מערכת COL | יום כ"ז אדר ה׳תשע״ח 14.03.2018

כנס רבני אירופה: הרב נחום פרסמן, פוטסדם גרמניה • חלק ב'

הוא מציין 22 שנה לפעילותו בעיר פוטסדם בירת מחוז ברנדנבורג שבגרמניה, ועומד ממש בימים אלו בפני קפיצת דרך משמעותית והתפתחות גדולה, בבניית בית כנסת מפואר ומרכז קהילתי • הרב נחום פרסמן, אחד מ-350 רבנים, שלוחים וראשי קהילות שהגיעו להשתתף בכנס רבני אירופה, משתף בתובנות על הכינוס, וגם סוגר מעגל - זכה גם להיות בכינוס הראשון של ה'מרכז' לפני 18 שנה: "לפני כן לא היה דבר כזה" • לראיון המלא עוד בסדרה:• רבני אירופה בכינוס השנתי: הרב שלמה סלומון, קרמנצ'וג • חלק א'
כנס רבני אירופה: הרב נחום פרסמן, פוטסדם גרמניה • חלק ב'
בתמונה למעלה: הרב נחום פרסמן במהלך השיחה ל-COL בכנס מרכז רבני אירופה. ברקע: תמונה חלקית מהצילום הקבוצתי של הכינוס, אמש (צילום: איציק בלניצקי)

משה כהנא, כינוס מרכז רבני אירופה, בוקרשט


הרב נחום פרסמן, במהלך הכנס (צילום: איציק בלניצקי)

את החסידישקייט ינק כנראה כבר בבירת חסידי חב"ד באותה עת, טשקנט...
הרב נחום פרסמן עלה עם הוריו לארץ הקודש, לנחלת-הר-חב"ד, כשהיה בן 3 וחצי חודשים... עם ה'ווארמקייט' שלו הוא מחמם לבבות יהודיים מזה 22 שנה בגרמניה.

פוטסדם היא בירת מחוז נחשב ברנדנבורג גרמניה, ופעילות הרב נחום פרסמן וסמכותו הרבנית כוללת את הערים הנוספות שתחת המחוז, 7 קהילות במספר.

בימים אלו ממש הוא 'סוגר קצוות' מול אנשי מקצוע יחד עם קהילתו לבניית בית כנסת ומרכז קהילתי מפואר. השטח שאושר ע"י העירייה, סמוך לבניין הפרלמנט, ולעיצוב החיצוני של בית הכנסת יש לאנשי הקהילה חשיבות ועניין רב, שיותיר רושם מתאים על סביבתו.
"אנחנו לפני התפתחות מאוד גדולה ב"ה, עם בניית בית הכנסת החדש", אומר לנו הרב פרסמן וברק לא-מוסתר של התלהבות בעיניו.

את כלל פעילויות הקהילה יקיימו במבנה החדש, בו מושקעת תכנון ומחשבה. הרב פרסמן מציין כי השטח היוקרתי שהוקצה אינו כולל את הגנים, והם יישארו במקומם הנוכחי. "היקף הפעילות כולל ב"ה את כל רבדי החיים בקהילה, מלידה ועד 120", הוא מציין. "מבריתות, גנים, בית ספר, 'כולל תורה', ועד חופות ומשפחות של בעלי תשובה.


הרב פרסמן עם לומדי 'כולל תורה'

הכולל שינה את הקהילה

כשמזכירים את 'כולל תורה', הרב פרסמן לא שוכח לפרגן מכל הלב לראשי הארגון: "הרב בנצי ליפסקר והרב משה וובר שמנהלים את רשת 'כולל תורה' במסירות מדהימה. אנו חלק מהרשת הנפלאה הזאת, זה שינה את הקהילה". כל הפעילות הזו, צפויה לקבל שדרוג משמעותי במרכז הקהילתי החדש.

"מדוע באת לכינוס?" שאלנו.

הרב פרסמן: "יש לי הערכה גדולה למרכז, לכל מה שהם עושים. אני עצמי שותף בפעילות הזו מזה 18 שנה. לדוגמא: מסע בר מצווה לארץ, שנערך לאחרונה, מעל 100 נערים שהשתתפו בו מכל רחבי אירופה.


הרב פרסמן במהלך מסע הבר-מצווה, בכותל

"הכינוסים של מרכז רבני אירופה מלאים תוכן למידה ותובנות חדשות עבור רבני הקהילות, שמאוד עוזרות בפעילות השוטפת. השנה בפרט, רואים את ההשקעה העצומה בכינוס המיוחד הזה. וכאן יש לציין במיוחד את הרב מנחם מרגולין, והרב אריה גולדברג, ושאר מנהלי הארגון".

סוגר מעגל
הרב פרסמן, הוא מהבודדים שזכה להשתתף בכינוס הראשון לפני 18 שנה, ומשתתף בו גם היום: "הכינוס הראשון היה מרגש מאוד, תחושה היתה משותפת, שסוף-סוף קם ארגון באירופה שמאחד ורוצה לשרת ולתת מענה לצרכי הרבנים וראשי הקהילות. לפני כן לא היה דבר כזה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.