מערכת COL | יום כ"ה אדר ה׳תשע״ח 12.03.2018

הרב הרטמן קם וסיפר: "כיצד משפט קטן הפך למהפכה אדירה?"

בסעודה המפוארת והמרגשת שנערכה לאחר הכנסת ספר התורה לע"נ הרה"ח רפאל עמוס קרניאל ז"ל בביתר-עלית, נשאלו שאלות ונחשפו כמה פרטים מדהימים • מי הם האחים שקירבו את ר' עמוס למעיינות חב"ד? היכן? ומתי? מה היה המשפט הקטן להביא בעקבותיו במהלך השנים למהפכה אדירה בהפצת החסידות? • היכן ישן ר' עמוס ובנו הפעוט בלילה ההיסטורי של ה"שידור הראשון"? מי השפיע על המפקח בקורס רבני בתיה"ס ללמוד הלכות בית הבחירה? מה עשה ר' עמוס בצידון? • על כל אלו ועוד בכתבה המיוחדת שלפניכם • לסיפור המלא >>>
הרב הרטמן קם וסיפר:
הרב הרטמן מספר ונואם בהכנסת ס"ת, בשבוע שעבר. צילום: דוד קוטלר

מאת: מערכת COL

"עכשיו אני עולה ללמוד חסידות, אצל המשפיע הרב החסיד ר' מאיר בליזינסקי. התרצה להצטרף אלי?" כך שאל הרב רפאל-צבי הרטמן שי' את הרב עמוס ז"ל. היה זה מול ביתו של ר' מאיר ברחוב הרא"ה מספר 110 ברמת גן.

עמוס קרניאל הנער למד בישיבת בני עקיבא בכפר הרא"ה בכיתות ט'-י' בשנים תשט"ו-תשט"ז יחד עם צבי הרטמן. אח"כ המשיך בסקטור הדתי ב"מקווה ישראל". השניים שמרו על קשרי ידידות. עמוס רכב על אופנוע גדול. ראה את צבי ברחוב הנ"ל ונעצר לשיחת ידידים.

הוא נענה להזמנה לעלות לביתו של המשפיע הבלתי נשכח, שרבים השיב מעוון, הרה"ח מאיר בליזינסקי. כך הכול התחיל והשאר כבר היסטוריה.


בתמונה: סיום כתיבת האותיות. לע"נ הרה"ח ר' רפאל עמוס קרניאל ז"ל.

הרה"ח יוסף הרטמן חשף את הסיפור המדהים בסעודת המצווה הנ"ל אור ליום שישי כ"ב באדר. הוא קרא למשפחה הענפה המקסימה והיקרה משפחת קרניאל ולכל הידידים ולכל אנ"ש שי': "ראו מה משפט אחד ופעולה אחת קטנה יכולה לפעול"?! מי לא מכיר את "אימפריית קרניאל" בארץ ובעולם, בלי עין הרע שיוסיפו וירבו הפצת חסידות וקרוב רחוקים.

"בזכות משפט אחד קטן ופשוט התקרב הבחור עמוס למעיינות חב"ד וחולל יחד עם נוות ביתו שתילחט"א המחנכת והמנהלת הדגולה "אם השבט" הגב' הני קרניאל שתחי' מהפכה אדירה של שליחים ושלוחות מנהלי בתי חב"ד בארץ ובעולם".

התמים יוסף הרטמן שלמד בתומכי תמימים בלוד החל מסוף שנת תשי"ט המשיך, בצעד הקטן שהחל אחיו הבכור הרב צבי, לקרב, לחזק ולעודד את ר' עמוס קרניאל לבוא לביתו של רבי מאיר גם בשבתות אחה"צ וללמוד חסידות. כך התהדקו הקשרים בין השניים שהכירו עוד שנים לפני כן.בזכות לימוד החסידות הפך רבי עמוס לחסיד חב"ד נלהב למקושר בלב ונפש אל הרבי נשיא דורנו ולמבצעיו הקדושים!

בערב שבת קודש י' בשבט הגדול, תש"ל, טלפן הרה"ח עמוס לידידו הרב יוסף שגר אז בכפר חב"ד: "האם אוכל לבוא לישון אצלך עם בני הפעוט בנימין, כדי לזכות לשמוע את השידור הראשון מהרבי נשיא דורנו לרגל סיום ס"ת של משיח?".... "בוודאי בשמחה רבה" השיב לו יוסף.

השניים השכימו לקום בארבע לפנות בוקר ולאחר טבילה במקווה רצו לישיבת תו"ת בכפר לשמוע את השידור החי הראשון. משפחת קרניאל גרה אז בכפר מימון בנגב הרחוק והייתה זו מסירות נפש מצדו. כאשר למחרת השידור הוא ממשיך בעבודתו בניהול ביה"ס חב"ד במושב ברוש. ה"מבצע" הזה חזר על עצמו ב"ה עוד כמה פעמים, כאשר התקיימו התוועדויות גדולות ידועות מראש והועברו בשידור חי" מספר הרב הרטמן לקהל הבולע כל מלה בצמא.


בתמונה: רעייתו של ר' עמוס ז"ל, תיבדלחט"א מרת הני קרניאל תחי'

הרב עמוס ז"ל ויבדלחט"א הרב הרטמן היו רבני בית ספר במשך שנים רבות. בכל קיץ נפגשו לשלושה ימים מרוכזים בפנימיה, זה החל בקריית ארבע והמשיך בישיבת "קול מבשר" במבשרת ירושלים. הגיעה הוראת הרבי נשיא דורנו ללמוד הלכות בית הבחירה, הקורסים לרבנים התקיימו בדרך כלל ב"תשעת הימים" היה זה מתבקש ללמד את הרבנים את ההלכות הללו. הזמן היה מנוצל והלו"ז היה דחוס.

הרב עמוס ניגש למפקח הארצי על רבני בתי הספר הרב יהושע נוימן אותו הכיר מכפר מימון. תוך כמה דקות הסדיר את העניין בחיוכו הטוב ובפניו המאירות. בכל ארוחה במשך שלושת הימים הקריאו השניים הלכה אחת און שתיים למאתיים רבני ביה"ס. שניהם ערכו "סיומי מסכת" כבקשת הרבי נשיא דורנו. בלילות התוועדו עם רבני בתיה"ס, עם עוד כמה חברים מאנ"ש.

על פגישה מרגשת נוספת מספר הרב הרטמן: "במלחמת לבנון הראשונה, בשנת תשמ"ב, נשלחתי להרצות מטעם הרבנות הצבאית ללבנון. בין היתר הייתי אמור ללוות צוות של אנ"ש שי' שהגיע מכפר חב"ד ומנחלת הר חב"ד. לפתע אני רואה את ידידי כאח לי החסיד עמוס. התרגשנו מאד. לר' עמוס הייתה גישה מיוחדת לאנשים בכלל ולחיילים בפרט. תמיד האיר פנים לגדול ולקטן. מעבר לכך שהיה מחנך דגול ומבין לנפש הילד, ידע לדבר לכל אחד בשפתו. עסקנו במבצע תפילין והרצאות לחיילים. וזכינו ב"ה לפגוש יהודי בודד שגר בצידון. רשמנו אותו לס"ת הכללי והנחנו עימו תפילין. משם המשכנו לעיירה בחמדון הנמצאת על הר גבוה וצופה לבירות, ראינו את המקווה שנבנה ע"י שליחי חב"ד מצפת ושוחחנו עם משפחה יהודית".

הוא ממשיך לספר בעצב על השנים האחרונות בהם התמודד בגבורה עילאית, הרב רפאל עמוס (הוסיפו לו שם לאחר שגילו את המחלה הידועה והנוראה, השם ישמרנו) "באתי כמה פעמים לבקרו כדי לעודדו ויצאתי מעודד ממנו. באתי לחזקו ויצאתי מחוזק, הייתה בו אופטימיות ואמונה איתנה בבורא יתברך כי יחזור לאיתנו והכול יסתדר".


בתמונה: בניו של המנוח, בהכנסת ספר התורה לעילוי נשמת אביהם.

הרב הרטמן מוסיף לתאר ולפאר את המנוח שהיה לו כאח. "נוסף לכל הנ"ל היה איש מיוחד, משכמו ומעלה, אישיות נדירה, מחנך ומנהל דגול, מרצה מעולה, מנחה בכנסי ענק, בעל מנגן, העמיד תלמידים רבים, עסוק במסירות רבה למבצעיו הקדושים של הרבי. כל מה שעשה עשה ברצינות, ביסודיות רבה. עם כל הלב והנשמה, זכו לגדל משפחה נפלאה וצאצאים הממשיכים בדרכו ולאורו. הוא בוודאי איתנו עכשיו ומתענג בהכנסת ספר התורה ובהתוועדות החסידית הזו".

והוסיף: "כולנו חייבים להמשיך ולהוסיף בלימוד התורה נגלה וחסידות בעיסוק במבצעים הקדושים!" יהי רצון שתיכף ומיד ממש נזכה לראות את הרבי נשיא דורנו ואותו "והקיצו ורננו שוכני עפר"... מסיים הרב הרטמן את דבריו הנרגשים והמדהימים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.