מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשע״ח 01.05.2018

"שכחתי לרשום": רשות המסים פשטה על עסקי הפאות

מס הכנסה ערך השבוע 'מבצע ביקורת' בבתי עסק לממכר פיאות באיזור גוש דן, וחשף שורת העלמות מס בהיקפים גדולים ● מה הסכומים שנתפסו שלא דווחו כחוק? וגם: מה הייתה תגובת בעלת העסק כאשר נתפסה על העלמת מס של עשרות אלפי שקלים? ● לסיפור המלא

מס הכנסה ערך השבוע 'מבצע ביקורת' בבתי עסק לממכר פיאות באיזור גוש דן, וחשף שורת העלמות מס בהיקפים גדולים.

"שכחתי לרשום"

בבית עסק לפאות נמצא כי בעלת העסק לא רשמה הכנסות בסך של 59,250 ₪ עבור הזמנת פאות. תשובתה של בעלת העסק הייתה: "אני בלגניסטית באופי שלי..." מבדיקת פנקס הצעות מחיר בבית ממכר פאות אחר, נמצאה הזמנה עליה שולמו סך 5,500 ₪ בצ'קים, אשר בגינם לא הוצאה קבלה או חשבונית כנדרש תשובתה של בעלת החנות הייתה מהוססת משהו: "כנראה שכחתי לרשום.."

המקרה ארע השבוע , בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בגוש דן שהתרכז בערים רמת גן, בני ברק וגבעתיים, אשר כלל 185 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 27 מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקידת שומה גוש דן, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר ומתן השירותים לרבות מכירת וסידור פאות, מסעדות משרדי עורכי-דין ורואי חשבון ירקנים ועוד.

אצל בעלת חנות לפאות נמצאו סכומי מכירות בסך של 110,280 ₪ שלא נרשמו בספרים תשובתה היוצאת מן הכלל של בעלת העסק הייתה" אני בדרך כלל רושמת..". הפאנית נלקחה לחקירה שעדיין נמשכת.

בעסק אחר, העוסק בשיווק תשמיש קדושה נצפה מנהל החנות, בין היתר, מקבל 2500 ₪ במזומן שלא נרשמו בספרי העסק, תשובתו לפשר הדברים הייתה: "כנראה היו אנשים ושכחתי לרשום". במכבסה נמצא צ'יק שלא נרשם בספרים, שם תשובתו של בעל המכבסה, שהשליך את בעיותיו האישיות על ניהול העסק, הייתה: "בשל בעיה אישית בבית לא הספקתי לרשום!"

במכון למניקור ופדיקור, זרקה בעלת העסק, יומן לפח. המבקר שמצא אותו גילה שהיא לא רשמה בספרים חלק מהכנסותיה תשובתה הייתה: "לא יודעת למה זרקתי את היומן לפח ולא יודעת למה לא רשמתי..." בעל עסק למתן הלוואות לא רשם 23,500, שנתגלו בבדיקה בדפי הבנק. תגובתו לממצאים: "לא התאפשר לי להוציא קבלה או חשבונית ולא שמתי לב..."

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.