מערכת COL | יום ד' אלול ה׳תשס״ג 01.09.2003

היסטוריה בגרמניה: גן חב"די בדרזדן

מאורע היסטורי במזרח גרמניה: לראשונה מאז השואה, נפתח ביום ראשון השבוע גן ילדים יהודי ראשון בעיר דרזדן שבמזרח גרמניה, וגן חב"די ראשון במדינה הגדולה. גן הילדים נפתח על ידי שליח הרבי זי"ע לדרזדן הרב שניאור זלמן הבלין. פתיחת הגן היהודי גרמה לשמחה ולהתרגשות בקרב הקהילה היהודית בדרזדן, ואף התקבלו בבית חב"ד תגובות נרגשות מקהילות סמוכות, שהם זוכים לראות שאחר השואה ניתן לקבל חינוך יהודי בסיסי במזרח גרמניה. גם העיתונים וכלי התקשורת המקומיים סיקרו בהרחבה את פתיחת הגן השבוע.
היסטוריה בגרמניה: גן חב
מספר השליח הרב שניאור הבלין: "פתיחת שנת הלימודים בגן הילדים הייתה בהצלחה שללא ספק ניתן להגדירה כ"למעלה מדרך הטבע". פתחנו את הגן עם כעשרים ילדים יהודים, מספר שלא שיערנו כלל בחלומותינו הוורודים שיגיעו כבר עם תחילת השנה. ביום ראשון השבוע נפתח הגן בהשתתפות הורי הילדים, שהתרגשו עד דמעות במעמד קביעת המזוזה בפתח הגן, וכשראו את ילדיהם בכיפות לראשיהם אומרים "שמע ישראל", נוטלים ידיים ומברכים על הלחם". גן "אור אבנר חב"ד" ממוקם במבנה רחב ידיים בשכונה יוקרתית במרכז דרזדן, והוא מנוהל על ידי השליחה הגב' חנה הבלין. הגן נחלק לשני קבוצות, גילאי שנתיים עד שלוש, וגילאי ארבע-חמש. צוות הגן כולל שני גננות מקומיות, וכן שני גננות יהודיות, האחראיות על התכנים היהודיים בגן. ילדי הגן היהודי אף זוכים להסעה יומית מבתיהם אל הגן, מכורח העובדה שגן זה שונה משאר גני הילדים בדרזדן, בכך שאינו גן שכונתי אלא גן לילדי העיר היהודיים. פתיחת הגן היהודי גרמה לשמחה ולהתרגשות בקרב הקהילה היהודית בדרזדן, ואף התקבלו בבית חב"ד תגובות נרגשות מקהילות סמוכות, שהם זוכים לראות שאחר השואה ניתן לקבל חינוך יהודי בסיסי במזרח גרמניה. גם העיתונים וכלי התקשורת המקומיים סיקרו בהרחבה את פתיחת הגן השבוע. הפתיחה הרשמית של הגן תיערך בחודש הקרוב, בהשתתפות ראש העיר וראש המדינה, נציגי הקהילה היהודית וכלי התקשורת. מסכם הרב הבלין: "פתיחת גן הילדים מהווה מבחינתנו את ראשיתו של מסע ארוך להגשת חינוך יהודי מקיף לילדי דרזדן היהודים, שיכלול בעתיד, אי"ה, גם בית-ספר ועוד. אנו משקיעים בגן הזה את המיטב, הן בציוד משובח והן בהגשת התכנים היהודיים, ותוכיח זאת העובדה כי שניים מילדינו שיחיו לומדים בגן זה, והם יכולים לאכול את האוכל המוגש לילדי הגן, שהוא כשר למהדרין מן המהדרין. בשם תושביה היהודיים של דרזדן, אני רוצה להביע את תודתי ותודתם לנגיד החסידי ר' לוי לבייב יו"ר קרן "אור אבנר", לרבה הראשי של רוסיה השליח הרב בערל לאזאר, למנכ"ל הקרן הרב דוד מונדשיין, וכן לשליח לברלין הרב יהודה טייכטל, על סיועם הרב לפתיחת ואחזקת הגן, עובדה שללא ספק גורמת נחת רוח עצומה למשלח, הרבי".
לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
ישר כח
ד' אלול ה׳תשס״ג
בתור אחד מהשלוחים בגרמניה וכאחד שמודע לכל מה שקורה בדרזדן אני פשוט מלא התפעלות ממה שידידי פעל בעיר דרזדן למרות כל הקשיים שישנם שם .
ואני מאחל לכל חבריי שיצליחו לעשות מה שהרב הבלין עושה שם
3.
כל הכבוד
ה' אלול ה׳תשס״ג
שלוחים שסה"כ שנה וחצי וכבר מלאים בפעילויות, ועכשיו פותחים גן לאחר הרבה קשיים, ישר כח גדול.
אני מאחל להם שיצליחו ועוד יגיעו לבי"ס.

4.
!!!!!!mazel tov
ה' אלול ה׳תשס״ג
lekol klal israel maguia mazel tov............
ubifrat lechasidei chabad!!!
sheakol iye toch hatzlacha raba !!!!!!!!!!!!!
mazel tov!!!!!!!!!!!!!!
5.
אין מילים
ה' אלול ה׳תשס״ג
אחרי כאלה דברים, לא נותר לי אלא לאחל להם הצלחה.

א' שליח
6.
מחיל אל חיל
ה' אלול ה׳תשס״ג
בס"ד

מזל טוב!
אני מאחל לשלוחים הרב הבלין ומשפחתו המון הצלחה בכל העינינים ושאחרי כל הקשיים זה הזמן לראות את הפירות שיצאו מהגן הזה וימשיכו לבית ספר יהודי גדול לנח"ר אדמו"ר נשיא דורינו, ויישר כח לארגון העצום אור אבנר שהולך ומתרחב לכל קהילות העולם על החסד הרב שעושה ר' לוי לבייב עם השלוחים בעזרתו ובמימונו מוסדות יהודים חסידיים לתפארת.
יוסי סלמון סופיה.
7.
בהצלחה
ו' אלול ה׳תשס״ג
חנית

המון הצלחה עם הגן החדש.
שתלכי מחיל אל חיל .

מורה אסתי מארהב
8.
מהמם
ו' אלול ה׳תשס״ג
מעמד מרגש עד דמעות

ישר כח !!!

אין מילים להגדיר את ההתפעלות והשמחה שבלב .

מילמן אברהם , ישראל
9.
יש שכר לפעולתך
ז' אלול ה׳תשס״ג
ישר כח גדול לידידנו היקרים שלוחי הרבי לדרזדן שניאור וחני הבלין זכיתם להיות החלוצים לפתיחת גן חבד ראשון במזרח גרמניה.
מי יתן ותמשיכו לעשות חייל בכל מעשיכם ותזכו לקרב פני משיח צדקנו בקרוב בימינו ממש
מאחלים בחום
מוטי ויהודית מנדלסון
קרלסרוהה גרמניה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.