מערכת COL | יום ל' ניסן ה׳תשע״ח 15.04.2018

'שיחת היום' בבית המשפט ● טור לרגל גליון ה-1000

לפני כשלוש שנים יצא לדרך מיזם חדש ע"י מכון אור החסידות, קרן אור חדשה בהפצת ולימוד תורת הרבי. תופתעו לגלות לאן הגיעו דפי 'שיחת היום' ● הרב לוי ברוק ממכון 'אור החסידות' בטור מיוחד ● בפנים: גליון ה-1000 ● לטור המלא
'שיחת היום' בבית המשפט ● טור לרגל גליון ה-1000
הרב לוי ברוק

"אני לא יכול לעבור יום בלי זה", המשפט הזה לא נאמר על תרופה או חיסון חשוב, את המשפט הזה שמעתי מפי אנשים בריאים, בגילאי 18 או 70 מכל רחבי הארץ, שבשלוש השנים האחרונות לומדים וקוראים את 'שיחת היום', כל יום.

התפוצה של 'שיחת היום' היא בקנה מידה אדיר, במהדורה המודפסת ובמהדורה הדיגטלית דרך הטלפון, כך שקשה מאוד לדעת מי הם כל האלפים הקוראים זאת מדי יום ביומו, אבל מהמעט אפשר ללמוד על הכלל כולו, וברוך ה' זורמים כל העת תגובות, הארות והערות.

קשת הפונים רחבה, מכל הסוגים ומכל החוגים, ממשפיע חסידי ועד מקורב טרי, משופט בבית משפט ועד אסיר שקיבל זאת בבית הסוהר. ובמהדורה הדיגטלית – מריו דה ז'נרו, דרך פריז, וכלה בשיכונים החדשים בכפר חב"ד.

סיפורי ההשגחה פרטית מתמקדים מטבע הדברים במדור הפופולרי 'תורת חיים' – אגרת קודש מהרבי בחיי היום יום; אברך סיפר לי שהתעוררה בביתו השאלה על בחירת מקום המגורים, באיזו סביבה לגור כשכמה אופציות על השולחן, והנה נתקל באגרת קודש במדור 'תורת חיים' ודרכו הוארה, שליח שח בפניי כשברק בעיניו שקיבל עידוד על החלטה טובה בפעילות במקום השליחות כשלפליאתו גילה שהרבי התייחס בדיוק לכך, ועודד את מעשיו. בעל עסק סגר עסקה במזל וברכה לאחר שבהשגחה פרטית קרא אגרת מעניינת הקולעת למצבו. וזוג שהתעוררו אצלו בעיות בשלום בית יפנה לרב אובייקטיבי בעקבות מכתב שהבעל קרא בין מנחה למעריב בבית הכנסת.

הפנינה מפרשת השבוע מהווה מקור קבוע לשלוחים ורבני קהילות לשאוב ממנה תוכן אותו יצוק בין המילתא דבדיחותא שבפתיח הדרשה למשל שיציב בסופה. משפיע יתוועד לילה שלם על ווארט מ'שיחת היום'.

'שיחת היום' התקבלה בחיבה יתירה בקרב אלפי אנ"שים, יש בתי כנסת ובתי חב"ד בהם ילמדו בחברותא או בשיעור את המכתב או הקטע על גאולה ומשיח, ויש שבשיעור עיוני יסיימו בנקודה על הפרשה משיחת היום.

שלוש שנים של 'שיחת היום', המכילים מאות רעיונות קצרים ותמציתיים על פרשת השבוע מתורת הרבי; אגרות-קודש הנוגעות מדי יום בנקודה נוספת בעבודת האדם ובחיי היום יום, ולקורא מוארת פינה חדשה בחייו לאור הדרכותיו של הרבי באגרות קודש.

תורת הגאולה רחבה מני ים בתורתו של הרבי, אך מלאכת וחכמת תמצותה של תורה זו מורכבת היא, ובמדור 'צפית לישועה' התכנסו ובאו מאות רעיונות שאפשר להעביר הלאה, למוסרם בשיעור, בחברותא, בין אדם לחבירו ולא רק בין אדם למקום, שהלב ירגיש וגם השכל יבין. אם זה פרטי תחיית המתים, מי יקומו ובאיזה אופן, גדרן של ב' התקופות, וגילוי האלקות שישרור בזמן הגאולה. כהנה וכהנה רבות.

אלפי אנשים, לומדים כל יום, כבר אלף ימים. אלפי שעות השקעה בגיוס כספים, ליקוט ועריכה, עימוד, הדפסה, אריזה והפצה.

כאן המקום להביע הערכה גדולה לעשרות מאנ"ש ומהשלוחים העוסקים בהפצת המעיינות מדי יום ביומו, הנמצאים בשטח ומחלקים את 'שיחת היום' ומרווים ממעיינות תורת הרבי את הציבור הצמא לכך, ואת אנשי 'המרכז לעזרי שליחות' השותפים למערך ההפצה.

שלוש שנים מהווים 'חזקה', כולנו תפילה שהפצת המעיינות בכלל ובפרט תורת הרבי יביאו ל'אתי מר דא מלכא משיחא' בקרוב ממש!

*

רוצים להצטרף לאלפי האנ"שים המקבלים את 'שיחת היום' לוואצאפ?

לחצו כאן (בגלישה דרך הסלולר) ושלחו הודעת הצטרפות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.