מערכת COL | יום י"ב אדר ה׳תשע״ח 27.02.2018

המסע להאדיטש של ישיבת 'אוהלי תמימים' בכפר חב"ד

ישיבת אהלי תמימים כפר חב"ד יצאה בסוף השבוע שעבר, למסע לאדיטש, ניעזין, מז'יבוז', וברדיצ'וב ● את הקבוצה ליווה המשפיע הרב מיכאל טייב ● לכתבה מלאה, תמונות
המסע להאדיטש של ישיבת 'אוהלי תמימים' בכפר חב
צילומים: שמולי הרשקופ


ישיבת אהלי תמימים כפר חב"ד יצאה בסוף השבוע שעבר, למסע לאדיטש, ניעזין, מז'יבוז', וברדיצ'וב.

התחנה הראשונה במסע היתה בבית חב"ד של הרב משה אסמן שאירח את התמימים ביד רחבה לארוחת צהריים.

ברדיצ'וב, עירו המפורסמת של רבי לוי יצחק סניגורם של ישראל היתה התחנה הבאה, שם התפללו התמימים תפילה מרגשת עם סדר ניגונים מעורר. בית חב"ד המקומי בראשות הרב משה טאלער ורעייתו שאירחו את התלמידים והצוות ביד רחבה לארוחת ערב כיד המלך.

התחנה הבאה במסע היתה מזיבוז', עיירתו של הבעל שם טוב. התמימים התפללו על ציונו של הבעל שם טוב ואח"כ סיירו בבית כנסת העתיק של מייסד תורת החסידות, ואחרי החוויה המטלטלת יצאו בשעת לילה מאוחרת לכיון האדיטש

בבוקרו של יום שישי, אחרי 8 שעות נסיעה, הגיעה הישיבה להאדיטש, ואחרי עצירה קלה בשוק המקומי הלכו התלמידים למקוה, התפללו, ואכלו ארוחת צהריים, והלכו לנוח מהנסיעה המפרכת. בשעה 16:00 התכנסו התמימים והצוות בהתרגשות רבה בבית המדרש הגדול, לכנס הכנה לכניסה לציון אדמוה"ז.

אחרי תפילת מנחה ושיעור חסידות מפי המשפיע ר' מיכאל טייב, סדר ניגונים מרגש ותפילת קבלת שבת ישבו התמימים להתוועדות שנמשכה את תוך הלילה.

שבת שמיימית עברה על התלמידים, שבת שהחלה בלימוד חסידות משותף בשעה 8 בבוקר, אחרי טבילה במקווה. אשכולות אשכולות התגודדו התלמידים, חלק למדו את מאמר ואתה תצוה עם השליח הת' בני אונגר. חלק למדו עם המזכיר המסור הלל רוזנברג תורה אור וחלק עם המשפיע ר' מיכאל טייב תורה אור וחלק עם הרב שמואל רייניץ מנכ"ל הישיבה, למדו מאמר זכור תשח"י (שנאמר לתלמידי התמימים בחדרו הק' של הרבי)

תפילת שחרית מרגשת נערכה בבית כנסת הסמוך לציון (שנבנה ע"י הרבי האמצעי). כשהתפילה הייתה בחיות מיוחדת מאוד עם אוירת התרוממות נדירה.

גולת הכותרת של המסע היו ה'מכירות' של העליות בתפילת אותה שבת. בה קנו התמימים ואורחי המסע את העליות לכל המרבה במחיר לימוד שיחותיו ומאמריו הקדושים של הרבי, ולימוד פרקי תניא בעל פה.

בצהריי השבת התיישבה הקבוצה להתוועדות עם המשפיע ר' מיכאל טייב. מניין תהילים התארגן על יד הציון הקדוש לאחר ההתוועדות ותפילת מנחה חזר הת' השליח בני אונגר מאמר 'ואתה תצווה'.

הביקור בהאדישט לא יכול היה להתקיים לולא תמיכתו של הנגיד ר' מאיר סטמבלר, ישלם ה' שכרו הרבה מהשמים.

בחצות הלילה, לאחר שבת מרוממת ומיוחדת עזבה הקבוצה את האדיש, כשפניה לניעזין, אל הרבי האמצעי כשבחוץ קור של 15 מינוס מעלות, אך בלב חם.

ר' מנדל ליפקוביץ, ראש הקהל קיבל את הקבוצה בחפץ לב, וגם בד' אמותיו של אדמו"ר האמצעי נכרה היטב רצינותם של התמימים, שהמסע החסידי והמרגש נתן בם את אותותיו.

התתחנה האחרונה במסע, היתה בנקודת ההתחלה, קייב. שם התפללו התמימים וחתמו מסע מרגש מצית לבבות שכמותו לא חוו מעולם.

תלמידי הישיבה ששבו לארץ מלאים וגדושים ברוח חסידית, אסירי תודה למנכ"ל הישיבה שעמד בראש המסע, הרב שמואל רייניץ. וכן לר' מאיר ומשפחת סטמבלר ר' דוד פישר שהשתתף לע"נ אמו חיה שרה בת שמואל חיים, לר' משה אסמן שאירח אותם בבית חב"ד שלו ביד רחבה, לר' משה טאלער ורעייתו שתחי', לר' שניאור דייטש שדאג להכל כולל הפרטים הקטנים על מנת שיהיה אירוח מושלם. 
למנהל המסור הרב שלמה ממן שלא נח לרגע להצלחת המסע.

לר' יעקי הרשקופ ממייסדי הישיבה שהצטרף למסע ועזר להצלחתו בגופו ובממנו, למשפיע הרב מיכאל טייב שטרח והגיע למסע וגם גייס את קהל שומעיו שגם הצטרפו למסע וגם עזרו בהוצאות.

לר' עמית קדמי שהצטרף למסע ודאג לפרטים הקטנים החל ממתקים וחטיפים לכל אורך המסע וכן פרבייסן להתוועדויות. לר' מאיר שיינר שדאג לכל אורך הדרך שהכל ידפוק כולל צידה לדרך לכל אורך המסע ולר' לוי הלפרין מחברת 'קו לנופש' שהפיק את כל המסע הזה בהצלחה רבה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.