מערכת COL | יום ז' אייר ה׳תשע״ח 22.04.2018

מופתים בחנוכת אנדרטת אגאדיר / שניאור זלמן ברגר

הוזמנתי לאשדוד, לטקס חנוכת אנדרטה לנספים ברעידת האדמה באגאדיר ולפתע מצאתי עצמי מוקף ב"מופתים" • תוך כדי שיחה על חב"ד ומופתים, פתחתי את הספר חב"ד במרוקו, והצגתי בפני ראש העיר, תמונות נדירות במיוחד מתלמוד תורה חב"ד בכפר הולדתו - קסאר סוק, וגם איתרתי בספר את שמו של ר' רחמים לאסרי ברשימות מקבלי מכתבי ברכה מהרבי • לסיפור המלא
מופתים בחנוכת אנדרטת אגאדיר / שניאור זלמן ברגר

מאת: שניאור זלמן ברגר

הוזמנתי לאשדוד, לטקס חנוכת אנדרטה לנספים ברעידת האדמה באגאדיר ולפתע מצאתי עצמי מוקף ב"מופתים": ראש עיריית אשדוד מר יחיאל לסרי, שיחזר את המופת המופלא מהרבי בזכותו נולדו הוא ואחיו יוסף יצחק, והשר לשעבר ויו"ר קרן אשדוד, מר אהרן אבוחצירא סיפר כיצד עבר בחלוקת דולרים, והרבי אמר לו כי אצל אבוחצירא המופתים הם על ימין ועל שמאל וגם באמצע. מר אבוחצירא הוא אחיין הבבא סאלי וסיפר כי בספר חב"ד במרוקו, גילה התעניינות מיוחדת בקשרים העניפים בין משפחת אבוחצירא וחב"ד. תוך כדי שיחה על חב"ד ומופתים, פתחתי את הספר חב"ד במרוקו, והצגתי בפני ראש העיר, תמונות נדירות במיוחד מתלמוד תורה חב"ד בכפר הולדתו - קסאר סוק, וגם איתרתי בספר את שמו של ר' רחמים לאסרי ברשימות מקבלי מכתבי ברכה מהרבי. ר' רחמים לאסרי הוא שביקש ברכה מהרבי עבור הורי ראש העיר, ולאחר ברכת הרבי, נולדו ראש העיר ואחיו. וכאשר ראש העירייה שמע שאני מתגורר בקרית מלאכי, ביקש למסור דרישת שלום חמה ל"בומי" הרב אברהם פרידלנד: "הוא מסר שיעור תורה באשדוד, ולמדתי אצלו במשך שנתיים".

בשלב אחר בטקס, שוחחתי עם מר יאיר ישראל תלמיד ישיבת חב"ד באגאדיר (ודודו של ד"ר יחיאל הררי), שסיפר כי המשפחה גרה בכפר כשעה נסיעה מאגאדיר ואותו שלחו ללמוד בישיבה חב"ד: "מספר שנים למדתי בישיבה בתנאי פנימיה, ומספר חודשים לפני הרעידה הוריי עברו להתגורר באגאדיר, ואני המשכתי ללמוד בישיבה, אך ישנתי בבית. וכאשר אירעה הרעידה, רבים מחבריי אשר ישנו בישיבה, נהרגו, ובבית שלי גם היו טרגדיות, כאשר שתי אחיותיי נהרגו, אך אני והוריי ניצלנו בנס".

בטקס חנוכת האנדרטה, בפארק ים-אשדוד, השתתפו אישי ציבור, סופרים ואנשי תקשורת מהארץ ומחו"ל, יחד עם ניצולים ובני משפחות הנספים מרעידת האדמה באגאדיר ובין המוזמנים בלטה משפחת האדריכל ארי-מוריס חיון, אשר בבניין בבעלות הוריו שכנה הישיבה, והמשפחה גרה בסמוך והכירו היטב את הישיבה ותלמידיה. מנחה הטקס הסביר כי האנדרטה כפי שכולם רואים, אינה מסמלת אבל ושכול, אלא שני עיגולים גבוהים, המראים על גובה מחודש, התחדשות וחזרה לחיי שגרה. ואני נזכרתי בדברי הרבי לאחר הרעידה - להרחיב את הפעילות ולהוסיף מוסדות חדשים. ואכן, מוריס אוחיון יו"ר ברית יוצאי אגאדיר, חושב כל העת על הנצחה והתחדשות ובנאומו סיפר כי בקרוב עיריית אשדוד יחד עם ברית יוצאי אגאדיר יבנו בסמוך את מוזיאון אגאדיר, ובו יהיה תיעוד על הקהילה היהודית, ומקום מיוחד יוקדש לתיעוד והנצחת ישיבת חב"ד ותלמידי הישיבה שנספו ברעידת האדמה.

לאחר גזירת הסרט ונאומי ברכה, הונחו זרי פרחים על האנדרטה; איש התקשורת ניסים קינן - אחיו של מסעוד קקון המשגיח שנספה בישיבת חב"ד - הניח זר בשם הנספים בישיבת חב"ד.

עם סיום האירוע, מסרתי למר מוריס אוחיון, צילומי אגרות מהרבי בעקבות רעידת האדמה. אגרת אחת אל הרב שאול דאנאן רבה של מרוקו, והשניה אל הרב שלמה מטוסוב, שליח הרבי ומנהל מוסדות חב"ד במרוקו. מוריס, יצא מגדרו, והעניק לי חיבוק חם והודה במילים נרגשות על האגרות המיוחדות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.