מערכת COL | יום י"ב אדר ה׳תשע״ח 27.02.2018

הצעת חוק להנצחת מורשתו של הרבי מליובאוויטש

בקרוב תוגש הצעת חוק להנצחת זכרו ופועלו של הרבי: ההצעה מבקשת להעתיק את מודל 'יום החינוך' לכבוד הרבי שחוקק הממשל האמריקאי , כך חושף 'שבועון כפר חב"ד' ● לידיעה המלאה
 הצעת חוק להנצחת מורשתו של הרבי מליובאוויטש

חבר הכנסת מיקי מכלוף זוהר מהליכוד מקדם בימים אלו הצעת חוק להנצחת הרבי מליובאוויטש, ובשפה החוקתית, כפי שמופיע בראש ההצעה שיגיש בקרוב: "הצעת חוק להנצחת הרב מנחם מענדל שניאורסון – הרבי מליובאוויטש (ציון זכרו ופועלו), התשע"ח–2018" – כך חושף מנחם כהן, עורך שבועון 'כפר חב"ד', במגזין פורים שיופץ מחר.

בדברי ההסבר לחוק, נכתב בין היתר: "יוזמת יום החינוך המוצע בחוק זה של הנצחת הרבי מליובאוויטש חוקקה גם ממשלת ארצות הברית באמצעות חוק נשיאותי מיוחד של נשיאי ארצות הברית. חוק זה החל מאז שנת 1978 ויום החינוך נקבע ליום הולדתו של הרבי מליובאוויטש כאות הוקרה והערכה למאמציו בנושאי החינוך. הרבי מליובאוויטש כיבד את בני המיעוטים וקרא לחיות עימם בשלום ובשכנות טובה.

"הרבי מליובאוויטש אינו נחלתו של פלח אוכלוסייה אחד. דמותו ומורשתו שייכות לכלל עם ישראל וראוי שהעם כולו ייחשף לעושר הגדול בהגות, בספרות, בפסיקות ההלכה ובחידוש ימיו של העם היהודי במורשתו של הרבי מליובאוויטש".

יוזם ההצעה, ח"כ זוהר, אמר לשבועון 'כפר חב"ד': "יש קהל גדול שמעריך ומוקיר את תרומתו של הרבי מליובאוויטש לעם ישראל, אנחנו מדברים על ציבור רחב מאוד מאוד שמעריך את פעולותיו של הרבי לחיזוק עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. על כן אני חושב שהנצחת מורשתו היא הדבר הנכון ובטוחני שתקבל את המעמד הראוי".

עוד אמר זוהר: "אני מחובר מאוד לרעיון שמובילה חב"ד. היא פועלת לקירוב לבבות של העם היהודי ולהשכנת שלום בין אדם לחברו, וגם מאפשרת ליהודים ברחבי העולם להתחבר ליהדות ולא להפסיד את השבת שלהם. הרבי הניח את המורשת האדירה הזו בכל העולם כולו, וגם פה בארץ. לעצם שאלתך, אני מכיר את החסידות, את האנשים, את הנפשות הפועלות. פגשתי אותם בארץ ובעולם".

השבוע קיים ח"כ מיקי זוהר מפגש עם העסקן החב"די ויועץ החקיקה ר' יעקב מיוחס לקראת קידום החוק, בה נכחו גם יועציו של הח"כ אלי פקשר ושמשון בלומנט.

ומתי תוגש הצעת החוק? "בקרוב, בקרוב מאוד", השיב ח"כ זוהר.

הסיפור המלא מתפרסם מחר בשבועון 'כפר חב"ד'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.