מערכת COL | יום ה' ניסן ה׳תשע״ח 21.03.2018

"לעמל יולד": שבוע העבודה קוצר > תעבדו 50 שעות פחות בשנה

בעקבות חתימת שר העבודה והרווחה חיים כץ על צו הרחבה שהחיל את ההסכמות שהוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מול המעסיקים, החל מחודש אפריל, שבוע העבודה בישראל יתקצר בשעה, מ-43 ל-42 שעות שבועיות • לסיפור המלא
תעבדו 50 שעות פחות בשנה " title=""לעמל יולד": שבוע העבודה קוצר > תעבדו 50 שעות פחות בשנה " />
ארכיון COL
בשורה לעובד: בעקבות חתימת שר העבודה והרווחה חיים כץ על צו הרחבה שהחיל את ההסכמות שהוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מול המעסיקים, החל מחודש אפריל, שבוע העבודה בישראל יתקצר בשעה, מ-43 ל-42 שעות שבועיות.

לפני כשנה נחתם קיצור שבוע העבודה כחלק מהסכם קיבוצי כללי, בין ניסנקורן ליו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים שרגא ברוש ואומץ לפני כחודשיים על ידי שר האוצר משה כחלון

השינוי, אם שאלתם, לא יגרור הפחתה בשכר. אלא - השכר השעתי יחושב מעתה על בסיס של 182 שעות עבודה לחודש, במקום 186 שכיום. יום העבודה המקוצר בשבוע ייקבע על ידי כל מעסיק, בהתחשב בבקשות ובצרכי העובדים. למסקנה מההסכם: 50 שעות פחות בשנה, לעובדים שלהם שבוע עבודה מסודר.

משמעות המהלך היא הגדלת ערך השעה לעובדים. מבחינת שכר, ההשפעה העיקרית תהיה על עובדים שמועסקים בשעות נוספות ותעריף השעה הבסיסי שלהם יעלה. בהסתדרות מציינים כי זו הפעם הראשונה מ-1995, בה מקוצר שבוע העבודה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר לאחר חתימת ההסכם: "זהו צעד חשוב ראשון בדרך ליעד - להביא לכך ששבוע העבודה בישראל יעמוד על 40 שעות בלבד". השר חיים כ"ץ הוסיף: "יש להמשיך את המגמה לקיצור נוסף".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.