מערכת COL | יום ג' אייר ה׳תשע״ח 18.04.2018

בטקס רב רושם, ארבעה שלוחים הוסמכו לדיינות ● סיקור מלא

לאחר שנות לימוד ושימוש הלכה למעשה ולאחר שעברו את המבחנים בהצלחה במכון לסמיכה של הרב יהורם אולמאן, ראב״ד סידני - הוסמכו בימים אלו לרבנות השלוחים הרב אברהם שלמה, מנהל בית ספר תורני קייפטאון, הרב אהרן לייב רסקין רב ומו"צ בברוקלין הייטס, בנו הרב יעקב רסקין שליח חב"ד בברוקלין הייטס, והרב שמואל קוט שליח חב"ד ורבה של אסטוניה • לכתבה המלאה, גלריית תמונות
בטקס רב רושם, ארבעה שלוחים הוסמכו לדיינות ● סיקור מלא

אחרי כמה וכמה שנים של לימוד ושימוש הלכה למעשה ולאחר שעברו את המבחנים בהצלחה במכון לסמיכה של הגה״ח הרב יהורם אולמאן ראב״ד סידני, הוסמכו בימים אלו לרבנות השלוחים הרב אברהם שלמה מנהל בית ספר תורני קייפטאון, הרב אהרן לייב רסקין רב ומו"צ קהילה ברוקלין הייטס, בנו הרב יעקב רסקין שליח חב"ד ברוקלין הייטס והרב שמואל קוט שליח ורבה של אסטוניה.

הרבנים נבחנו וקיבלו תעודות הסמכה ידין ידין מהרב זלמן נחמיה גולדברג, אב״ד בביה״ד לעניני ממונות ועורך ראשי באנציקלופדיה התלמודית, כמו״כ חתום על הסמיכה הרב יהורם אולמאן והרב יוסף יצחק פייגלשטוק ראב״ד קהילות חב"ד ארגנטינה.

בשבוע שעבר הדיינים המוסמכים שהו בארה״ק עם הדיינים הרב אולמן והרב גוטניק מביה״ד בסידני אוסטרליה. הגרז״נ גולדברג, בפוגשו את הרבנים דיבר איתם על סוגיות סבוכות באבה״ע.

הרבנים נפגשו עם הרב דוד לאו - הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית לדיון ושו״ת מרתק בתיקים שונים ומקרים שונים הבאים לפתחי בתי דין.

פגישה חשובה נוספת הייתה עם אב״ד ירושלים הגאון הרב עזרא בצרי אב"ד ירושלים, מחבר ספרים חשובים בכל תחומי הלכה, הרב בצרי דן איתם בנושאים שונים בפסיקה ובלימוד לרבים.

דיון חשוב היה להם עם הרב פרופסור אברהם שטיינברג מחבר ספרים רבים ברפואה בהלכה ומנהל האנציקלופדיה תלמודית, שדן עמם בתיקים סבוכים בפוריות ורפואה בהלכה. בהמשך גם ביקרו במכון פוע״ה ודנו בנושאים אלו עם ראש המכון הרב מנחם בורשטיין, ויחד עמו המשיכו לפגישה עם ראש ישיבת מרכז הרב הרה״ג הר׳ יעקב הכהן שפירא, הרב שוחח עמם בעיניני הלכה והנהגה.

רבה של ירושלים הראשל״צ הגאון הרב שלמה עמאר פגש את הרבנים ואירח אותם בביתו, העלו מספר שאלות ודן בחלקים נרחבים משו״ע אבה״ע ואורח חיים, בירך את הרבנים שלא יארע תקלה על ידם, ואיחל להם הצלחה וברכה.

פסק הדין הראשון עליו הסכימו הרבנים היה כמובן שהגיע זמן הגאולה ושהמשיח צריך לגאול את עם ישראל בפשטות ולמטה מעשרה טפחים.

השבוע בב׳ באייר - תפארת שבתפארת, הגה״ח הרב אולמאן, בא במיוחד לטאלין שבאסטוניה, לטקס מיוחד ומרגש עם בני הקהילה.

בטקס, נכחו ראשי ונכבדי הקהילה, יחד עם רבים מחברי הקהילה, הטקס נפתח בדברי ברכה מראשי הקהילה. הרב אולמאן הוזמן לשאת דברים, הרב אולמאן הסביר בשפה רוסית רהוטה, מהות עניינה וחשיבותה של לימוד תורה ולימוד הלכה למעשה, והכתיר את הרב אפרים שמואל קוט כאב״ד דקהילתו.

ביקורו ודרשתו של הרב אולמאן באסטוניה שהייתה גם היא תחת השלטון הסובייטי, ריגש במיוחד את בני הקהילה, שכן הרב אולמאן נולד בלנינגראד (-כיום פטרבורג) בתקופה הסובייטית, תקופה בה הקומוניסטים שלטו ולימוד תורה וקיום מצוות היו כרוכים בסיכון ובמס״נ, והיגר משם עוד בהיותו ילד, וזכה להגיע למעמד של איש תורה והלכה מובהק בעל שם עולמי.

הרב מלבד היותו דובר רוסית, מכיר גם את המנטליות של האנשים, ועורר אותם כולם להתחזק בלימוד התורה ובקיום המצוות, להשקיע בחינוך יהודי לבני הנוער והילדים.

ביקורו הותיר רושם רב על בני הקהילה, ויביא פעולה נמשכת לנח״ר המשלח.

בסוף הטקס דיבר בהתרגשות רבה השליח הרב שמואל קוט, בדבריו הוא הזכיר מחידושיהם של הרבנים באסטוניה בדורות הקודמים בעל ה״חושב מחשבות״ ועוד, והסביר את השתלשלות ההלכה והמנהג, עד לדורותנו אנו, ולפי איך נקבע מנהג יהודי אסטוניה כיום, בסיום דבריו הכריז על קביעת חברותות חדשות והקמת סדרי לימוד חדשים בקהילה בנוסף על סדרי הלימוד הקיימים כבר במסגרות הבית מדרש, כולל התורה, תוכניות לנוער ולצעירים.

ברור שאירוע כזה שמתקיים בשבוע שמתחילים בו 30 יום קודם חג דמתן תורה, מהווה כהוראת כ״ק אדמו״ר הכנה למתן תורה בשמחה ובפנימיות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.