מערכת COL | יום ל' ניסן ה׳תשע״ח 15.04.2018

"עשו כל אשר ביכולתכם": בראשון לציון התאספו לטכס עצה

לאור שיחתו הנוקבת והידועה של הרבי בכ"ח ניסן ה'תשנ"א -עשו כל אשר ביכולתכם, התאספו קהל רב של קהילת חב"ד ראשון לציון לטכס עצה כיצד ניתן להוריד זאת למעשה בפועל • הנחה את הכינוס בטוב טעם ר' משה פרידמן, ובמהלכו נשאו דברים: הרב מרדכי צבי דוברבסקי רבה של קהילת חב"ד, הרב משה גרוזמן משלוחי הרבי בעיר, והמשפיע הרב מיכאל טייב • צפו בוידאו
לאור שיחתו הנוקבת והידועה של הרבי בכ"ח ניסן ה'תשנ"א -עשו כל אשר ביכולתכם התאספו קהל רב של קהילת חב"ד ראשון לציון לטכס עצה כיצד ניתן להוריד זאת למעשה בפועל.

הנחה את הכינוס בטוב טעם ר' משה פרידמן שדיבר על כך שהשיחה הנ"ל יצרה הרבה ביטויים ששגורים בפי החסידים כמו, לטכס עצה, לעשות מפני הציווי, עשרה מתעקשים וכו' וביטויים אלו צריכים להיות באותה עוצמה כפי שהיה אז.

הרב משה גרוזמן משלוחי הרבי שזכה להיות נוכח ולשמוע את השיחה מהרבי בהיותו בשנת הקבוצה שלו, לימד את התמליל המקורי של הרבי והדגיש את הרקע לדברים כפי שהיו אז, שהשיחה באה בהפתעה גמורה וגם בשיחה עצמה בחלקה הראשון היתה שגרתית, הרבי דיבר על התאריך כ"ז שזה 3 פעמים חזקה בענין הגאולה, ורק באמצע השיחה הרבי התחיל לדבר בצורה הנוקבת כפי שידוע.

הרב מרדכי צבי דוברבסקי רבה של קהילת חב"ד, דיבר ע"כ שהכאב של הרבי היה בכך שהחסידים לא נמצאים עם הרבי מספיק בציפייה למשיח וכפי שהרבי אמר שגם כשצועקים 'עד מתי' זה מפני הציווי ולא כי רוצים באמת. הרבי ביכולתו להביא את המשיח בכוחות עצמו אבל הכוונה העליונה שזה יחדור בעבודת האדם שגם התחתון יהיה חלק מהתהליך והבאת הגאולה בפועל ממש למטה מעשרה טפחים. הרב הוסיף שאמנם העבודה מוטלת עלינו אבל זה גופא ניתן לנו בכוחו של הרבי ולכן ביכולתנו להמשיך אורות דתוהו.

למשא המרכזי הוזמן המשפיע הרב מיכאל טייב שעורר את הציבור בשפתו היחודית והמעניינת בשילוב סיפורי חסידים ונקודות משיחות של הרבי, הרבי טייב חידד את הנקודה העיקרית שהמוח של החסיד צריך להיות כפי המוח של הרבי.

הרב טייב יצא בקריאה שכפי שהרבי אמר שא"א לאהוב דבר שלא מכירים ולכן חובתנו להעשיר את הידיעות בענייני גאולה ומשיח ללמוד שיחות של הרבי בנושא הזה ללא הגבלה ורק כאשר נחיה את הנושא הזה זה יחדור בנו ואין ספק שזה יביא את משיח צדקנו בפועל ממש.

לאחר מכן ישב הקהל להתוועדות עם הרב דוברבסקי והרב טייב עד מאוחר בלילה. הכינוס וההתוועדות אורגנו ע"י ר' מענדי דוברבסקי מנהל הפעילות בקהילה והתקיים בבית הכנסת חב"ד הכרמל בסיוע הגבאים הרב יצחק מאיר סוסובר והרב אברהם סלמון.
צפו:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.