מערכת COL | יום ט"ו אדר ה׳תשע״ח 02.03.2018

מסירות נפש מה היא? • הרב שניאור זלמן הלפרין

יומיים לפני פורים מתקשר אלי יו"ר צאגו"ח הרב יוסף יצחק אהרונוב׳, ודוחף אותי לעשות הכול שנגיע עד לאחרון החיילים במוצב הכי רחוק כדי להביא את שמחת הפורים לאחרון החיילים, ומדרבן אותי להתמודד עם המגבלות הכרוכות בהגעה למוצבים בגבול לבנון סוריה • ב"ה שקיבלתי מענה חיובי להיכנס למוצב פקודת האש בהר דב בלבנון בשעה 9 בבוקר, והנה אני מופתע לראות מולי את הרב אהרונוב שנסע 3 שעות במיוחד מכפר חב״ד" • על התלאות שבדרך, העיכוב עד שעת הצהריים, ההתעקשות לבגיע לכל חייל, וסעודת פורים המאולתרת ממטבח הבסיס דקות לפני השקיעה • הסיפור של פורים תשע״ח - מסירות נפש מה היא? מאת הרב שניאור זלמן הלפרין, בית חב״ד מבואות החרמון • לטור המלא, גלריה
מסירות נפש מה היא? • הרב שניאור זלמן הלפרין
צילום: מנחם גאלדבערג
הסיפור של פורים תשע״ח - מסירות נפש מה היא?
הרב שניאור זלמן הלפרין, בית חב״ד מבואות החרמון

יומיים לפני חג הפורים מתקשר אלי האיש שאיכפת לו לקיים את רצון וציווי הרבי, העומד בראש צעירי אגודת חב״ד באה״ק הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב שי׳, ודוחף אותי לעשות הכול שנגיע עד לאחרון החיילים במוצב הכי רחוק כדי לשמח בשמחת חג הפורים ולתת משלוח מנות.

עניתי לו כידוע בצבא יש מוגבלות כבר שנים לעלות לכל המוצבים בגבול לבנון סוריה מפני המצב הבטחוני באזור ולא נראה לי שיש סיכוי להגיע למקומות אלו.

הבטחתי לו שאעשה מאמץ נוסף למרות התשובה השלילית שנעניתי לפני שבוע ובשנים האחרונות ואכן התשובה באותו יום היתה שלילית, נאמר לי ע״י מפקד הגזרה הדבר היחיד שניתן לעשות כהשנים שעברו להשאיר את משלוחי המנות במפקדת הבסיס בבית הלל עבור החיילים בבסיסים ומוצב הר דב,

(קצת רקע - בחודש אייר תש״ס נסוג צה״ל מלבנון חוץ מהר דב שממוקם מאזור צומת שיאון - הטנק ליד קיבוץ דן ושניר עד גבול סוריה לבנון, כפר עג׳ר המחולק חציו לבנון וחציו ישראל ממוקם בתווך, כל אזור הר דב סגור ומסוגר לאזרחים רק רכבים צבאיים מותרים לכניסה ובליווי רכבי האמר ממוגנים בלבד. מפקדי הצבא לא מוכנים לקחת סיכון לכניסת אזרחים לאחר שנחטפו שם 2 חיילים באוקטובר 2001).

למחרת תענית אסתר הנייד שוב מצלצל הרב אהרונוב על הקו נו וואס הארצאך? דער רבי מוז האבן נחת רוח (נו מה נשמע? הרבי חייב לרוות נחת רוח) בתור שליח תפעיל את כל הקשרים הרבי נותן את הכוחות.

ברוך ה׳ בתוך שעתיים קיבלתי מענה חיובי, פקודה ממפקד הבכיר כניסה לחב״ד למוצב פקודת האש בהר דב בלבנון.

לאחר תיאומים עם מפקד הגזרה בשטח נקבעה השעה לתשע בבוקר בדיוק, שיירה תחכה לכם בצומת הטנק ורק רכב אחד יכול לעלות. שעת חזרה בצומת הטנק לערך 11:30
בישרתי להרב אהרונוב יש דידן נצח.

פורים יום חמישי 6 בבוקר הנייד שלי שוב מצלצל, האיש של הרבי על הקו, הכול מוכן?
אתה שם לקראת השעה 9 ? עניתי כמובן אהיה שם עם 2 הבנים שלי. טוב הוא אומר שתבשר בשורות טובות ותדאג להגיע עד אחרון החיילים.

אנחנו מגיעים לקראת 9 והנה אני מופתע לראות מולי את הרב אהרונוב שנסע 3 שעות במיוחד מכפר חב״ד.

הסמ״פ כבר מחכה לנו ומוביל אותנו ישר לנקודה הראשונה 10 דקות נסיעה פלוגת חץ - פלוגה של חרדים אנו שמחים ורוקדים אתם מחלקים משלוחי מנות.

נו רוצים להמשיך למעלה, השיירה המלווה מוכנה ולפתע קורא לי מפקד הגזרה ומודיע שהם יוצאים כעת לתרגיל צבאי על גבול לבנון ועל כן העליה שלנו תדחה לשעה 11 נו מה עושים ביינתים, לחיים על משקה אסורה בבסיס צבאי אז הרב אהרונוב מתוועד עם החיילים ללא משקה, מארגן תפילה עם החיילים קריאת התורה וקריאת המגילה.

השעה כבר אחרי 11 בפועל הם חזרו מהתרגיל בשעה 1 בצהריים, נו מתי יוצאים? לאחר בירורים המפקד צריך לתת תדרוך לחיילים ונצא בשעה 2. בין לבין מחפשים מיקום של מטר קליטה בסלולרי והרב אהרונוב מתעדכן בדיווח חי על מבצע פורים מכל רחבי ארץ הקודש. לאחר חצי שעה נאמר לנו אין אישור מהחמ״ל לצאת לפני 3:10.

ביינתים אני אומר להרב אהרונוב אמנם הפסדתי את השעות לחלק משלוחי מנות למשפחות הגיבורים ונפגעי הטרור וידידים תומכי הבית חב״ד בישובים, ואשלים זאת בעזרת ה׳ מחר בשושן פורים, אבל אני חייב לחזור הביתה בשעה 3:45 מגיעים 30 איש לבית חב״ד לקריאת המגילה וסעודת פורים מה עושים? עונה לי הרב אהרונוב שמים הכול בצד עם כל האי נעימות, עניין אותו רק לקיים את רצון הרבי. לבסוף הוחלט להקפיץ את 2 הבנים שלי למחסום למטה והם לקחו טרמפ הביתה וניהלו את סעודת פורים.

אנו עולים חזרה לבסיס פלוגת חץ כבר השעה 3 וממתינים מה קורה אין תזוזה, בירור קטן מגלה לנו שצריך להגיע טיולית אוטובוס של חיילים ממפקדת בית הלל ואז נעלה עם השיירה ביחד. בפועל לקראת השעה 4 לאחר עיכוב של 7 שעות עולה השיירה לכיוון פלוגת האש המוצב הכי עליון בהר דב נסיעה של 30 דקות בכביש צר מלא בורות המיועד לנגמשי״ם.
והנה 100 חיילים מצפים מוחאים כפיים סוף סוף חב״ד הגיעו, הריקודים והשירה מתחילים צועקים משיח נאו, חלוקת משלוחי המנות, נכנסים לבונקרים ועמדות התצפית על כל עמק לבנון, הולכים על שקי חול רטובים והשמחה מגיעה עד לחייל האחרון. טוב ברוך ה׳ סיימנו,
נו צריכים לרדת חזרה, נאמר לנו על ידי המפקד בשטח עדיין לא יש בעיה בנקודת תקשוב,
מטפלים בבעיה, כמות הזמן לא ידועה.

מה עושים?  אחד החיילים שליווה אותנו מראה לנו שבמרחק נסיעה ישנו מוצב בשם אסטרה הממוקם מאחורי הר החרמון, יש אישור, האמר מלווה אותנו ו 12 חיילים מקבלים משלוחי מנות ומתחבקים אתנו, אסור לנו לצלם באסטרה, חוזרים לפלוגת האש ועדיין אין אישור לרדת, הזמן רץ ודקה לפני השקיעה אנו שמים לב מה עם סעודת פורים?

חייל בשם גאלדבערג מאלתר לנו מהמטבח במוצב כמה פרוסות חלה נוטלים ידיים מברז כיבוי אש עורכים סעודת פורים הכי חשובה ויקרה לרבי, החייל גאלדבערג אומר לנו שלמד לאחרונה שיחה של הרבי מפורים תשכ״ו וחוזר את השיחה בפני החיילים, מאלתרים במכונית ליקר דובדבנים ואומרים לחיים.

״אה מחייה דאס איז מבצע פורים״. בשעה 6 בערב השיירה יורדת, מתחילים לעכל איך עבר עלינו היום, הרב אהרונוב מספר לי כמה מבצע פרים היה חביב אצל הרבי.

יינתים בירידות אנו מקבלים דיווחים שברוך ה׳ היתה הצלחה גדולה בכל הבסיסים בכל הגזרה של הגבול עם תגבורת של אברכים ובחורים שהגיעו מצפת ומגדל העמק. לפתע אני נזכר, מה קורה בבית חב״ד? מגיע ב 6:45 ו 30 אורחים עדיין מתוועדים ומחכים שאחזור. הרב אהרונוב חוזר ומגיע לכפר חב״ד בשעה 10 בלילה. הבוקר שושן פורים הדו״ח עם הבשורות טובות נכתב לרבי.

אפריילעכן שושן פורים!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.