מערכת COL | יום כ' אדר ה׳תשע״ח 07.03.2018

משבר הגיוס: העברת תקציב הממשלה או הליכה לבחירות

משבר הגיוס ממשיך להעסיק את הקואליציה: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מאשים במרומז את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אינו מעוניין במציאת פתרון • שר החינוך נפתלי בנט אומר כי "ראשי כל המפלגות לא מעוניינים בבחירות" • סגן השר מאיר פרוש אומר: "אין שום מקום להגיע לידי פשרה בדרישה זו" • השר אורי אריאל: "המשבר הזה יוצא מכלל שליטה. באיחוד הלאומי ערוכים לבחירות" • ומה אומר ח"כ אליעזר מוזס על שר האוצר משה כחלון? • לכתבה המלאה
משבר הגיוס: העברת תקציב הממשלה או הליכה לבחירות
שחרית בצה"ל; צילום: ארכיון דובר צה"ל


משבר הגיוס ממשיך להעסיק את הקואליציה: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מאשים במרומז את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אינו מעוניין במציאת פתרון.

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס למשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס ואמר: "ראשי כל המפלגות בממשלה מעוניינים למנוע היגררות למערכת בחירות שתבזבז מיליארדי שקלים לאזרחי ישראל, ולכן כולנו פועלים בתיאום כדי לקדם חוק שיאפשר חזרה למתווה הגיוס ההדרגתי של החרדים.

"אני מאוד אופטימי ומעריך שכבר בתחילת השבוע הבא נצליח לפתור את המשבר ולהמשיך בניהול אחראי של המדינה.

סגן השר מאיר פרוש אמר בראיון ל'המבשר': "כל חוק שיבוא להסדרת מעמד בני הישיבות חייב להיות מוצמד לחוק יסוד לימוד תורה, זו הדרישה שהשותפים הקואליציונים שלנו צריכים לשמוע. אין שום מקום להגיע לידי פשרה בדרישה זו.

"היועצים המשפטים שליוו אותנו הביעו עמדה חד משמעית שרק אם נצמיד לחוק שירות ביטחון את חוק יסוד לימוד תורה יש סיכוי להתמודד מול ניסיונות בג"ץ לבטל את החוקים להסדרת מעמד בני הישיבות.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר: "המשבר בנושא חוק הגיוס פתיר לחלוטין. אין שום סיבה שלא יימצא פתרון, אך כפי הנראה מישהו לא מעוניין בכך".

גפני הוסיף ואמר: "אין פה כל משבר עמוק שלא ניתן לפתור. אנחנו מאמינים שלומדי תורה – כל מי ש'תורתו אומנתו' צריכים דחייה, תמיד אמרנו את זה. בג"צ פסל את זה. צריך להכין את זה (את התיקון לחוק (א"ק)), זה לוקח קצת זמן. להפוך את זה לבלתי פתיר זה לעשות צחוק. אני בעשר דקות פותר את הבעיה. אני לא יודע מי לא רוצה לפתור את זה. לא קיבלנו הצעה, גם אריה דרעי לא קיבל כזו".

בראיון לרונן כץ ב'קול ברמה', אמר ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "מכיוון שאין עדיין שום נוסחת חוק אז אין לנו שום עץ לרדת ממנו. אין שום פשרה ואין שום התקפלות, אם יש בעיה שידחו את התקציב למושב הבא ויתעסקו בזמן הזה בחוק הגיוס. יש הוראת המועצת והיא נותרה בעינה.

עוד אמר מוזס: "ליבי ליבי על משה כחלון, הוא עבד קשה על תקציב 2019 והוא בעצמו שופך את החלב. שרת המשפטים איילת שקד בדרכה ארצה, היא מנסה להביא לפשרה. כמובן שנביא כל פשרה להכרעת גדולי ישראל. לעת עתה המשבר רציני".

השר אורי אריאל אמר בראיון ל'קול ברמה': "המשבר הזה יוצא מכלל שליטה, אני מקווה שהצדדים יתעשתו. באיחוד הלאומי ערוכים לבחירות, בשביל חתונה צריך שניים מקווה שבבית היהודי ישמרו על האיחוד, בינתיים שומרים שם על שתיקה רועמת. כבר רצנו פעם לבד, זאת אפשרות שמונחת על השולחן".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.