מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשע״ח 01.05.2018

הנשיא האמריקני: "הקהילה היהודית באמריקה ראויה לתודתינו"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שחרר אתמול (שני) הודעה דרך אתר ה'בית הלבן' ובה הוא מכריז שחודש מאי, יהיה חודש שבו תצוין המורשת היהודית של ארה"ב • בהודעה נכתב: "תרומתו של העם היהודי לחברה האמריקאית היא אינספור, היא מחזקת את האומה שלנו והופכת אותה למשגשגת יותר • הנשיא חותם את ההודעה במילים: "אני קורא לכל האמריקנים לחגוג את המורשת ואת תרומתם של יהודי אמריקה" • להודעה המלאה
הנשיא האמריקני:
טראמפ וסגנו מייק פנס; צילום: פייסבוק דונלד טראמפ
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שמצהיר בכל הזדמנות שישראל היא הידידה הטובה ביותר של ארה"ב בעולם, החליט להמשיך עם הקו הידידותי עם היהודים היושבים בציון, ואמש (ב') שחרר הודעה ובה הוא מכריז שחודש מאי, יהיה חודש שבו תצוין המורשת היהודית של ארה"ב. 

באתר הרשמי של הבית הלבן נכתב אתמול (שני) בהודעה: "במהלך החודש של המורשת של יהודי אמריקה, אנו חוגגים את התרומות העמוקות שיש לאמונה היהודית ולמסורת על האומה שלנו". 

בהמשך ההודעה מהבית הלבן נכתב כי "יהודים אמריקאים סייעו להנחות את אופייה המוסרי של האומה האמריקאית, הם שמרו על מחויבות חזקה בחברה האמריקנית תוך שמירה על הערכים והמסורת ההיסטוריים שלהם, התשוקה שלהם לצדק חברתי ולעשות חסד לזרים מושתתת על האמונה שאלוקים ברא את כל האנשים בצלמו ובתדמיתו ושכולנו ראויים לכבוד ולשלום, אמונות אלו העניקו השראה לאמריקאים יהודים לבנות ארגוני תמיכה הדדיים, כמו בתי חולים ומוסדות חינוך, אשר אפשרו להם ולאזרחים האמריקאים לקדם את החברה האמריקאית, יהודים אמריקאים צעדו למען זכויות אדם, ונלחמו על חירות אחיהם מאחורי מסך הברזל, באמצעות מעשיהם, הם הפכו את העולם למקום טוב יותר".

עוד נכתב בהודעה שהגיעה מטעם היושב בבית-הלבן: "תרומתו של העם היהודי לחברה האמריקאית היא אינספור, היא מחזקת את האומה שלנו והופכת אותה למשגשגת יותר. יהודים אמריקאים היו עם גאווה בכל ענפי השלטון, מהמקומי ועד הפדרלי, והם הגנו על החופש שלנו בזמן ששרתו​ בצבא ארצות הברית, החותם החזק שיהודי אמריקה השאירו על הספרות, המוסיקה והאמנות, העשירו את הנפש האמריקאית, במסורת הנדיבות המתמשכת שלהם הקימו יהודים אמריקנים כמה מהארגונים הפילנתרופיות הגדולות ביותר באומה האמריקאית, המספקות סיוע הומניטארי ושירותים חברתיים לנזקקים בארץ ובחו"ל, אוניברסיטאות ברחבי ארה"ב מציגים בגאווה פרסי נובל שזכו בהם יהודים אמריקאים בתחומי הרפואה, הכימיה, הפיזיקה והכלכלה".

ולכן - מודיעה ההודעה: "מסיבות אלו ומסיבות רבות אחרות, הקהילה היהודית באמריקה ראויה לכבוד שלנו, להכרתנו ולתודתינו".

ההודעה מסתיימת בשורות הבאות: "אני דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית של אמריקה, מכוח הסמכות הנתונה לי על ידי החוקה של ארצות הברית, מכריז בזאת על חודש מאי 2018 כ"יום מורשת של היהודים האמריקאים". אני קורא לכל האמריקנים לחגוג את המורשת ואת תרומתם של יהודי אמריקה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.