מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תשע״ח 09.04.2018

המהפכה הטבריינית: בין-הזמנים לתלמידי הציבור הליטאי-ספרדי

תופעת פלא היא לראות בשבוע ומחצה שלפני פסח וגם בימים אלו: עשרות רבות של תלמידי ישיבות שאינם נמנים על דגל חסידות מתדפקים על דלתות ישיבת תומכי-תמימים בעיה"ק טבריה מדי יום והוגים בתורת אדמו"ר הזקן בנגלה ובסוגיות בתורת החסידות בריתחא רבה ובחשק רב • מאחורי המיזם: התלמידים השלוחים, וכן הנהלת הישיבה - הרב ברוך לבנוני והרב שמעון קוצובייבסקי והשליח הראשי בעיר, הרב יוסף קרמר • לכתבה המלאה
המהפכה הטבריינית: בין-הזמנים לתלמידי הציבור הליטאי-ספרדי
תופעת פלא היא לראות בשבוע ומחצה שלפני פסח וגם בימים אלו עשרות רבות של תל' ישיבות שאינם נמנים על דגל חסידות מתדפקים על דלתות ישיבת תומכי-תמימים בעיה"ק טבריא ת"ו מדי יום והוגים בתורת אדה"ז בנגלה ובסוגיות בתורת החסידות בריתחא רבה ובחשק רב.

בימים אלו כמות המשתתפים רבה ועומדת כעת על יותר מ-60 בני ישיבות הצמאים לדבר ה' להתבשם בתורת החסידות ולהתענג באילנא דחיי - שיחות כ"ק אדמו"ר. כ"ז הודות למסירותם של קבוצת תמימים מישיבת חב"ד בטבריא שבמשך כל ימי בין הזמנים הם שוהים בישיבה ועמלים בקירוב עצום של תל' ישיבות לאור החסידות.

תוכניות הלימודים מגוונות הם: בתחילה סדר מה שליבו חפץ. ואח"כ עיון בשו"ע אדה"ז. ובהמשך שיעור מיוחד ע"י א' מרבני העיר במגוון נושאים הקשורים לעניינא דיומא. במסגרת זו התווסף גם סדר ערב ובו לומדים ענינים בתורת הרבי.

רבני העיר שהשתתפו במסירת השיעורים ה"ה: רב העיר הרה"ג משה צבי בוחבוט. הרב מנחם דב דוברוסקין משפיע בישיבת תות"ל מגדל העמק. הרב יקותיאל אוהב-ציון רב בטבריא עלית. הרב ברוך לבנוני ראש הישיבה. הרב יעקב בריזל ראש כולל עיון התלמוד. הרב שמעון קוצובייבסקי משפיע הישיבה והרב צבי זלמנוב ר"מ בישיבה ושליח במורדות טבריא.

אין זה סוד שבתחילה היו כו"כ שהתנגדו ללימוד חסידות וכו' ולטענת הגיעו רק בגלל קבלת המילגות אך תוך ימים מספר הצטרפו עם כל השטורעם למעיינים ולמתמידים בזה.

א' ממארגני מסגרת זו מביע בהתפעלות רבה את המהפיכה שמתחוללת בישיבה זו שרבים וטובים מבני התורה בטבריה שהתחנכו על ריחוק מחסידות וכו' וע"י השתתפותם בישיבת בין-הזמנים התוודעו ליופי של חסידות ולמסרים הברורים שחסידות דורשת. מעניין הוא לראות איך שהתל' בעצמם כבר מדברים בהתפעלות ובהערצה לכ"ק אדמו"ר.

תל' התמימים המנהלים את ישיבת בין הזמנים ה"ה התלמידים השלוחים: יצחק מקוביצקי, יי"צ אלמליח, ישעיהו גלינסקי, מ"מ אופנר, מ"מ יפרח, יי"צ סוקניק, הת' נועם טראובה וינון ליפשיץ שיחיו.

כמו"כ סייע רבות בזה הת' השליח נועם טראובה. תודת כולם נתונה לכל אלו שנדבה ליבם אותם להשתתף בתשלומי המילגות לכל התל'. וכן להנהלת הישיבה הרב ברוך לבנוני והרב שמעון קוצובייבסקי ולבית חב"ד בראשות הרב יוסף קרמר.

בד בבד הצטרפו עוד קבוצת תל' מהישיבה בטבריא והגיעו בשביעי של פסח לעיר ע"מ לערוך סעודות משיח בכ-25 בתי כנסיות בכל רחבי העיר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.