מערכת COL | יום י"ב אייר ה׳תשע״ח 27.04.2018

התרגשות בבית שמש: גשמים הובילו לפתיחת המקווה החדש

בשכונה החדשה רמת בית שמש ג', שכונה המונה אלפי משפחות כן ירבו ובתוכם משפחות רבות של חסידי חב"ד, עמלו תקופת זמן ממושכת להכשיר מקווה כשיטת חב"ד "בור על גבי בור". חלפו כארבע שנים לאכלוס השכונה, מלאכת הבנייה הסתיימה, 'והבור ריק' ● בעקבות הגשמים העזים אמש, המקווה עלה על גדותיו תוך שעתיים, ובימים הקרובים יתקיים טקס חנוכת הבית ● לסיפור המלא>>
התרגשות בבית שמש: גשמים הובילו לפתיחת המקווה החדש

בשכונה החדשה רמת בית שמש ג', שכונה המונה אלפי משפחות כן ירבו ובתוכם משפחות רבות של חסידי חב"ד, עמלו תקופת זמן ממושכת להכשיר מקווה כשיטת חב"ד "בור על גבי בור". חלפו כארבע שנים לאכלוס השכונה ועדיין נזקקו לנדוד לשכונות מרוחקות כדי לטבול במקווה כתקנת הרבי הרש"ב.

שליח חב"ד בשכונה, הרב בנימין מנדלסון, שידיו כבר אמונות בעשייה ברוכה וברוך השם הקים בהצלחה בית חב"ד גדול ומפואר בלב השכונה וביסס בה קהילה תוססת ופעילות ענפה, לקח על כתפיו גם את עול הקמת המקווה.

המלאכה הייתה מרובה, בהשגת אישורים, תקציבים ופיקוח על העבודות ועתה סוף כל סוף זכה הוא וזכתה השכונה לברך על המוגמר בהכשרת מקווה לתפארת בהדרכה הלכתית מפורטת של הרב גולוכובסקי, רב הקהילה.

למרות שניסו לזרז את הקצב, הסתיימה המלאכה רק עתה בתחילת חודש אייר ומקווה קיים ומים אין ולא נראה היה שבאופן טבעי יתמלא הבור במי גשמים וסברו שייאלצו להמתין ולהמשיך לנדוד עד לחורף הבא.

בקהילה סיפרו הבוקר ל-COL: "והנה נס התרחש לנו. החורף חזר בעיצומו של הקיץ ולא סתם חזר אלא במלוא העוצמה. סופת גשמים עזה כפי שהתרחשה השבוע, אפילו בחורף לא הייתה וכך מול עיניים המשתאות לגודל הנס התמלא המקווה ועלה על גדותיו תוך שעתיים ובעזרת השם עתיד להתקיים בימים הקרובים טקס חנוכת הבית ומיד יוכלו תושבי השכונה ליהנות ממקווה מפואר ומהודר.

"אשרינו שזכינו לחזות בנס גלוי זה בהשלמת המקווה בימים אלו וכדברי החוזה מלובלין זיע"א "ורוח אלוקים מרחפת על פני המים"- זו רוחו של מלך המשיח, שבזכות טהרת המים נזכה לגאולה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.