מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשע״ח 09.04.2018

התקיפה בסוריה: רוסיה מאשימה. ארה"ב מודה. ישראל שותקת

מטוסי קרב צבאיים תקפו אמש (א') בסיס צבא סורי בסמוך לעיר תדמור, מקום המשמש לאחרונה מיליציות שנתמכות בידי איראן • שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר: "מדובר בהתפתחות מסוכנת" • ישראל עד כה לא אישרה כי היא עומדת מאחורי התקיפה, למרות אמירת שני בכירים בארצות הברית שאמרו כי "ישראל תקפה את הבסיס הסורי" • לכתבה המלאה
התקיפה בסוריה: רוסיה מאשימה. ארה
ישראל שותקת. בתמונה: מטוס קרב חמקן של חיל האוויר: ה'אדיר'; צילום: אתר חיל האוויר

בסיס T-4, הממוקם בסמוך לעיר תדמור שבמרכז סוריה, והותקף אמש (א') ע"י מטוסי צבא, משמש באחרונה מיליציות שנתמכות בידי איראן. הוא נבנה במיקום אסטרטגי סמוך לשדות גז סוריים והיה תחת שליטת דאע"ש עד שצבא אסד השתלט עליו בגיבוי של כוחות צבא רוסיה.

הבוקר (ב'), כמה שעות לאחר הדיווחים על התקיפה שהחלו לפנות בוקר - טרם פורסם רשמית מי עומד מאחורי המבצע, אך צבא רוסיה טען כי שני מטוסי קרב ישראליים הם שביצעו את המתקפה. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר: "מדובר בהתפתחות מסוכנת".

צבא לבנון הוציא הודעה בה פרסם, כי "ארבעה מטוסי קרב ישראליים חדרו לשטח האווירי של לבנון בשעה 03:25 מחוף הים, מערבית לעיר ג'וניה. הם טסו לכיוון מזרח אל העיר בעל-בק ויצאו מלבנון בסביבות השעה 03:35 מאותו כיוון שממנו הגיעו".

בתחילה נטען בדיווחי הטלוויזיה הסורית כי ארצות הברית תקפה בטילי שיוט את הבסיס, בצל המתקפה הכימית הקשה של צבא אסד שלשום בדומא שליד דמשק, שם נהרגו עשרות בני אדם בהם משפחות עם תינוקות וילדים. בפנטגון בוושינגטון מיהרו לפרסם הכחשה.

בפרסום ראשון שנכתב ב-ynet נאמר, כי אחר-הצהריים (ב') אמרו שני גורמים בכירים בארצות הברית לרשת NBC כי "ישראל תקפה את הבסיס הסורי". עוד הוסיפו, כי "ארה"ב עודכנה על התקיפה מבעוד מועד". נכון לשעות הצהריים המאוחרות של יום שני, ישראל לא אישרה כי היא אכן עומדת מאחורי תקיפת הבסיס הסורי.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.