מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשע״ח 09.04.2018

תחרות החיבורים העולמית: מי הזוכים בפרסי הענק?

ברוקלין, ניו יורק: פורסמו זוכי התחרות העולמית השנתית של My Life, תחרות החיבורים העולמית • ההכרזה על הזוכים הגיעה לאחר שבועות של דיונים אינטנסיביים בין כל חברי צוות השופטים, שהשתמשו במערכת דירוג מדוקדקת, על מנת לבחור את הזוכים הגדולים מתוך מאות המאמרים שהוגשו בתחרות השנה, מכל רחבי העולם • מי הם עשרת הזוכים, ומה סכומי הזכייה? • צפו בהכרזה על שמות הזוכים • לסיפור המלא
תחרות החיבורים העולמית: מי הזוכים בפרסי הענק?
הרב סימון ג'ייקובסון
ברוקלין, ניו יורק - זוכי התחרות העולמית השנתית של MyLife, תחרות החסידות היישומית נמסרו במהדורה המיוחדת של י"א ניסן. 

הזוכה במקום הראשון היה ר' לייבל גניביש, מורה בן 24 מישיבת Lamplighters בברוקלין ניו יורק. במקום השני זכתה: חנה הנדל מיוון, בת 17, ב-3,600 דולר. במקום השלישי: שטרני פוגלמן ב-1,000 דולר.

במסלול התלמידים המיוחד זכה מנחם מענדל ישעיהו בפרס של 500 דולר. בשל השתתפות מוגברת של תלמידים מרחבי העולם, זכה שולח חיבור נוסף יקיר חבין במלגה ע"ס 500 דולר.

הרב אפרים מרוביץ, מנהל התחרות, הסביר את ההתרגשות והחוויה המדהימה שעברו כל המשתתפים בתחרות, משלב ההגשה ועד להכרזה הסופית של המנצחים.

*** צפו בהכרזה על הזוכים >>> 



***

ההכרזה על הזוכים הגיעה לאחר שבועות של דיונים אינטנסיביים בין כל חברי צוות השופטים, שהשתמשו במערכת דירוג מדוקדקת וניטרלית, על מנת לבחור את הזוכים הגדולים מתוך מאות המאמרים שהוגשו בתחרות השנה.

היות שהתחרות התקיימה ברחבי כל הגלובוס, הגיעו מאות מאמרים מרחבי העולם. מרקעים, גילאים ומגדרים שונים המעידים יותר מכל על עוצמתה של התחרות. "my life הוכיח שוב כי תחרות החיבורים בחסידות, אקטיבית ומרתקת יותר מכל. מאות מאמרים שהוגשו הגיעו מגברים ונשים מכל הספקטרום החברתי, כולל רבנים, שלוחים, מחנכים, פרופסורים, ישיבות גבוהות, בוגרי סמינר ותלמידי תיכון.

הרב סימון ג'ייקובסון העומד בראש התחרות הודיע על הזוכים במהלך השידור המיוחד, ראשון מסוגו בסדרה "מיסליף": סדרת החסידות, שהפיצה את תחרות החיבורים לפני ארבע שנים. השידור מס' 207 של התוכנית הפופולרית של השבוע, היה מהדורה מיוחדת של י"א ניסן המכבדת את יום ההולדת ה -116 של הרבי.

"איזו דרך טובה יותר לכבד ולחגוג את יום ההולדת של הרבי מאשר מאות אנשים ואלפי קוראים השקיעו בלימוד והחלת החסידות על החיים העכשוויים", אמר הרב יעקובסון.

הזוכה במקום הראשון לייבל גניביש הוא מורה בבית הספר התיכון, מלמד משנה והלכה בישיבת למפלייטס בקראון הייטס. החיבור שלו לתחרות היה תולדה של התשוקה שלו ללימוד החסידות, ואת האתגר היומי, כדי לגלות שיטות הוראה אשר יציע לתלמידיו מסר מעשי ורלוונטי אשר יעורר אותם לחיות חיים אקטיביים. "המשימה שלנו, בתור הדור הבא של מחנכים ומנהיגים, היא באמת להציג את החסידות כך שהילדים שלנו יהיו מודעים לעוצמת המסר שלה, ויהיו מושפעים מהיופי שבה ", אמר הרב לייבל.

"כמו שליח ומגיד שיעור בישיבות, שמתי לב לדפוס שבו בחורים נאבקו עם דימוי עצמי וקבלה עצמית. גישה זו בנו מחסומי פלדה גדולים בינם ובין חבריהם, המשפיעים שלהם, ובסופו של דבר, עם עצמם. ברוך השם יש כל כך הרבה מורים יוצאי דופן בקהילה שלנו אשר באמת יכולים להנגיש ולהעניק את היכולת ולהקנות את המורכבות של החסידות, באופן אותנטי אך פרגמטי. בין המורים שהעניקו לי השראה נמצאים הרבנים שיס טאוב, יוסי ושמעון יעקובסון, אושר פרקש, מאניס פרידמן, יוסי פלטיאל, זלמן קפלן ומאיר חיים פוזנר. הכל החל בשיחה איתם, והם אלה שנטעו בי את הזרעים הרעיונות ומשם פיתחתי את זה לכיוון שלי. אני מקווה להמשיך לתרגם את החסידות לשפה של היום ולהיות 'מפיץ' לעוצמה שלה ".

הרב יעקובסון הסביר כי הימים המיחדים המוליכים לי"א ניסן הם "הזמן המתאים ביותר לשיאה של תחרות יוצאת דופן זו, המונעת על ידי השליחות הקולקטיבית שלנו ומטרתה להפיץ את החסידות. The MyLife: Chassidus Applied Essay שוב הוכיחה שביכולתה לעודד מאות גברים ונשים ללמוד וליישם את החסידות שהם לומדים, ואת החיים האישיים שלנו. התחרות יצרה התפרצות חסרת תקדים והתרגשות במשימת הסופית: לבחור את המנצחים. אין ספק שהרבי שואב הרבה נחת מן המחקר ומהפצת החסידות שהתחרות הזאת עוררה ".

הצוות, של MyLife Essay גאה להציג ולהפגין כמה מהכישרונות שהתפתחו דרך התחרות החדשנית השנה. המאמרים יפורסמו בשבועון "מיילף" בשבועות ובחודשים הקרובים.

להלן רשימת עשרת החיבורים הזוכים שהעפילו לעשירייה הראשונה, יחד עם נושא החיבור בו הוא עסק:

מקום ראשון, 10,000 $ זוכה: לייבל גניבש מורה. עיר הולדתו: מונטריאול, קנדה. גיל: 24. החיבור נכתב בשפה: אנגלית. נושא: החזרת פגיעות.

מקום שני, 3,600 $ זוכה: חנה הנדל. בת השליח, אתונה, יוון. גיל: 17. החיבור נכתב בשפה : עברית. נושא: צעדים להתפר עם פרפקציוניזם. צעדים להתמודדות עם פרפקציוניזם.

מקום שלישי, 1,000 $ זוכה: שטרני טובול (לבית פוגלמן). מורה באקדמיה העברית של דרום קונטיקט. עיר: Natick, MA. גיל: 21. אנגלית. נושא: בחירה בחיים.

מקום רביעי: זוכה מסלול התלמידים, $ 500: מנחם מנדל ישעיהו. תלמיד, ישיבת תומכי תמימים, לוד.

מקום חמישי: זוכה במסלול התלמידים יקיר חבין, 500$, שליח בבית מנחם מרכז פיתוח נוער, וילקס בר. גיל: 21. החיבור נכתב בשפה: אנגלית. נושא: שופטים ומשפטי אנשים: שדה משחק אונליין.

מקום שישי: לוי טלדון. שליח ומנהל התכנית במרכז חב"ד לחיים וללמידה יהודית בס. אנטוניו, טקסס. גיל: 34. אנגלית. נושא: דיאט פרה הקדושה

מקום שביעי: שרגא קרומבי, שליח בבית חב"ד, רוטסגר, ניו ברונסוויק, ניו ג'רזי. גיל: 37. עברית נושא: אינטליגנציה רגשית חסידית

מקום שמיני: דניאל פלד. אקופונקטורה, ישראל. גיל: 29. אנגלית. נושא: Hack התמכרות שלך: חסידות בעידן הטלפון החכם.

מקום התשיעי: איידל כהן. Mobstub, שירות לקוחות. גיל: 23. אנגלית. נושא: ראש או לב?

מקום עשירי: אברהם גולדשמידט. תלמיד בישיבת תומכי תמימים, 770. גיל: 22. עברית. נושא: הפתרון לשבר הפוסט-מודרני - ספירת החכמה. הפתרון למשבר פוסטמודרני שלנו - ספירת החכמה.

The MyLife: תחרות החסידות יישומית הוא פרויקט של מרכז חיים של משמעות. בחסות בחסות קרן "מרומים". MLC מזמין את כולם לעקוב אחרי הפרסומים לקראת התחרות בשנה הבאה ולהירשם לרשימת התפוצה. להרשמה - לחצו כאן!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.