מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשע״ח 28.03.2018

עשה היסטוריה: שר החינוך נפתלי בנט קבע יום חינוך לכבוד הרבי

חברי בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש, יחד עם ראש מערך השליחות בארץ הרב יוסף יצחק אהרונוב ונציגות שלוחי הרבי - נפגשו עם שר החינוך נפתלי בנט שעשה היסטוריה, כאשר קרא באיגרת מיוחדת לכבוד יום הולדתו של הרבי: "אנו שבים וקוראים את קריאתו לחינוך אמת ומקדישים אותה לדמותו" • השר בנט סיפר על הקשר שלו לחב"ד כבר מילדות • ההצהרה באה יממה לאחר הכרזת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על 'יום חינוך ושיתוף' לכבוד הרבי – מסורת של 40 שנה ברציפות • יום חינוך לכבוד הרבי>>>
עשה היסטוריה: שר החינוך נפתלי בנט קבע יום חינוך לכבוד הרבי
צילום: מאיר אלפסי
שר החינוך נפתלי בנט עשה היום (רביעי) היסטוריה, כאשר הצהיר באיגרת מיוחדת כי "בי"א בניסן, יום הולדתו של הרבי, אנו שבים וקוראים את קריאתו לחינוך אמת. להשקיע מאמץ להעמיק את היסודות הערכיים לקיומה של החברה כולה בישראל. ביום הזה, אנו שבים וקוראים את קריאתו לחינוך אמת ומקדישים אותה לדמותו".

הצהרת החינוך של השר בנט, היא ההצהרה הראשונה של ממשלת ישראל בנוגע ליום חינוך המוקדש לכבוד הרבי והיא באה יממה לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז על יום החינוך המסורתי בארה"ב לכבודו של הרבי, מסורת שנמשכת כארבעים שנה ועליה חתמו מידי שנה כל נשיאי ארה"ב.

את ההצהרה הזו, השמיע השר בנט וסגנו הרב מאיר פרוש, במהלך מפגש מיוחד ונדיר עם חברי בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש, ובהם: מזכיר בית דין רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד בנחלת הר חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי שליט"א, סגן מזכיר בית הדין ורב קהילת חב"ד ברחובות הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, רב הגבעה הצרפתית בירושלים הגאון הרב אברהם מיכאל הלפרין, רבה של קריית גת הרב משה הבלין.

לצד חברי בית הדין, נטלו חלק בישיבה המיוחדת הרב יוסף יצחק אהרונוב, ראש מערך מפעל השליחות בארץ הקודש, ושלוחי הרבי, הרב זלמן גורליק מבאר שבע, הרב קסטל משכונת הקטמון בירושלים, הרב מנחם וולפא מנתניה, מזכ"ל אגו"ח בארץ הקודש הרב אריאל למברג, הרב מוני אנדר מנהל אגף דוברות חב״ד והרב נועם רוט מצעירי אגודת חב"ד בירושלים.

את המפגש, פתח השר בנט בדברי שבח לסגנו הרב פרוש, "פועל לשם שמים" והעלה על נס את "ההרמוניה המיוחדת" עמו.

"השר בנט סיפר למשלחת המכובדת על "חוב אישי לחב"ד בכמה צמתים בחיים", כלשונו. "כשהוריי היו מרוחקים מהיהדות, במונטריאול, הם שלחו אותנו לגן של חב"ד. ומשם החל תהליך ההתקרבות ההדרגתי שלהם בהתקרבות.

"קשר נוסף עם חב"ד היה בעודי ילד בארה"ב, שם הייתי פעיל במילוי חוברות הפרסים של מצוות השם", סיפר השר והחל לפזם פזמון חב"די שזכר מילדותו 'השם הוא פה, השם הוא שם, השם נמצא בכל העולם'...

"בפעם השלישית שפגשתי את חב"ד, היה כשהיינו במנהטן. פגשנו, אני ואשתי, יהודי ששמו ג'ורג' רוהר. הוא העביר את התפילה במניין למתחילים, הסמוך לבית הכנסת. אמרנו לעצמנו שהוא בטח עוזר הוראה או אחד שמחפש להשלים הכנסה"...
בשלב זה, עבר השר בנט לדבר על הרבי: "יש לי אהבה גדולה, אני נולדתי בשנת תשל"ב, כשהרבי חגג יום הולדת שבעים. נולדתי בי' ניסן, יום אחד לפני", גילה לנוכחים שמיהרו לאחל לו מזל טוב לבבי.

"הרבי", המשיך השר בנט, "חרט על דגלו את החינוך היהודי, זה יסוד להכל. הוא השכיל לסמל חזון כל כך חזק שמאיר וימשיך להאיר לנצח, על יסוד החזון וכוח התבונה והביצוע של הרבי. היום חב"ד זה מפעל שהוא אחד מעמודי התווך של העם היהודי בדורנו. ויש לי רק בקשה, שאני לא יודע אם תוכלו לעמוד בה: תמשיכו... תמשיכו לצמוח, תמשיכו להגיע לכל פינה בעולם, עם אותו חיוך לכל יהודי באשר הוא יהודי".

השר בנט הדגיש את הדלת הפתוחה שיש בחב"ד לכל יהודי. "תמיד נתנו תחושה של 'אתם רצויים' ותמיד עם חיוך ואהבת היהודי באשר הוא יהודי, והומור. כנראה איפשהו בתהליך עושים לכם הכשרת הומור, כי כל חב"דניק שאתה פוגש יש לו הומור ותבונה... אז בשם המדינה, וממשלת ישראל, אני רוצה להודות לכם, אוהב אתכם, תודה רבה וחג פסח כשר ושמח".

רגע לפני שהשר בנט מיהר לקבינט הביטחוני, הרב גלוכובסקי נשא כמה מילים, בהם שילב את דברי הרבי על חינוך ילדי ישראל וציטט מספר 'היום יום': "חוב גמור על כל יהודי להקדיש חצי שעה מחשבה בכל יום אודות חינוך בניו".

"וואו, איזו חכמה זו", הגיב השר בנט בהתפעלות ונעמד להצטלם עם חברי המשלחת ועם ההצהרה ההיסטורית המקדישה את י"א בניסן למחשבה על חינוך ערכי, "חינוך אמת", כלשון שר החינוך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.