מערכת COL | יום י"ב אדר ה׳תשע״ח 27.02.2018

תיק העליה של משפחת ירוסלבסקי נחשף בפני הרב

תיק העליה לארץ הקודש של משפחת ירוסלבסקי נחשף היום בפני הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בית דין רבני חב"ד ורבה של נחלת הר חב"ד. החוקר החסידי ר' שניאור זלמן ברגר, אשר עוסק בחודשים האחרונים בתיעוד וחשיפת תיקי העליה של רבותינו נשיאינו וחשובי חסידי חב"ד (בסיוע ר' אליעזר מקובצקי), העניק היום לרב ירוסלבסקי את תיק העליה של משפחתו • תיק העליה של משפחת ירוסלבסקי
תיק העליה של משפחת ירוסלבסקי נחשף בפני הרב
צילום: דובי גורביץ

תיק העליה לארץ הקודש של משפחת ירוסלבסקי נחשף היום בפני הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בית דין רבני חב"ד ורבה של נחלת הר חב"ד. החוקר החסידי ר' שניאור זלמן ברגר, אשר עוסק בחודשים האחרונים בתיעוד וחשיפת תיקי העליה של רבותינו נשיאינו וחשובי חסידי חב"ד (בסיוע ר' אליעזר מקובצקי), העניק היום לרב ירוסלבסקי את תיק העליה של משפחתו.

במפגש המיוחד שהתקיים בבית הרב ירוסלבסקי בנחלת הר חב"ד, גילה כבוד הרב, כי עד היום היה ידוע שהסבא הרב אהרון ירוסלבסקי נרדף על ידי הקומוניסטים ובשנת תרצ"ב או תרצ"ג עלה לארץ הקודש והתיישב בתל אביב, ובכל מקום שקד על לימודו והכניס אורחים ביד רחבה, אחד האורחים .

ר' שניאור זלמן ברגר הציג בפני הרב את תיק העליה - מתוך ארכיון המדינה - ממנו עולה כי בשנת תרפ"ח ביקש הרב אהרן ירוסלבסקי לצאת מרוסיה יחד עם ילדיו ובהם משה זאב בן ה-12. "סבא היה אלמן" מספר הרב "וגידל במסירות נפש את ילדיו ואת בנו - אבא שלי - שלח ללמוד בישיבות מחתרתיות והרדיפות אילצוהו לצאת מרוסיה". לבקשה צורפו המלצות מהרבנות הראשית לישראל, הרבנים הראשיים לתל אביב הרב אהרונסון והרב עוזיאל ואילו כולל וואהלין בירושלים התחייב לפרנס את המשפחה עם הגיעה לארץ הקודש, אך הבקשה הזו משנת תרפ"ח נענתה בסירוב מצד השלטונות הבריטים.

בשלהי תרפ"ט הרבנות הראשית לישראל מבקשת שוב תעודת עליה עבור הרב אהרון ירוסלבסקי ומשפחתו, ומספר חודשים חלפו ובחורף תרצ"א תעודת העליה התקבלה, אך מפני סיבות שאינן ברורות משפחת ירוסלבסקי לא עלתה לארץ הקודש, ובתקופה הקרובה התעודה הראשונה פג תוקפה, ולאחר בקשה שלישית - התקבלה תעודת עליה בחודש מר חשון תרצ"ב, ובתקופה הבאה משפחת ירוסלבסקי עלתה לארץ הקודש.

הרב ירוסלבסקי הודה במילים חמות לר' שניאור זלמן ברגר על המסמכים המוסיפים נדבך חשוב לתולדות משפחת ירוסלבסקי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.