מערכת COL | יום י' ניסן ה׳תשע״ח 26.03.2018

האב ר' ישראל שפדוב: "מחכים לנס"

הסבתא של משפחת שפדוב: "שולמית היא אשת חיל. היא הצליחה להציל אותם, רק לא את שניאור ושרה" ● האב ר' ישראל: "אחותו של שניאור מתפללת איתנו גם מהשמיים, היא כבר עם המשיח. אנחנו צריכים להתפלל על מי שפה איתנו. אנחנו מחכים לנס" ● הרבו בתפילה עבור שניאור זלמן בן ז'וסלין שולמית ● לכתבה המלאה>>>
האב ר' ישראל שפדוב:
למעלה: הילדה חיה מושקא קופצת מהדירה הבוערת. למטה: דירת המשפחה נשרפה כליל (צילום: כב"ה)

אילנה קוריאל ורועי רובינשטיין, YNET

בני משפחת שפדוב מתקשים לעכל את האסון שאירע - לאחר שבתם הפעוטה, שרה בת השנתיים נספתה בשריפה שכילתה את ביתם בבאר שבע. הדס, סבתה של הילדה בת השמונה, שקפצה ממרפסת הבית לבית השכנים וניצלה, סיפרה: "היא גיבורה". היא הוסיפה: "אני מתחננת לכל עם ישראל שבורא עולם ירחם על שניאור ויחזיר אותו הביתה. רק ששניאור זלמן יחזור אליי ויגיד 'סבתא, אני רוצה לשחק'. הוא ילד טוב ויצליח להתגבר".

האב הוסיף: "מכל העולם פנו אליי. אנחנו מחכים לנס". על בתו שנספתה בדליקה אמר האב: "אחותו מתפללת איתנו גם מהשמיים, היא כבר עם המשיח. אנחנו צריכים להתפלל על מי שפה". עוד הוסיף: "נהיה בסדר אחרי ששניאור ייצא מזה".

לאחר שהצליחו הרופאים ב'סורוקה' לייצב את מצבו של הילד שניאור-זלמן בן ה-4 הוא הועבר באמבולנס של מד"א להמשך טיפול בבית הרפואה 'תל השומר' כשהוא מורדם ומונשם ועדיין נשקפת סכנה לחייו.

אם המשפחה, שלה שמונה ילדים, נפגעה בעצמה וצוותי מד"א טיפלו בה. תינוק בן חצי שנה ואחותו בת השמונה שקפצה ממרפסת כדי להינצל מהאש שהבעירה את בית משפחתה, שוחררו מבית החולים.

הלוויית הפעוטה שרה התקיימה בבית העלמין החדש בבאר שבע. מאות מתושבי העיר הגיעו לשם. "היא הייתה המלאך שלי. אני לעולם לא אשכח את החיוך שלה", אמרה הדס, סבתה. "שרה הייתה הילדה לפני האחרונה. היא הייתה הפנינה, היהלום".

על מצבו של הנכד שניאור אמרה: "ישראל נסע בארבע לפנות בוקר לבית החולים אסף הרופא. המצב שלו קשה. שניאור יחלים. הוא ילד חזק. עוד לא בן ארבע. שבורא עולם ירחם עליו ועלינו, שיחזור בשלום. אני מאמינה שבורא עולם יחזיר אותו".

הסבתא סיפרה כי מצבה של האם קשה מאוד. "שולמית שבורה. מרוסקת לרסיסים. היא גיבורה שהצליחה להציל את הילדים שלה. אין על האומץ של האישה הזאת. היא אשת חיל. אם לא שולמית, הילדים היו נשרפים כולם. היא הצליחה להציל אותם, רק לא את שניאור ושרה. הכבאים לא הכניסו אותה לאש. אין הרבה נשים כאלה".

גם בני המשפחה והחברים סיפרו בהלוויה כי המשפחה עדיין בהלם מהאסון הכבד. "מדובר במשפחה מוכרת ואהובה על כולם. כולנו בהלם ממה שקרה. אב המשפחה היה בעבודה כשזה קרה".

חקירה ראשונית של חוקרי השריפות העלתה כי מוקד השריפה היה בסלון. נבדק חשד כי מקור השריפה היה באחד השקעים או מהמזגן. במקביל בודקים אפשרות כי מדובר במשחק באש. בשירותי הכיבוי ממתינים לחוות דעת ממהנדס בנוגע לשקעים שבבית על מנת לדעת מה המקור שלה.

הכבאים יבגני רוז'נסקי ומתן דיאס סיפרו כי "החדר שבו הילדים נמצאו היה תחת להבות. היינו צריכים לכבות את השריפה. עשינו סריקה בסלון כי סיפרו לנו שהילדה שם. הפרוזדור היה אפוף אש. התחלנו לכבות את האש ופתחנו נתיב כניסה לאחד החדרים, שם מצאנו ילדה נוספת בעריסה. יצאנו והבאנו את התינוקת למד"א. הפכנו עוד עריסה ומצאנו את הילד בן הארבע".

גם הכבאי אולג סידורוב היה בין המגיעים לזירת השריפה. "ראינו שיש שריפה מהקומה השמינית. לאחר כמה דקות ראינו ילדה למעלה עומדת על המרפסת ורוצה לקפוץ. כל האנשים אמרו לה לא לקפוץ. עלינו למעלה, קודם לקומה של השריפה וראינו שאי אפשר להיכנס", הוא סיפר.
לדבריו, "אז ירדנו לקומה שביעית. נכנסנו דרך דירה של זוג מבוגרים. היו ארבעה גברים שם. הצטרפנו אליהם וצעקנו לילדה שתקפוץ. אמרנו לה שאנחנו מחזיקים לה שמיכה והכול טוב. אחרי שלקחה אוויר צעקנו אחת, שתיים, שלוש והיא קפצה ותפסנו אותה. היו שכנים שרצו ללכת לעזור, אבל מנעתי מהם. מי שהולך לתוך העשן לא חוזר משם".

*

הדירה נשרפה כליל, ולמשפחה אין כל.
אנ"ש מתגייסים לתרום למשפחה:

לתרומות ישירות:
ז׳וסלין שולמית שפדוב
ת.ז. - 209703644
בנק הפועלים - 12
מס' סניף - 564
קניון אביה באר שבע
מס' חשבון - 263265

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.