מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשע״ח 29.04.2018

צרפת: נחנך בית חב"ד חדש בעיר לע קנע

ביום ראשון האחרון נערכה חנוכת בית חב"ד החדש בעיר "לע קנע" בדרום צרפת ● לפני שלוש שנים הביא הרב יהודא ליב מטוסוב, מנהל מוסדות חב"ד בקאן, את הרב לוי גורעוויטש לשליחות בעיר "לע קנע" ● לאור ההצלחה הגדולה, המקום הפך לקטן מדי, ולאחר חיפוש נמצא לאחרונה מקום גדול ומתאים במרכז העיר, נעשו עבודות שיפוץ, ומרכז חב"ד לע קנע נחנך השבוע ● לכתבה המלאה, תמונות
צרפת: נחנך בית חב
ביום ראשון האחרון נערכה חנוכת בית חב"ד החדש בעיר "לע קנע" בדרום צרפת.

"לע קנע" גובלת לעיר קאן, ובה מתגוררים כיום כ -250 משפחות יהודיות. עד היום היהודים מ"לע קנע" היו באים לקאן לכל הצרכים היהודיים, ובשנים האחרונות הורגש הצורך לייסד בה בית חב"ד בפני עצמו.

לפני שלש שנים הביא הרב יהודא ליב מטוסוב, מנהל מוסדות חב"ד בקאן, את הרב לוי גורעוויטש לשליחות בעיר "לע קנע", ונשכר מקום לבית חב"ד.

לאור ההצלחה הגדולה, המקום הפך לקטן מדי, ולאחר חיפוש נמצא לאחרונה מקום גדול ומתאים במרכז העיר, נעשו עבודות שיפוץ, ומרכז חב"ד לע קנע נחנך השבוע ביום ראשון.

העירייה קידמה בברכה ובהתלהבות רבה את הקמת בית חב"ד, שנהי' בית הכנסת הרשמי של העיר. ראש העיר, חבר הפרלמנט מישל טברוט, ואחיה פיליפ טברוט, סגן נשיא המועצה האזורית, עומדים ביחסי ידידות קרוב לשלושים שנה עם משפחת מטוסוב.

האירוע נפתח עם נאום קבלת פנים ע"י השליח הרב יודי לוין, מנהל בית חב"ד קאן. אחריו דיבר השליח הרב לוי גורעוויטש, שדיבר במילים חמות, והזמין את הנוכחים הרבים להיות חלק מהמקום. אחריו הוזמן לשאת דברים השליח הרב מענדל מטוסוב, מנהל מוסדות חב"ד קאן שדיבר על חשיבות פתיחת בתי חב"ד חב"ד חדשים והודה נרגשות לתורמים.

אחר כך הוזמנו לדבר ראשי העיר. מר פיליפ טברוט חזר והדגיש את ידידותו עם חב"ד: "פה בעירינו,אתם בבית!". "העיר לה קנט גאה לחנוך את המרכז היהודי. זה לא רק מקום של דת, אלא גם מקום של חיים, המקום הזה משבח את אהבת הזולת". דבריו אושרו על ידי גברת מוריאל די בארי, שהוסיפה כי "זה אירוע חשוב עבור העיר, המקום הזה הי' חסר לנו עד היום".

לאחר גזירת הסרט, הוזמן השליח הראשי הרב יהודה לייב מטוסוב לקבוע את המזוזה, והקהל הוזמן לומר "לחיים" סביב סעודת מצווה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.