מערכת COL | יום כ' אדר ה׳תשע״ח 07.03.2018

מאוהב ישראל לאוהב ישראל: מאחורי הקלעים • ראיון

התרגשות בביתר לקראת הכנסת ס"ת לע"נ הרה"ח ר' רפאל עמוס קרניאל ע"ה, לבית הכנסת 'אוהב ישראל', מחר, יום חמישי • הגב' הני קרניאל, אמא ל-11 שלוחים ושלוחות, מנהלי קהילות ברחבי העולם, מספרת ל-COL לראשונה על השתשלות הדברים, ההגרלה המיוחדת, וכיצד ספר התורה נכנס דווקא לבית הכנסת 'אוהב ישראל' בביתר, מבין כל הקהילות ברחבי העולם • לסיפור המלא
מאוהב ישראל לאוהב ישראל: מאחורי הקלעים • ראיון
למעלה: הכנסת ספר תורה לבית הכנסת אוהב ישראל לע"נ הרה"ח ר' עמוס קרניאל ע"ה. למטה: הדמיית בית הכנסת של קבע שבקרוב יוחל בבנייתו


התרגשות בביתר עילית לקראת הכנסת ספר התורה לבית הכנסת 'אוהב ישראל', במלאת שנתיים להיווסדו; בקהילה, בראשות הגבאי ר' שניאור שטיינברג, ובהשתדלות נציג חב"ד בביתר ר' יעקי הרשקופ, עמלו להכין את בית הכנסת כיאות למעמד, והתכונה מורגשת.

בבית הכנסת נערכים במקביל למעמד הנחת אבן הפינה לבית הכנסת במבנה הקבע (ראה הדמייה בתמונת השער) שייערך בתקופה הקרובה בע"ה.




התכונה מורגשת: שלט שנתלה אמש על חזית בית הכנסת 'אוהב ישראל'. למעלה: התוועדות בבית הכנסת

ספר התורה אותו תורמת משפחת קרניאל והגב' הני קרניאל תחי', הראשון שיכנס לקהילה, נכתב לע"נ בעלה ואבי המשפחה הרה"ח ר' עמוס קרניאל ע"ה (ה' תשרי ת"ש-י"ז טבת תשס"ח) שהיה מחשובי כפר חב"ד, עורך ספרים, ומחנך בעל שם. כיהן כמחנך ברשת אהלי יוסף יצחק בארץ הקודש ובשנותיו האחרונות כיהן כמחנך בבית הספר למלאכה בכפר חב"ד.

משפחת קרניאל מונה 11 בנים ובנות ברחבי העולם בלעה"ר, ילדיה של הגב' הני קרניאל תחי', שלוחים, מנהלי קהילות, ו'נרות להאיר'. מה זכה דווקא בית כנסת בן שנתיים, של קהילה צעירה בביתר עילית לזכות להכניס את ספר התורה דווקא אצלם? במאמר המוסגר נציין גם, כי יש לה ב"ה נכדים נשואים שלוחים בארץ ובעולם...

את השאלה הזאת, הפנינו ישירות לגב' הני קרניאל בכפר חב"ד. היא נענתה בשמחה, ומספרת:

"לא יודעת חשבונות שמיים, מסרתי ההחלטה בידי הקב"ה", היא מציינת בפתיחת הדברים. "את זה למדתי מעמוס ע"ה, שלא לעשות אפליות. החלטתי שס"ת יקר זה אינני רוצה להוציא מארץ ישראל, וכך ערכנו הגרלה בין חמש קהילות: גדרה, בני עיי"ש, ירוחם, דימונה וביתר", היא משתפת בהחלטה.

בהגרלה שנערכה בנוכחות מספר בנים ונכדים, יצא הפתק "ביתר"... ההתרגשות היתה גדולה.
"היתה תגובה מאוד נרגשת ויפה מכולם", מציינת הגב' הני, "הנכדים מיד אמרו 'זה מתאים, קוראים לבית הכנסת 'אוהב ישראל'."

היא מוסיפה בהתרגשות: "ואני אומרת שזה אופייני לו, איש אמת ואוהב ישראל. היה מסור מאוד לענייני הרבי, מיד כשהרבי ביקש משהו היה מוסר את נפשו".



הרה"ח ר' עמוס קרניאל אצל הרבי

הבחירה בבן שמתגורר בביתר ואחד מעמודי התווך בקהילת 'אוהב ישראל', ר' בערק'ע קרניאל, הולמת בעיניה: "בערק'ע מסר את עצמו לענייני בית הכנסת אוהב ישראל, ודואג שכל האירוע של הכנסת ספר התורה יעבוד עד לפרטים הכי קטנים", היא מציינת.




למעלה, הערכות להכנסת ספר התורה ולהנחת אבן הפינה: שלט שנתלה הבוקר (רביעי) ליד אתר הבניה. למטה: הערכות בשטח, הבוקר

אנ"ש בביתר ומחוצה לה, מוקירי זכרו ופועלו של הרה"ח ר' עמוס קרניאל ע"ה, מוזמנים להשתתף בשמחה של תורה, בשמחתה של הקהילה, ובשמחת משפחת קרניאל כולה, ביום חמישי הקרוב.











הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.