מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשע״ח 28.03.2018

במעמד מרגש: בר-מצווה ל-120 נערים יתומים • תיעוד מרהיב

אחרי החגיגה המרגשת בכותל המערבי, עליה דיווחנו אתמול בהרחבה, מאה ועשרים הנערים היתומים, מכל רחבי הארץ ומכל גווני הקשת, חגגו יחד בר מצווה משותפת במעמד מפואר בבנייני האומה • המעמד נערך כמידי שנה על ידי 'כולל חב"ד' לכבוד יום הולדתו של הרבי • בסעודת המצווה השתתפו רבנים נכבדים, לצד אישים בכירים •  רגע שיא במעמד, היה קבלת עול מלכות שמים, אותו ערך רבה של ירושלים הראשל"צ הגרש"מ עמאר, אליו הצטרפו כל הנערים הנרגשים ובני משפחותיהם • צפו בגלריה>> כתבה נוספת בנושא:• מעמד מרגש שלא יישכח: 120 נערים יתומים חגגו בכותל • גלריה
במעמד מרגש: בר-מצווה ל-120 נערים יתומים • תיעוד מרהיב
צילומים: ישראל ברדוגו

מאה ועשרים נערים יתומים מכל רחבי הארץ חגגו בר מצווה מרגשת במיוחד במעמד מפואר בהיכל הקונגרסים בנייני האומה בירושלים, בארגון המסורתי של 'כולל חב"ד', לכבוד יום הולדתו של הרבי, י"א בניסן.

המעמד המפואר נערך לאחר החגיגה בכותל המערבי, עליה דיווחנו אתמול בהרחבה. הרבה דמעות של התרגשות היו שם, בשריד בית מקדשנו, כשמאה ועשרים הנערים היתומים, חתני בר המצווה, נכנסו לרחבת הכותל המערבי עם חיוך של אושר על פניהם. שלט ענק ומאיר פנים, בחתימת הרב הראשי לכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, קיבל את הבאים: "חגיגת בר המצווה המרכזית לכבוד יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש י"א בניסן".

עם בואם למקום, התקבלו הנערים ובני המשפחות על ידי הרב שלום דוכמן, מנהל 'כולל חב"ד', ארגון החסד הוותיק העומד מאחורי המעמד המסורתי, יחד עם ארגון 'בית' בברזיל בראשות השליח הרב יצחק משען ו'קרן מרומים', הרב עמרם בלוי מנהל 'חסד מנחם מענדל' מבית ה'כולל' – המלווה את הנערים היתומים במעגל השנה, רב הכותל ויו"ר 'הקרן למורשת הכותל' הרב רבינוביץ, הרב שי ויזל אחראי על פרויקט בר המצווה, הרב יצחק מרטון ממנהלי קרן 'חסד מנחם מענדל' ונציגי התורמים הנכבדים.

נציגי ה'כולל' העניקו לכל נער ונער תפילין מהודרות, אותם קיבלו ללא עלות, כשעל כל שקית אישית נכתב שמו של חתן בר המצווה. לאחר שחתני בר המצווה, יתומים מאב או מאם, ל"ע, הניחו תפילין, החלה התפילה ההמונית, בהשתתפות בני משפחותיהם וידידים קרובים.

בכותל, החלה שרשרת האירועים של הטקס המסורתי שנערך כמידי שנה לכבוד הרבי. הנערים נכנסו ליום חגם אחרי חודשים של הכנה מצד הצוות המסור מ'חסד מנחם מענדל', מבית 'כולל חב"ד', הפועל כל השנה עם היתומים והאלמנות.

מהכותל, נסעו הנערים ליום כיף ובהמשך נערכה סעודת המצווה בהיכל הקונגרסים 'בנייני האומה', במעמד עוצמתי אותו הנחה אפרים קמיסר, ובהשתתפות שורת אישים, ובהם: הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, הראשון לציון והרב הראשי לירושלים הרב משה שלמה עמאר, הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן, סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, שר התקשרות איוב קרא, שר התיירות יריב לוין, ח״כ מיכאל מלכיאלי, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, ח״כ אמיר אוחנה, יו"ר וועדת החינוך הרב יעקב מרגי, ועוד.

על הגעת האח"מים הופקדו ר' זלמן וולף ור' לוי אדרעי.

רגע שיא במעמד, היה קבלת עול מלכות שמים, אותו ערך רבה של ירושלים הראשל"צ הגרש"מ עמאר, אליו הצטרפו כל הנערים הנרגשים ובני משפחותיהם.

את המעמד שלא יישכח בכותל, כמו גם את שרשרת האירועים המיוחדים, הפיקה בפאר והדר, חברת 'צבעים הפקות'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.