מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תשע״ח 25.03.2018

עוזב את עיריית ירושלים: ניר ברקת מתמודד בבחירות לכנסת

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת הודיע רשמית הבוקר (ד') כי הוא לא יתמודד שוב לראשות העיר לקדנציה שלישית, אלא בחר לרוץ ברשימת הליכוד בבחירות הקרובות לכנסת • בין המתמודדים כעת על ראשות העיר: משה ליאון ועופר ברקוביץ • וכיצד הגיב נציג חב"ד בעירייה, ר' יעקב הלפרין? • לכתבה המלאה
עוזב את עיריית ירושלים: ניר ברקת מתמודד בבחירות לכנסת
ברקת עם שלוחי חב"ד בירושלים; ארכיון COL

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת הודיע רשמית הבוקר (ד') כי הוא לא יתמודד שוב לראשות העיר לקדנציה שלישית, אלא בחר לרוץ ברשימת הליכוד בבחירות הקרובות לכנסת.

בהודעה שפרסם אמר ברקת: "החלטתי לשרת את מדינת ישראל ברמה הלאומית ולחזק את תנועת הליכוד שבדרכה אני מאמין בכל לבי ובכוונתי לבקש את תמיכת חבריה בבחירות הקרובות".

ברקת, שכיהן במשך עשר השנים האחרונות כראש עיר הבירה של ישראל, אמר: "לפני 16 שנים, עזבתי את כל עסקיי והתמסרתי, תמורת שקל לשנה, להצלת ירושלים, העיר שבה גדלתי ושבה הקמתי את משפחתי.

"במשך עשור ויחד עם שותפים רבים, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, חוללנו מפנה היסטורי והחזרנו את ירושלים לפסים של צמיחה עם התקציב הגדול ביותר בתולדות העיר. לאחר שירושלים עלתה על המסלול הנכון, לא אתמודד לקדנציה שלישית לראשות העיר.

ברקת הוסיף ואמר: "בסיום הקדנציה אעזוב את העירייה, אבל לעולם לא אעזוב את ירושלים. הצלחתה של ירושלים המאוחדת, בירת הנצח של העם היהודי, היא הצלחתה של מדינת ישראל. כעת, החלטתי לשרת את מדינת ישראל ברמה הלאומית ולחזק את תנועת הליכוד שבדרכה אני מאמין בכל לבי ובכוונתי לבקש את תמיכת חבריה בבחירות הקרובות".

***

המירוץ החל:

לאחר הודעתו הרשמית של ברקת, כבר החלו המתמודדים האחרים בקרב הירושה על ראשות העיר. הראשון להכריז היום רשמית על כוונתו להתמודד על ראשות העיר, הוא חבר מועצת העיר ומחזיק תיק המנהלים הקהילתיים, משה ליאון, שהודיע הבוקר (ד'), כי ירוץ בבחירות הקרובות לראשות עיריית ירושלים.

ליאון, רואה חשבון במקצועו שבעבר כיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה ויו"ר רכבת ישראל, אמר הבוקר: "לפני חמש שנים החלטתי לשים את חיי הקודמים בצד, הפנתי את כל מאמציי, יכולותיי וכישוריי לטובתה של העיר ירושלים. השקעתי את כל כולי למען הבירה כחבר מועצת העיר והעמקתי את מעורבותי בניהול העיר".

ליאון לא שוכח להודות ליריבו, ניר ברקת והוסיף: "בשנים האחרונות עבדתי לצידו של ברקת ואני מודה לו על תקופת העשייה המשותפת. פעלנו יחדיו והצעדנו את העיר קדימה. תרמתי רבות לפיתוחה של העיר והיום אני מוכן יותר מאי פעם לקדם את בירת ישראל קדימה עוד יותר".

גם יו"ר 'תנועת התעוררות' עופר ברקוביץ שמתמודד לראשות העיר, מסר: "אני מודה לניר על פועלו רב השנים למען ירושלים, אך כעת הגיע הזמן להתאחד סביב התנועה הציונית הגדולה ביותר בירושלים. אני קורא לכל תושבי העיר להתאחד מאחורי התעוררות בראשותי ולבחור בנו - הבחירה הטבעית, בבחירות הקרובות".

***

נציג חב"ד בעיריית ירושלים, יו"ר סיעת יהדות התורה ומחזיק תיק הרווחה, ר' יעקב הלפרין אמר בשיחה ל-COL, לאחר הודעת הפרישה של ראש העיר: "אני מודה לניר ברקת על העזרה והסיוע למפעל השליחות של חב"ד בירושלים".

הלפרין מוסיף ואומר: "במהלך הקדנציה האחרונה, ראש העיר הוכיח עד כמה חב"ד בירושלים חשובה לו. זה התבטא במימון והשתתפות אישית של ראש העיר במגוון רחב של אירועים ופרויקטים שהובלנו ביחד עם הרבנים והשלוחים בירושלים, בהקצאות למבנים עבור מוסדות ומבנים לבתי חב"ד, בבניית בתי כנסת של חב"ד ברחבי העיר".

"אין ספק שהידידות העמוקה שלי עם ראש העיר הובילה לכך שחב"ד זכתה לתקציבים והקצאות שבתי חב"ד בישראל לא ראו מעודם מהרשויות המקומיות. כמו"כ אני מברך אותו בהצלחה בהמשך דרכו בעשיה הציבורית הארצית. אני בטוח שאת הניסיון שניר ברקת רכש בשנותיו כראש עיריית ירושלים נראה גם בעשייתו הציבורית הארצית", מסיים הלפרין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.