מערכת COL | יום כ"ז אדר ה׳תשע״ח 14.03.2018

יש חוק - אין בחירות: הפוליטיקאים שמו סוף למשבר הממשלה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון - הסדר מעמדם של לומדי התורה), התשע"ח-2018 של חבר הכנסת יואב בן צור וקבוצת חברי כנסת • 59 תמכו 38 התנגדו בהם חברי הכנסת של ישראל ביתנו כולל השרה סופה לנדבר • ח"כ אחמד טיבי: "אמש נמנענו אחרי הבטחה ברורה מצד החרדים שלא יקדמו את חוק המואזין, וגם התחייבות על עוד מספר חוקים שאני עוד לא יכול לפרט" • לכתבה המלאה
יש חוק - אין בחירות: הפוליטיקאים שמו סוף למשבר הממשלה
מליאת הכנסת; ארכיון COL
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון - הסדר מעמדם של לומדי התורה), התשע"ח-2018 של חבר הכנסת יואב בן צור וקבוצת חברי כנסת. 59 תמכו 38 התנגדו בהם חברי הכנסת של ישראל ביתנו כולל השרה סופה לנדבר.

הצעת החוק מבקשת לערוך שינויים בפרק ג'1 לחוק שירות ביטחון, בעניין שילוב בוגרי ישיבות ומוסדות חינוך חרדיים, וזאת, לאור מרכזיותו של ערך לימוד התורה. השינויים שבהצעת החוק הם לנוכח פסיקת בג"צ התנועה למען איכות השלטון נ' הכנסת.

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי, שר הביטחון ידחה את השירות לתלמידי ישיבות, לפי התנאים שנקבעו בחוק. נוסף על כך, הצעת החוק מבקשת לבטל את תקופת ההסתגלות השנייה הקבועה בחוק שירות ביטחון, ובמקומה לקבוע תקופת הסתגלות אחת בת ארבע שנים, אשר תוארך באופן אוטומטי, במידה שתהיה עמידה ביעדי הגיוס שקבעה הממשלה.

כמו כן, מוצע לתקן את הגדרה של המונח "בוגר מוסד חינוך חרדי", כך שזו לא תכלול מיועד לשירות הביטחון שהצהיר שהוא אינו שומר תורה ומצוות. מוצע לקבוע, כי בהיעדר עמידה ביעדי הגיוס בכל אחת מהשנים, החל משנת 2021, תחויב הממשלה להציע פתרון, שייבחן ע"י ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, לאי עמידה ביעדים.

אישור הפתרון יינתן על ידי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת או ע"י מליאת הכנסת. על פי הצעת החוק, במידה שמליאת הכנסת דחתה את החלטת הממשלה ולא אישרה הצעה חלופית, תיקבע הכנסת הסדר חדש.

ח"כ ישראל אייכלר בירך על העברת חוק הדיחוי בקריאה טרומית: "צעד ראשון, אבל חשוב מאין כמותו. אני שמח לראות שהקואליציה השכילה לנהוג על פי השכל הישר; לקיים את ההתחייבות למפלגות החרדיות, ולתקן את העוול שנגרם על ידי שלטון הבג"ץ שפסל את החוק הקודם.

"מיד בפתיחת מושב הקיץ נדאג לסיים את הליכי החקיקה כדי שנוכל להגיע לתאריך שנקבע על ידי בג"ץ עם חוק חדש.

"ראש הממשלה גילה אחריות כשעמד מול הניסיונות של ליברמן להפיל את הממשלה ולרוץ לבחירות על שנאת חרדים ולומדי התורה. בליכוד הבינו הלילה שוב, לא היו, ולא יהיו, שותפות טובות יותר מהמפלגות החרדיות. השותפות הזו תמשיך למען טובת אזרחי ישראל בכלל והמגזר החרדי בפרט עד למועד סיום הקדנציה כפי שנקבע מראש.

"ומשפט אחד על יאיר לפיד שעמד הערב במליאה ודיבר בפאתוס על חשיבות השירות הצבאי כשמירה על העם: מסירות הנפש שלו ב'במחנה' כבר נודעה בשערים. הוא ימשיך להסית, לשסות ולשקר. ההיסטוריה של עמנו התמודדה עם צרות גדולות ממנו, אם כי מגוחכות הרבה פחות".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר: "אני שמח שהתיקון שהבאנו לחוק תורתו אומנותו אושר הערב ברוב גדול. כפי שאמרתי מתחילת הדרך, מדובר בהמשך ההסדר הקיים בו אנו מאפשרים לבני הישיבות לשקוד על תלמודם. צר לי שגורמים מסוימים ניסו לעשות על גביו הון פוליטי ולחולל משבר מיותר.

"אני מברך את שותפיי לקואליציה שגילו אחריות ברגע האמת כדי לאפשר לממשלה החברתית הטובה הזו להמשיך ולפעול למען כלל הציבור".

ח"כ אחמד טיבי אמר לרונן כץ ב'קול ברמה': "באופן היסטורי החלטנו לא להצביע בחוקי גיוס לצבא וחוקי דת. בחוק המרכולים הצבענו מתוך נקמה למפלגות החרדיות שהצביעו בעד חוק המואזין.

"אמש נמנענו אחרי הבטחה ברורה מצד החרדים שלא יקדמו את חוק המואזין, וגם התחייבות על עוד מספר חוקים שאני עוד לא יכול לפרט.

"אם החרדים יעמדו בהתחייבויות כלפנו, נמנע בחוק הגיוס גם בקריאה שניה ושלישית. החכי"ם הערבים תמיד עומדים בהתחייבויות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.