מערכת COL | יום י"ד ניסן ה׳תשע״ח 30.03.2018

ערב חג הפסח תשע"ח: הנשיא פוטין שיגר ברכה ליהודי רוסיה

נשיא רוסיה וולדמיר פוטין שיגר אל לשכת רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, אגרת ברכה לקראת חג הפסח • היערכות שיא לקראת עריכתם של מאות סדרי פסח ציבוריים בהשתתפותם של אלפי יהודי רוסיה • את פתח לו
ערב חג הפסח תשע
צילום: לוי נזארוב
ההיערכות שנמשכת זה מספר חודשים, נכנסה לשלב האחרון, לקראת אירוח אלפי יהודי רוסיה, במאות סדרי פסח ציבוריים שייערכו בע"ה הלילה – ליל התקדש שבת קודש וחג הפסח, בסדרים שיתקיימו בכל בתי הכנסת, מוסדות ציבור, בתי חינוך ובתי חב"ד הפזורים בערי רוסיה ובמוסקבה בירתה.

תלמידי הישיבות הקדושות במוסקבה, יצאו במהלך השבוע ברכבים, רכבות וטיסות אל ערי רוסיה השונים, לעריכת הסדרים בקהילות היהודיות הקטנות, בהם לא משמשים רבנים ושלוחים קבועים במשך השנה כולה.

הסדר הגדול מכולם, יתקיים אי"ה במרכז היהודי ובית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, בראשות רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, כאשר הסדר מחולק לקבוצות, לפי גילאים ושפות שונות על-ידי השלוחים במוסקבה.

שבועיים לאחר שפוטין נבחר ברוב מוחץ לכהונה רביעית לנשיאות רוסיה, הוא שיגר כמדי ערב חג אל הרב הראשי הגר"ב לאזאר אגרת ברכה ליהודי רוסיה, וכך הוא כותב במכתבו:

מוסקבה, הקרמלין

אל: יהודי רוסיה

אני מברך אתכם מכל הלב לרגל חג הפסח.

זהו חג עתיק, ימים אשר היהודים בכל העולם עורכים אותו מתוך כבוד מיוחד במינו. הוא מזכיר את המפנה הגורלי בתולדות העם היהודי - הגאולה מעול העבדות, רכישת החירות והכבוד.

הפסח מכוון אל הערכים החשובים של היהדות, ערכים רוחניים ומוסריים של צדק ומעשים טובים.

משמח הוא, כי יהודי רוסיה חולקים כבוד רב למסורת אבותיהם, לערכיהם ומצוותיהם, ושהם מחנכים את הדור הצעיר ברוח של נאמנות לערכי הידידות, האמון וההבנה ההדדית, כל אותם ערכים שעמי ארצנו גאים בהם בצדק.

הפעילות המבורכת של הקהילה היהודית היא לטובת הכלל, ותרומתה הניכרת לעמים שונים ודתות שונות בארצנו, לביצוע פרויקטים רבי חשיבות בתחומי התרבות והחינוך, הצדקה וגמילות החסדים.

הנני מאחל לכולכם הצלחה ורווחה.

ולדימיר פוטין


***

אגרת הברכה מתפרסמת גם באופן רשמי ע"י הקרמלין, וגורמת לנשמות יהודיות רבות להתעורר בחג קדוש זה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.