מערכת COL | יום כ"ה אדר ה׳תשע״ח 12.03.2018

הרב גולדברג: "יש רבנים שטסים שעות להגיע אל הכינוס השנתי"

מאות רבנים מרחבי אירופה נחתו הבוקר (ב') בשדה התעופה של בוקרשט בירת רומניה, שם ישתתפו במשך יומיים בהרצאות, ועידות, סדנאות ועוד - סביב נושא הרבנות באירופה • בראיון ל'מרכז התקשורת החב"די' COL, מספר סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' הרב אריה גולדברג, על הכינוס הגדול שמתקיים השנה בפעם ה-ח"י, ושמשפיע על קהילות היהדות באירופה לכל השנה כולה • וגם: כמה זמן לוקח לתכנן הכינוס ותכניו? • לראיון המלא >>>
הרב גולדברג:
סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה'.


מאת: מנדי זילברשטרום, COL

***

הבוקר (ב'), נחתו בשדה התעופה של בוקרשט בירת רומניה, מאות רבנים מרחבי אירופה, שם ישתתפו במשך יומיים בהרצאות, ועידות, סדנאות ועוד, והכל סביב נושא הרבנות באירופה.

סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' הרב אריה גולדברג, מספר בראיון מיוחד ל'מרכז התקשורת החב"די' COL, על הכינוס הגדול שמתקיים השנה בפעם ה-ח"י, ושמשפיע על קהילות היהדות באירופה לכל השנה כולה, ומשתף: כמה זמן לוקח לתכנן הכינוס ותכניו?...

***

ראשית, למי שלא יודע. מהו בעצם הכינוס הזה, וכיצד הוא משפיע על משתתפיו לכל השנה?

"למעשה, 'מרכז רבני אירופה' כארגון הרבנים המרכזי, מקיים סמינרים הלכתיים ומקצועיים מידי שנה בשנה ומטבע הדברים באים קבוצות מיקוד של רבנים, כמו קורס לעורכי חופה וקידושין, פורום רבנים צעירים ועוד.



"אחת לשנה המרכז מקיים כנס שנתי, שבו משתתפים מאות רבני מכל יבשת אירופה, לדון בבעיות השעה וכן בבחינת 'איש את רעהו יעזרו', כאשר צעירים ומבוגרים יושבים יחדיו ומזינים אחד את השני.

"ואגב... שיחות המסדרון הם לא פחות חשובות, כאשר רבנים, חברים מספסלי הישיבה לפני שנים רבות, נפגשים ומתייעצים יחדיו".

שתף אותנו, מה היתרון שלו. זאת אומרת - מה יוצא מכך בפועל שרבנים מתאספים למשך יומיים יחד?

"אנחנו משתדלים לבחור את הנושאים ההלכתיים החשובים העומדים על סדר יומם של הרבנים ולהביא את השורה הראשונה של הרבנים עם הניסיון הרב וכן את טובי המרצים בתחומים השונים.



"ולכן, כל מי שרוצה להשתלם ולהחכים עושה מאמץ להגיע. ישנם רבנים שטסים שעות רבות ולא מפספסים את הכנס הייחודי הזה".

כמה רבנים אמורים להשתתף בכינוס, ומכמה מדינות?

"בכנס משתתפים 250 רבנים מ-27 מדינות באירופה".

הכינוס השנתי של 'מרכז רבני אירופה' נערך השנה בעיר בוקרשט, בירתה של רומניה. לשאלתנו, מדוע דווקא ברומניה?.. עונה לנו הרב גולדברג: "השנה בחרנו לקיים את הכנס ברומניה בראשות רב הקהילה של חב"ד, הרב נפתלי דייטש, יחד עם השליח הרב דובער אורגד, כאשר הרעיון לחזק את הרבנים במקום ואת הקהילה, בעצם אירוח הכינוס הגדול והעוצמתי, שהוא דבר שמאוד מחזק את המקומיים ואף יצר התעניינות שיא של כלי תקשורת המקומית".

מה מיוחד השנה בכינוס, לעומת שנים עברו?

"השנה הכנס חגיגי לרגל ח"י שנים לייסוד ה'מרכז' ע"י גדולי רבני אירופה. יש ב"ה הרבה רבנים שבמשך השנים הסתייעו ב'מרכז' בדברים שונים, ומצאו לנכון לחגוג יחדיו את ה'חי' ולתת חיות וחיזוק לארגון".



בתכניה של הכינוס ישנם 5 מושבים בנושאים שונים ומגוונים - בהם יישאו דברים רבנים מארה"ק והתפוצות. כיצד בונים תכניה כזו, וכמה זמן זה לוקח?

"בתכניה שותפים כמובן רבני מועצה ועוברת עין בוחנת שוב ושוב על-ידם, וכל זה על-מנת למצות את הזמן למקסימום.

"על התכנית וארגון הכינוס שוקדים 3 חודשים צוות המרכז ע"מ למקסם את הוועידה השנתית לניצול מקסימלי, ושהרבנים יצאו חזרה למקום מושבותיהם עם צידה לדרך, עם חיזוק עצה ותושייה וכלים להתמודדות עם האתגרים העומדים בפניהם ביום יום".

"הכנס מאורגן ע"י הנהלת ה'מרכז' בראשותו של המנכ"ל הנמרץ והמסור בלב ובנפש הרב מנחם מרגולין מבריסל, ויחד עמו הצוות השוקד כל השנה ועומד לרשותם של הרבנים בכל אתר ואתר - הרבנים: אברהם אבא טורצקי, מרדכי ביטון, יוסף ביינהקר, יוסף מינסקי ואליעזר שולמן".

'עומדים על המשמר':

עוד מוסיף הרב גולדברג: "בכל ימות השנה, ה'מרכז' פועל רבות במניעת חקיקה אנטי יהודית באירופה, והמנכ"ל, הרב מנחם מרגולין נפגש עם ראשי מדינות ועומד על המשמר למנוע חקיקה אנטי יהודית".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.