מערכת COL | יום י"ז אדר ה׳תשע״ח 04.03.2018

חוק גיוס או בחירות לכנסת: החוק שייתכן כי יפרק את הממשלה

הקואליציה נקרעת - חוק גיוס או בחירות: סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן אמר היום: "יש לאשר את חוק הגיוס בשלוש קריאות בכנסת לפני אישור התקציב" • גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למשבר בקואליציה: "אין סיבה שנלך לבחירות מוקדמות" • ח"כ נאוה בוקר מהליכוד: "על חוק הגיוס ללכת לבחירות מוקדמות?! מדובר בסחטנות לשמה" • לכתבה המלאה
חוק גיוס או בחירות לכנסת: החוק שייתכן כי יפרק את הממשלה
מליאת הכנסת בירושלים; ארכיון COL
בידיעה שפורסמה היום (ראשון) בביטאון 'המודיע', העיתון של חסידות גור, נכתב כי סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן אמר, כי לאחר התייעצות עם מועצת גדולי התורה, מפלגתו לא תצביע בעד תקציב המדינה, ללא העברת חוק הגיוס, וזאת על רקע המשבר המחריף בין חברות הקואליציה סביב העברת תקציב המדינה.

ליצמן הוסיף וחידד: "יש לאשר את חוק הגיוס בשלוש קריאות בכנסת לפני אישור התקציב". גם מאמר המערכת ב'המודיע' מחזק הבוקר עמדה זאת, וטוען כי למרות החשש מעליית כוחו של לפיד, עתידם של לומדי התורה חשוב יותר.

במאמר שפורסם בעיתון 'המודיע' נכתב: "בעקבות החלטתה של מועצת גדולי התורה שהורתה לחברי הכנסת של אגודת ישראל להעלות את התיקון לחוק הגיוס עוד טרם יצביעו על חוק התקציב, מטיחים גורמים מהליכוד ומהקואליציה כי אם תעלו את מה שמכונה חוק הגיוס ותתעקשו עליו תחזקו את כוחו של לפיד ולפעמים יש גם כאלה מבית שמדגדגים בראשם בהסמכה ובחשש.

עוד נכתב: "כאשר שאלת קיום וחיים עומדת על הפרק – מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה לא עושים חשבונות אחרים. אין ספק שהיהדות הנאמנה לא רוצה שלפיד יעלה. הוא לא טוב לנו, הוא גם לא טוב למדינת ישראל, אבל זה עניין אחר. אין ספק שאם הוא רק יכול הוא יעשה כל שבידו להצר את צעדינו, יגזור גזירות, יתנכל, יגלה עוינות. הכל נכון אבל עתידם של לומדי התורה יקר לנו וחשוב לנו הרבה יותר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למשבר בקואליציה לפני עלייתו למטוס, איתו המריא לוושינגטון הלילה (מוצ"ש) ואמר: "אין סיבה שנלך לבחירות מוקדמות ועם רצון טוב זה לא יקרה". עוד הוסיף רה"מ, כי הוא מקווה שלשותפיו לקואליציה יש רצון טוב לסיים את יומה של הממשלה בזמן. "הממשלה הזאת אפילו יכולה לכלות את ימיה בתאריך הנקוב ב-2019", אמר למצלמות ערוצי החדשות.

מצד אחד החרדים עומדים על שלהם. מאידך, נמצא שר האוצר משה כחלון עומדים שהודיע לנתניהו ביום שישי האחרון, כי אם התקציב לא יעבור במועדו (בעוד כשבועיים), הוא לא יהסס לפרק את הקואליציה.

בהודעה שפרסום כחלון בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "תקציב 2019: למען חיילי צה"ל, למען הילדים, למען מערכת הבריאות, למען ניצולי השואה, למען הנכים, למען התעסוקה, למען הזוגות הצעירים, למען צמיחת המשק, למען כלכלה חזקה, למען המשך הירידה במחירי הדיור. על זה אלחם עד הסוף".

השותפים לקואליציה לא שותקים. חברת-הכנסת מהליכוד - נאוה בוקר, תקפה הבוקר (ראשון) את דרישת השר ליצמן לאישור חוק הגיוס לפני התקציב ואמרה: "על חוק הגיוס ללכת לבחירות מוקדמות?! יהדות התורה, סיעה של שישה מנדטים בלבד, מאיימת להוביל מדינה שלמה לבחירות בגלל חוק שעל פי בג"ץ ניתן לאשרו עד חודש ספטמבר. מדובר בסחטנות לשמה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.