו מסרים יהודיים-ערכיים, לכבודו של התניא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי. מתכונת התהלוכות נוסדה על פי תקנתו הקדושה של הרבי לכבודו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א.

בתהלוכות השתתפו ילדים והוריהם מכל גווני הקשת, העדות והחוגים. כולם יחד, יצרו פסיפס מרהיב של עם ישראל על חלקיו, המחובר וגאה בשורשיו, שבל"ג בעומר מתכנס מתוך שבת אחים גם יחד.

ההמונים צעדו ברחובות הראשיים של ערי ישראל, בתיאום מלא עם הרשויות המקומיות, משטרת ישראל, ואובטחו על-ידי כוחות הביטחון. בראש התהלוכה, נסע רכב גדול ומקושט, וממנו תושמע מוסיקה יהודית. בהמשך, צעדו קבוצות הילדים, כשלצדם מכוניות נושאות תצוגות יהודיות מרשימות.

במהלך הימים האחרונים, ניסו פורומים אנטי-דתיים לשבש את המפגן היהודי הגדול בעולם וניסו להפעיל לחץ על הרשויות וגורמים רשמיים שונים, לבטל את התהלוכות – בדיוק כפי שניסו לבטל את מדורות ל"ג בעומר בשל תירוצי סרק על מזג האוויר. למרבה אכזבתם, הם נחלו כישלון גדול, כשמאות אלפים נהרו אל תהלוכות האחדות.
|
לתהלוכות קדם מסע פרסומי גדול, בהובלת שלוחי הרבי. מאות אלפי פליירים הופצו ומודעות-רחוב הזמינו את הילדים ואת הוריהם לתהלוכה. הקמפיין כולל מודעות בלוחות מודעות, עלונים בתיבות דואר, מודעות בעיתונות מקומית, כריזה בשכונות ובליל המדורות, ועוד.

בבתי חב"ד נערכו מראש עם מגוון אבזרי התהלוכה, עלוני הסברה מרהיבים, כרזות לקראת התהלוכות והכינוסים, שלטים ובהם פתגמים יהודיים בולטים, כובעים מיוחדים, פרסים, שקיות שתייה, ספרון חדש על ל"ג בעומר וספר מיוחד 'החומש שלי – ויקרא'. השנה הופקו 'גימיקים' חדשניים בעלות מסר יהודי-ערכי כדי למשוך את קהל המשתתפים אל התהלוכות הססגוניות.

מאות אלפי הצועדים בתהלוכות, נשאו בידיהם שלטים ובהם סיסמאות יהודיות. בתהלוכות שנערכות בריכוזים החרדיים, השלטים יהיו עם סיסמאות בעלות אופי תורני.

רגע השיא בתהלוכות הרבות, היה כשהמוני הילדים הטהורים, תינוקות של בית רבן, שאגו יחד 'שמע ישראל' ופסוקים קדושים נוספים.

התהלוכות המרכזיות נערכו בירושלים, בני ברק, ביתר עילית, נתניה, אלעד, רחובות, אשדוד, חולון, כפר סבא וביהוד. בכל אחת מהתהלוכות הללו, השתתפו אלפי ילדים בתכנית מרתקת שהוכנה בעמל רב.

בסיום התהלוכות המיוחדות, נערכו כינוסי מרכזיים, בהשתתפות רבני המקום ואישי ציבור שנשאו דברי תורה וברכה. הילדים נהנו מתוכנית עשירה ומהנה, בחלקם השתתפו אמנים שהעבירו מסרי ערכיים. בחלק מהתהלוכות, הונחת מסוק ליד שטח הכינוס, ואליו יעלו ילדים שיזכו בהגרלה שתערך בין המשתתפים.

"התמונות שזורמות כל העת, ובהם כמויות אדירות של משתתפים, מדברות בעד עצמן", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב, "בעידן בו גורמים שונים מנסים לפגוע בנו, המפגנים הללו הם התשובה – עם ישראל מאוחד. וכשעם ישראל מאוחד, אף אחד לא יצליח לנצח אותו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.