מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשע״ח 29.03.2018

מה הגיבו במשרד התחבורה ל-COL על תגבור קו ביתר - כפ"ח?

לפני כשבועיים פורסם ב-COL על המחדל שבו תגברו 245 קווי תחבורה לתושבי העיר ביתר עלית, ומתוכם אפס לחסידי חב"ד, המונים כ-750 משפחות מרובות ילדים בעיר • תגובת העירייה בראשות ר' מאיר רובינשטיין הייתה: "מצוקת התחבורה לכפר חב"ד מטרידה מאוד" • לאחר פניית מרכז תקשורת החב"די למשרד התחבורה, הגיעה תגובתם בנדון • "לא קיימת הצדקה להוספת קווי שירות נוספים", הם טוענים במשרד • לכתבה המלאה
מה הגיבו במשרד התחבורה ל-COL על תגבור קו ביתר - כפ
ראש העיר ביתר עלית, ותגובת משרד התחבורה

מאת: כתב COL

***

בעקבות דרישה חוזרת ונשנית של חסידי חב"ד בביתר עילית, הקהילה החסידית השנייה בגודלה בביתר, לקו בין ביתר עילית לבירת חב"ד באה"ק כפר חב"ד, בעקבות דרישה מוגברת של תלמידים ותלמידות, וחתונות רבות בהן היו נוסעים נשרכים על משפחותיהם במספר אוטובוסים וטרמפים, ומעקב כאן ב-COL אחרי התקדמות העניינים, יצא לדרך לפני כתשעה חודשים סוג של 'פתרון ביניים': קו אלעד ביתר, שעובר בכפר חב"ד כתחנת ביניים.

הקו עשה עצירה בכפר חב"ד בדרך הלוך ובדרך חזור, ובכך לכאורה ענה על הביקוש, לפחות לאלו הנצרכים להשתתף בשמחות בכפר חב"ד. אך דא עקא: הקו אינו ישיר, ומסרבל את הנסיעה, משום שבכפר לא ניתן לדעת מתי בדיוק יכנס הקו שמגיע מאלעד.

כמו-כן, לא ניתן בינתיים מענה לתלמידים ותלמידות הלומדים במסדות בכפר חב"ד, כמו גם להורים וילדיהם המבקשים לבקר אלו אצל אלו. משום שכאמור, יוצא מביתר רק בערב, וחזרה בשעות מאוחרות בלבד.

***

בעלון חברת 'קווים' האחרון, חודש ניסן תשע"ח, מצויין בכותרת ראשית כי נוספו בביתר 104 קווים בין עירוניים והתוספות והארכת השירות בקווים השונים, תועדפו לבקשתו של ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין.

לאחר פניית COL לראש העיר, תגובתו ותגובת העירייה הייתה: "מצוקת התחבורה לכפר חב"ד מטרידה מאוד. ראש העיר עוסק בנושא זמן רב, פנה אינספור פעמים למשרד התחבורה ולגורמים רבים נוספים, ע"מ לתת מענה למצוקה זו.

"לצערנו, משרד התחבורה החליט כי מכרזי הקווים לכפר חב"ד לא ייצאו במסגרת המכרזים של ביתר, אלא דרך מפעיל אחר (ככל הנראה מאזור כפר חב"ד). למרות זאת, ראש העיר לחץ למתן מענה חלקי, באמצעות השגת אישור ממשרד התחבורה למעבר קו אחר דרך הכפר (מצ"ב חלק מההתכתבות בנדון שהביאה למתן המענה החלקי אשתקד).

"גם התגבורים שביקשנו לקו זה, שאכן הוא טלאי על הקו לאלעד, טרם נענו לצערנו על ידי משרד התחבורה. רה"ע ממשיך כל העת בלחציו על משרד התחבורה, ע"מ להביא לפתרון קבוע, זמין ואיכותי לבעיה בוערת זו."

***

כשקיבלנו תגובה זו, פנה COL למשרד התחבורה וביקש את תגובתו. וכך נכתב בתגובה שהוחזרה: (הערת מערכת: יש לציין כי למשרד התחבורה נשלחו שאלות רבות בפנייתנו, אך המשרד בחר לא להגיב על רוב השאלות, ופתר את עצמו בתשובה זו):

"בקשות לתגבורים בקווי השירות נבחנות על ידי משרד התחבורה, בהתאם לביקוש, חלופות לנסיעה בין היעדים, סדרי עדיפויות נוספים לתגבורים במרחב ועוד.

"המשרד בוחן בכל עת, ובשיתוף עם העיריות והמועצות המקומיות, את אומדן הביקוש או הצורך. ההגעה לכפר חב"ד מבית"ר עילית יכולה להתבצע באמצעות קו 131, ובנוסף באמצעות מעבר בין קווי שירות שונים. משרד התחבורה בחן בשנית את הנושא והתברר כי לא קיימת הצדקה להוספת קווי שירות נוספים בעיר.

"קו 131 תוגבר לאחרונה בשתי נסיעות, הראשונה בשעה 18:30 לכיוון כפר חב"ד והשנייה בשעה 22:15 (בחזרה). עם זאת, הבקשה תבחן במסגרת תוכניות עבודה של המשרד ובמסגרתן ילקחו בחשבון מכלול הצרכים של הנוסעים בעתיד".


***

COL ימשיך לעקוב ולדווח, ולפעול בנושא החשוב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.