מערכת COL | יום י' אייר ה׳תשע״ח 25.04.2018

לצד שליח חב"ד > שר החוץ הגרמני: 'יהודי צריך ללכת עם כיפה'

סערת ה'כיפה' בגרמניה: היום (ד') אמורה להתקיים בברלין צעדה לאות סולידריות כנגד האנטישמיות מהתקופה האחרונה, ובה יצעדו יהודים מרחבי הבירה הגרמנית כשהם חבושים בכיפה לראשם • שליח חב"ד ורב הקהילה היהודית בברלין, הרב יהודה טייכטל אמר כי צריך להשתתף במפגן, ואף לחבוש כיפה • שר החוץ הגרמני, ‏הייקו מאס - העלה הבוקר (ד') תמונה אישית שלו לחשבון הטוויטר ובה הוא נראה עם כיפה לראשו. בפוסט שהעלה כתב: "אם צעירים מרגישים מאוימים בגלל שהם עם כיפה, עלינו להראות להם שהם לא לבד" • לכתבה המלאה> ה'דילמה' של יהודי גרמניה: להפגין ולהסתובב עם כיפה או לא? > "ברלין חובשת כיפה": מפגן סולידריות בבירה הגרמנית • פרסום ראשון > הרב הראשי לישראל: "הכיפה היא סמל יהודי ואין להסיר אותה"
לצד שליח חב שר החוץ הגרמני: 'יהודי צריך ללכת עם כיפה'" title="לצד שליח חב"ד > שר החוץ הגרמני: 'יהודי צריך ללכת עם כיפה'" />
צילום: מתוך הטוויטר
לאחר הסערה העולמית בגין תקיפת אדם חובש כיפה בברלין בשבוע שעבר, אירוע שבו מהגר סורי הצליף עם חגורה באדם שחבש כיפה, הקונגרס היהודי העולמי יצא בקריאה לגויים ברחבי ברלין להגיע היום לצעדת 'גם אני חובש כיפה' שהם מתכננים אחר הצהריים בברלין, כשהם חובשים כיפה.

‏הייקו מאס, שר החוץ הגרמני העלה לחשבון הטוויטר שלו את תמונתו כשהוא חבוש בכיפה, וכתב: "אם צעירים מרגישים מאוימים בגלל שהם עם כיפה, עלינו להראות להם שהם לא לבד". 

כזכור, אתמול (ג') נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, מר יוסף שוטסר, קרא בהצהרה חריגה ליהודים לא להסתובב עם כיפה. בריאיון לרדיו ברלין טען הבכיר היהודי כי למרות שהוא תומך בהצגת האמונה בגלוי - בזמן זה הדבר אינו מתאים.

גם ראש המועצה המוסלמית בגרמניה, איימן מזיק, יצא במילים חריפות במיוחד נגד האנטישמיות. בריאיון לעיתון אמר כי "השנאה וההתעללות ביהודים הם נגד עיקרי האסלאם. מדובר בחט, ולכן לא נסבול זאת", ציין.

בעקבות קריאות שפורסמו בקרב יהודי גרמניה, שנתבקשו "שלא לחשוף את הכיפה שלראשם", קרא אתמול (ג') הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו להמשיך לשאת את הסמל היהודי בגאון ולא להסיר את הכיפה.

כאמור, היום (ד') מתוכננת צעדה בברלין בה יצעדו אלפים עם כיפה על הראש, גם אלו אשר אינם יהודים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.