מערכת COL | יום כ"ה אדר ה׳תשע״ח 12.03.2018

'פוטין והיהודים': רבה של רוסיה ירצה על יהדות רוסיה והממשל

רבה הראשי של רוסיה, השליח הרב בערל לאזאר, יתארח ביום שני הבא בבית אבי חי שם ינאם על חיי היהודים ברוסיה בעשור האחרון וקשריו עם ראשי השלטון הרוסי, בדגש על יחסיו עם נשיא המדינה – וולדימיר פוטין • לכתבה המלאה
'פוטין והיהודים': רבה של רוסיה ירצה על יהדות רוסיה והממשל
צילום: לוי נאזרוב, לע"מ; ארכיון COL
רבה הראשי של רוסיה, השליח הרב בערל לאזאר, יתארח ביום שני הבא (19/3) בבית אבי חי שם ינאם על חיי היהודים ברוסיה בעשור האחרון וקשריו עם ראשי השלטון הרוסי, בדגש על יחסיו עם נשיא המדינה – וולדימיר פוטין.

הרב לאזאר משמש כרבה הראשי של רוסיה משנת 2000 והוא אחראי על כ-190 קהילות ב-170 ערים בחבר המדינות. הוא נחשב לאחת הדמויות המקורבות ביותר לנשיא וולדימיר פוטין והוא אף הצטרף אליו בביקורו בארץ בשנת 2012, לאחר בחירתו של פוטין בפעם השלישית לנשיא.

את האירוע בבית אבי חי , שנקרא "פוטין והיהודים", ינחה העורך הראשי של הג'רוזלם פוסט יעקב כץ וישתתף בו גם מנהל בית אבי חי ד"ר דיוויד רוזנסון.

ההרצאה של הרב לאזאר תתקיים בשפה האנגלית והוא יספר בה על תהליך השיקום הארוך של אחת הקהילות הגדולות והחשובות באירופה שבמשך שנים היו רבים מחבריה מנותקים מהיהדות.

חלק נוסף בהרצאתו יוקדש ליחסי ישראל-רוסיה ולקשריו עם ראשי השלטון – בדגש על היכרותו האישית עם פוטין – וכיצד קשרים אלו מסייעים לבנייתן ושיקומן של הקהילות היהודיות שנותרו ברוסיה וזקוקות למענה בתחומי החינוך, הרווחה והתרבות. הוא גם יתייחס לתופעות האנטישמיות באירופה בכלל ובמדינות חבר העמים בפרט.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.