מערכת COL | יום כ"ג ניסן ה׳תשע״ח 08.04.2018

"גם במרחק של 20 דק' מהבית, חב"ד הצילו אותי" / טור נרגש

ערב חג הפסח. משפחה יהודייה מהעיר חדרה מתכוננת ל'ליל סדר' אצל הסבא והסבתא - ואז, הנכדה מרגישה ברע. מיון, בית רפואה - ועוד מעט השמש שוקעת והחג נכנס • ברגע של ייאוש - "מה יהיה עם 'ליל הסדר', מצות, יין ושמחת החג?", הופיעו שלוחי חב"ד הרב שניאור מעטוף ורעייתו - שמילאו את החלל • "דק' לפני השקיעה מחליט רועי להישאר, בלי מצות, בלי יין, בלי אנשים חרדיים סביבו. הוא הרהר לעצמו: "מאין יבוא עזרי..". אך גם במרחק של 20 דק' מהבית חב"ד הצילו אותי", כך כותבת הגב' ממשפחת גרסון חדרה/נתניה במכתבה ל-COL • למכתב המרגש
צילום אוויר: פייסבוק 'הלל יפה'. בקטן: השליח הרב שניאור מעטוף

"גם במרחק של 20 דק' מהבית חב"ד הצילו אותי", כך כותבת ופותחת הגב' ממשפחת גרסון חדרה/נתניה במכתבה ל-COL.

"רבים מציינים את חב"ד בעולם - נוסעים לחו"ל, מחפשים אוכל כשר, מבררים איפה יש שליח חב"ד וב"ה תמיד מוצאים את הנקודה היהודית החשובה הזו ששומרת על עם ישראל. אנחנו זכינו לראות את האור הגדול של חב"ד הכי קרוב לבית". 

וכך ממשיכה גב' גרסון: "ביום שישי, ערב חג הפסח, הובהלה נכדתי בת השנתיים לבית הרפואה "הלל יפה". חום גבוה מאוד שלא יורד. בני הודיע במיון: "פה אני לא נשאר בחג"...

"בבית הרפואה, עשו השתדלות רבה לקצר את ההליכים ולזרז את תוצאות הבדיקות שהגיעו אט אט ולא בישרו טוב - נתרן נמוך מאוד, דלקת חריפה שלא יודעים מה המקור ועוד ועוד. הרופאים לוחצים לאשפז ובני מתעקש שהוא צריך להגיע אליי לליל הסדר.

"שעה וחצי לפני החג, בעלי יוצא לכיוון ביתו של בני ואוסף את אשתו והילדים, כאשר התכנית היא לעבור משם לבית הרפואה ולאסוף את רועי ולהגיע לבית. בינתיים בבית הרפואה חוסר הוודאות ממשיך, הרופאים עומדים על שלהם ומגייסים עוד ועוד כוחות לשכנע את רועי להשאר - "נכון, ליל הסדר מגיע, אך בתך חולה מאוד ואנו לא יודעים מה מקור הבעיה", נאמר לו.

"20 דק' לפני השקיעה מחליט רועי להישאר, בלי מצות, בלי יין, בלי אנשים חרדיים סביבו. הוא הרהר לעצמו: "מאין יבוא עזרי..".

"בלובי הוא רואה אשה חרדית שאומרת לו "שבת שלום". הוא שואל: "אתם מאושפזים כאן"?... והיא עונה לו: "לא, בעלי האו שליח חב"ד כאן, הוא חונה את הרכב ומגיע". בני ממשיך ומקשה: "ומה עושים כאן עם ליל הסדר"?... והחרדית עונה בטון רגוע: "בעלי מארגן כאן בחדר האוכל את הסדר".

"הקלה הציפה את רועי - 'אז לפחות סדר יהיה, מצות עבודת יד ויין כשר - ברוך ה'". את ליל הסדר עבר רועי ברגשות מעורבים מאוד. כל ההכנות, כל הציפייה של הילדים לחג משותף אצל סבתא נמוגו, אבל הקב"ה שלח לו שליח שזיכה אותו לחגוג את החג ולקיים את מצוותיו.

"בתום הסדר, השאיר השליח לרועי מצות לסעודה, שיהיה ל'לחם משנה' ויין בהשגחה טובה מאוד. במוצאי החג חזר השליח לשאול לשלומו". 

הגב' מחדרה מסיימת את מכתבה, ורושמת: "אכן... גם עשרים דקות מהבית הצילו אנשי חב"ד היקרים עוד יהודי שומר תורה ומצוות, ואף ביקשה להודות - לרב שניאור מעטוף, שליח חבד בבית הרפואה 'הלל יפה', על המצווה החשובה של לשמח יהודי בחג הפסח ולזכות אותו לקיים את מצוות החג בשמחה. תודה לה' ששלח שלוחי מצווה יקרים אלה לכל קצוות העולם לשמח את בניו, ורפואה שלימה לאביה בת שירן".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.