מערכת COL | יום ה' ניסן ה׳תשע״ח 21.03.2018

'אסף הרופא': עורכים ליל סדר כ'יד המלך' בשיתוף עם בית חב"ד

במרכז הרפואי ע"ש שמיר קמפוס אסף הרופא - נערכת השנה בפעם הרביעית, סעודת לילי סדר למאושפזים • "ההכנות לליל הסדר נמשכות מספר שבועות" מספר השליח במקום הרב מנדי בקרמן • רב המרכז הרפואי, הרב הראל פדידה: "כל מאושפז או בן משפחה, יוכל לחגוג את חג הפסח כהלכתו ברוב פאר והדר" • לכתבה המלאה
'אסף הרופא': עורכים ליל סדר כ'יד המלך' בשיתוף עם בית חב
נתן חולה סכרת, עבר ימים אחדים לפני ליל הסדר קטיעה חלקית של הרגל, במרכז הרפואי ע"ש שמיר קמפוס אסף הרופא. הרופאים במרכז הרפואי, עושים מאמץ מיוחד לפני חג הפסח, לדאוג שהחולים יוכלו לשוב לביתם לפחות ליום הראשון של חג הפסח.

למרות מאמצי הרופאים ותחנוניו של נתן, שביקש לחגוג את ליל הסדר בחיק משפחתו שהוא ישוב בראש השולחן, וילדיו ונכדיו סביבו, הוא נאלץ להישאר בליל הסדר במרכז הרפואי.

נתן שמצב רוחו היה שפוף בלאו הכי, התעצב וביקש להישאר בחדרו בליל הסדר: "אני לא מסוגל לשמוח בבית החולים" הוא אמר לשליח חב"ד הרב מנדי בקרמן, שביקש ממנו באופן אישי להצטרף לשולחן הסדר המיוחד שמקיים בית חב"ד בשיתוף הנהלת המרכז הרפואי באולם גדול בתוך המרכז הרפואי.

לאחר הפצרות רבות, ניאות נתן לבוא לשולחן הסדר, אך אמר לסניטר המלווה אותו, שבכוונתו לשוב תוך זמן קצר לחדרו: "אני רוצה לקיים את מצוות ליל הסדר, אבל אין לי את הכוח לשבת שעה ארוכה ולחגוג בזמן שאני נזכר בשולחן הסדר שבביתי". להפתעתו של הרב בקרמן, נתן נותר עד לסיום שולחן הסדר, שמבע הפנים הכואב שלו התחלף למבט שמח ומחיוך.

בסיום הערב שהוא נישא על כיסא גלגלים, ביקש נתן לומר מספר מילים לאלו שעמלו וטרחו וייגעו לקיים את הסדר הזה: "אני אדם דתי וכל שנה עושה סדר בביתי, ליל הסדר הזה היה המרגש ביותר שהיה בחיים שלי, ולא אשכח אותו לעולם".

השנה זו השנה הרביעית, שהמרכז הרפואי ע"ש שמיר קמפוס אסף הרופא, מקיים בשיתוף עם בית חב"ד במקום אותו מנהל ביד רמה שליח חב"ד הרב מנדי בריקמן, את ליל הסדר המפואר והחגיגי, עבור החולים ובני משפחותיהם שנותרו במרכז הרפואי.

סביב שולחן הסדר מסיבים כ-100 חולים ובני משפחותיהם. הסניטרים במרכז הרפואי מסייעים בהבאת החולים הקשים שהם אלו שבדרך כלל נותרים בליל הסדר בבית החולים, מחוסר יכולת של הרופאים לשחרר אותם לביתם.

סביב שולחנות ערוכים כיד המלך בבשר יין ומצות, מסיבים החולים ובני המשפחות, ולשעה קלה מתנתקים מהחולי והסבל שבגינם אושפזו, ושמחים שמחה של מצווה.

"ההכנות לליל הסדר נמשכות מספר שבועות" מספר הרב מנדי בקרמן. "בסיוע רב המרכז הרפואי הרב הראל פדידה וסגן מנהל אנדרמסטיבי יניב פוגל, אנחנו נחגוג בחסדי ד' זו השנה הרביעית ברציפות את ליל הסדר המרגש והמיוחד, שאין עין אחת שנותרת יבשה במהלכו. לראות את החולים הקשים ביותר והכאובים, באים במסירות נפש של ממש לחגוג את ליל הסדר. אנשים שחלקם לצערנו אינם שומרי תורה ומצוות ואפילו בביתם אינם מקיימים את מצוות החג, בפעם הראשונה מצטרפים אלינו לליל הסדר. אין דבר יותר מחמם את הלב מזה".

הרב הראל פדידה רב המרכז הרפואי ע"ש שמיר קמפוס אסף הרופא: "זו זכות גדולה לנו כמרכז רפואי, לדאוג לכך שכל מאושפז או בן משפחה, יוכל לחגוג את חג הפסח כהלכתו ברוב פאר והדר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.