מערכת COL | יום א' ניסן ה׳תשס״ה 10.04.2005

ה'דינר' השנתי של חדר אהלי תורה-סיני בצרפת

ברוב פאר והדר נחגג הערב המיוחד לתמיכה בהחיידר-ישיבה קטנה "אהלי תורה -סיני" בפאריז בהשתתפותם של הרב הלל פעווזנער, אב"ד וועד רבני ליובאוויטש בצרפת ונשיא המוסדות והרב יהודה לייב גרונר, שהגיע במיוחד לכבד בנוכחותו את המעמד המרשים. התלמידים הנחשונים של החיידר שנפתח בתחילת שנות הממי"ם - נשואים כבר ופועלים כשלוחי המלך במקומות שונים על פני תבל. לאחר סיום לימודם בהחיידער, ממשיכים התלמידים חוק לימודם בהישיבה תומכי תמימים ליובאוויטש בברינוא, שהרבי הכריז עליה "ע"ד כבליובאוויטש".לפני שנה וחצי נפתח החיידר במתכונת חדשה בבנין עצמאי הודות לנחישותה של הרבנית פעווזנער, ולשיתוף פעולה למשך שנה עם הרב יוסף טייב, שליח הרבי בעיר ווינסן, כשמנהל החיידער הוא המחנך הרב מיכאל בנגמוס. החיידר מופעל כיום הודות לפעילותו של וועד הורים שחברים בו הרב לוי כהן, רב וראש כולל קרית החינוך היכל מנחם ועוד.
ה'דינר' השנתי של חדר אהלי תורה-סיני בצרפת
המיוחד בחיידר הוא ההתסרות האישית לכל תלמיד ותלמיד, הדגש על יראת שמים ומדות טובות מניבים פירות ותוצאות בחיי היום יום על השטח, ועל כולם אווירה חסידית של הסמסרות והתקשרות לרבי נשיא דורנו, לימוד תורתו ופעילות במבצעים הקדושים ובמיוחד במבצע משיח וגאולה.

החגיגה הייתה גם שמחת ההורים והתלמידים להתחנך במוסד זה, וגם במטרה לתמיכה וגיוס כספים ועידוד לצוות המחנכים וההנהלה המסורים בלב ונפש להעמיד חיילים בצבא הרבי.

הרב גרונר דיבר בהתלהבות מיוחדת על היחודיות שבחיידער, וסיפר על יסוד חיידער אהלי תורה הראשון בניו יארק ע"י הרב מיכאל טייטלבום ע"ה (שנפטר ימים ספורים לפני המעמד הזה), שנצרך למסירות נפש לקיים פשוטו כמשמעו דברי הרבי על הצורך בחינוך כשר על טהרת הקודש וכולו קודש כמאז ומקדם כשנים קדמוניות, כהצהרת הרבי קודם בבואו לאמריקה ש"אמריקה איז ניט אנדערש", וזכה לעידודים וברכות מהרבי יוצאים מהכלל, בפרט בההתחלה שהרבה אפילו מאנ"ש לא האמינו שיהי' לזה קיום.

כיום כולם מכירים את המיפעל הגדול של מוסדות אהלי תורה בניו יארק, וכן בכמה מקומות בעולם, כולל החיידער הזה בפאריז "אהלי תורה-סיני".

הרב גרונר עמד בדבריו, שכיום שיש רוחות זרות מנשבות בעולם זה ממש ענין של פיקוח נפש להכניס עוד ילד ועוד ילד לחינוך הכשר, מבלי להתחשב בקשיים ובחשבונות, והודות לזה יהי' תוספת ברכה והצלחה גם בגשמיות.

בתלמידים שרו ניגונים חסידיים במקהלה, בניצוחו של המנהל הרב מיכאל בניגמוס שיחי'. גם ראוי לציון מיוחד השקעת ההורים להצלחת המעמד, שהשאיר רושם אדיר על כל המשתתפים ובחוגי אנ"ש בפאריז, על הזכות וההצלחה בחינוך שכזה במסגרת החיידער "אהלי תורה-סיני".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.